• 8.521.671 stemmen

Met onder meer: Jessie Buckley, Rory Kinnear en Paapa Essiedu

Releasedatum: 16 juni 2022

• Bioscoop Te zien in 2 bioscopen

Plot Men

"What haunts you will find you."

'Men' volgt een jonge vrouw wier ex-man recentelijk is overleden. Om het overlijden een plaats te geven, wil ze ertussenuit gaan. Ze gaat vervolgens solo op vakantie naar het Engelse platteland.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van AniSter

AniSter

Aan mij niet besteed. Het enige wat ik goed vond was de keuze voor Harper en de visuals richting het einde. Deed me denken aan 'The Thing (1982)'.

avatar van audio.

audio.

Echt geweldig, ik zat er helemaal in. Mysterieus, twists en gekkigheid kaar wel met een goed verhaal.

avatar van Thomas83

Thomas83

Sprekend als een fan van Garland vind ik hem hier toch wat te vol van zijn eigen werk. Alles ziet er schitterend uit en de score is fraai, maar een te groot gedeelte van de film bestaat uit hallucinante en vreemde scènes met toch tamelijk directe metaforen. Echt diep wil het nooit worden.

Traag dan weer wel. Ik smachtte naar wat meer "normale" scènes. Dan was het effect van de griezelige momenten ook wat groter geweest denk ik. Buckley en Kinnear zijn wel heel sterk. Het duurde zelfs even voor ik doorhad dat hij verschillende rollen voor zijn rekening neemt. Zeer indrukwekkend.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Alex Garland had met Annihilation best wel een vreemde vage film gemaakt, maar ik vond het toch een goeie film. Met Men doet ie er nog een schepje bovenop wat vaag betreft. Toch sprak de film me wel aan. Maar dit is weer typisch zo'n film die je minimaal 2 keer moet kijken wil je het goed begrijpen. Want het is best wel een vreemde film. In ieder geval geen doorsnee horrorfilmpje.

avatar van schumacher

schumacher

Niks voor mij, sry.

avatar van santaro78

santaro78

Wtf heb ik naar zitten kijken. Gewoon echt een walgelijke film en dus ook niet aan mij besteed

avatar van Basto

Basto

santaro78 schreef:

Wat vond je er walgelijk aan?

avatar van mjk87

mjk87

Deze film is niet eng, deze is gewoon raar. Het begint nog best aardig, sfeervol ook wel en ergens wel binnen het geloofwaardige. Maar de derde akte gaat helemaal los en zal vast op symblisch niveau vanalles betekenen maar ik kon daar niets mee. Het werd uiteindelijk een lange zit. Visueel soms wel prima, maar ook daar zat meestentijds weinig bijzonders bij. 2,5*

avatar van Shadowed

Shadowed

Garland is back.

Begon ongeveer 8 jaar geleden top aan zijn loopbaan als filmregisseur, maar heeft zich daarna op iets minder niveau bevonden. Niet dat zijn films er niet in slagen wat interessants neer te zetten overigens. In tegendeel, zijn films bevatten altijd wel genoeg elementen die ervoor zorgen dat wat je te zien krijgt best creatief is.

Dit keer bevinden we ons op Engels platteland dat eigenlijk zelf al een aparte sfeer met zich meebrengt, die dankzij de nogal groene cinematografie versterkt wordt. Het is een aparte omgeving die knap naar voren wordt gecommuniceerd. Dat is ook nodig, want als het op interactie tussen personages aankomt verzwakt de film toch aardig snel.

Dat heeft er alles mee te maken dat Buckley vervelend is en Kinnear in zijn nogal ambitieuze rol niet in elke vorm kan overtuigen. Het einde is lekker fantasierijk en bizar, dat ik zeker mocht, maar verder ontbreekt het de film wat aan lef en spanning. Een echt overweldigende indruk maakt het niet, na afloop heb je vooral het gevoel iets bijzonders, maar vergeetbaars te hebben gezien.

Voor een nieuwe horrorfilm is het best een verademing tussen de crap die we dit jaar voorgeschoteld hebben gekregen, maar toch kan het nergens een serieus hoog niveau bereiken. Voor Garland zijn doen zeker had ik ook net wat meer verwacht. Wie weet komt er nog een echt toppertje uit, ik zie het zo gebeuren. Moet hij alleen wel op een aantal stukjes wat sterker aan de touwtjes trekken.

avatar van umbra

umbra

Meesterlijke horror van de bovenste plank

avatar van maurice32

maurice32

AniSter schreef:

Ik denk wel een beetje geïnspireerd door de thing, je zag ergens in de film een poster van The Thing .

avatar van rep_robert

rep_robert

Basto schreef:

Dan heb je thuis kennelijk wat gemist. Het echospel was magisch. Ook mooi hoe het de rest van de film resoneerde.

Rare opmerking idd. Het maakte de sfeer. Vooral hoe die dat echospel verder in de score werd verwerkt. Erg uniek. Geen idee wat er verder met zeperig bedoeld wordt, erg schoon en zonder bacillen? Zal wel iets Belgisch zijn.