• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.134 gebruikers
  • 9.379.342 stemmen
Avatar
 
banner banner

Elvis (2022)

Biografie / Drama | 159 minuten
3,49 912 stemmen

Genre: Biografie / Drama

Speelduur: 159 minuten

Alternatieve titel: Baz Luhrmann’s Elvis

Oorsprong: Verenigde Staten / Australië

Geregisseerd door: Baz Luhrmann

Met onder meer: Austin Butler, Tom Hanks en Olivia DeJonge

IMDb beoordeling: 7,3 (258.716)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 23 juni 2022

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Elvis

"The Man. The Legend. The King of Rock & Roll."

Elvis Presley is musicus, die niet alleen omringd wordt door zijn vele fans, maar ook door zijn eigen manager. Deze Tom Parker is een raadselachtige man die veel alledaagse zaken uit het leven van Elvis beheert. Deze film volgt hun gecompliceerde relatie over een periode van 20 jaar, vanaf de opkomst van Elvis' sterrendom tot aan het verlies van de onschuld aan Amerika.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Elvis Presley

Colonel Tom Parker

Gladys Presley

Vernon Presley

Jimmie Rodgers Snow

Jerry Schilling

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Martin Minderaa

Martin Minderaa

  • 320 berichten
  • 400 stemmen

Fantastisch: je wordt de bioscoopzaal uitgeblazen.


avatar van Elchapo

Elchapo

  • 1008 berichten
  • 1925 stemmen

noroja schreef:

De grootste artiest aller tijden wat mij betreft. Elvis werd uitgemolken met films en songs omdat men dacht dat zijn gigantische succes slechts van korte duur zou zijn. Elvis werd geleefd en volkomen uitgeblust begon hij in '76 aan zijn rest in peace. Elvis has left the earth but not a million of minds. O.a. Japan is ten heden dagen nog idolaat van Elvis.

niet in '76,maar augustus '77......


avatar van Elchapo

Elchapo

  • 1008 berichten
  • 1925 stemmen

De grootste entertainer aller tijden met een talent dat nooit meer geëvenaard is( Michael Jackson kwam wel in de buurt).De film is al even fenomenaal als de man zelf was.Austin Butler heeft de beelden van Elvis goed bestudeert en acteert er dan ook naar..Tom Hanks met een werkelijk belachelijk accent acteert zoals hij dat altijd doet....elegant en met klasse.Ik kan niet anders dan deze film de volle score geven: 5 stars.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Elchapo schreef:

De grootste entertainer aller tijden met een talent dat nooit meer geëvenaard is( Michael Jackson kwam wel in de buurt).De film is al even fenomenaal als de man zelf was.Austin Butler heeft de beelden van Elvis goed bestudeert en acteert er dan ook naar..Tom Hanks met een werkelijk belachelijk accent acteert zoals hij dat altijd doet....elegant en met klasse.Ik kan niet anders dan deze film de volle score geven: 5 stars.

Je kan moeilijk zeggen dat Freddie Mercury van een minder niveau was. Hij, MJ en Elvis zijn wel de grootste muziekiconen ooit.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9807 berichten
  • 1421 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan moeilijk zeggen dat Freddie Mercury van een minder niveau was. Hij, MJ en Elvis zijn wel de grootste muziekiconen ooit.

Mwoah. David Bowie doet niets onder voor Freddie Mercury.


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan moeilijk zeggen dat Freddie Mercury van een minder niveau was. Hij, MJ en Elvis zijn wel de grootste muziekiconen ooit.

Freddie’s invloed op de muziek en politiek was natuurlijk vrijwel 0. Als de film mij wel iets duidelijk heeft gemaakt is dat de impact van Elvis veel groter was en de muziekscene ontsteeg.


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan moeilijk zeggen dat Freddie Mercury van een minder niveau was. Hij, MJ en Elvis zijn wel de grootste muziekiconen ooit.

MJ wel, maar Freddie moet toch echt we een aantal anderen voorlaten. Denk aan Paul McCarthy.Mick Jagger, Miles Davis, Elton John (heeft meer platen verkocht dan Queen), Bruce Spingsteen, en als het om musicale invloed gaat ook Zappa, Brain Wilson, Dylan, Roger Waters, Jim Morrison, etc m voor.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Basto schreef:

(quote)

MJ wel, maar Freddie moet toch echt we een aantal anderen voorlaten. Denk aan Paul McCarthy.Mick Jagger, Miles Davis, Elton John (heeft meer platen verkocht dan Queen), Bruce Spingsteen, en als het om musicale invloed gaat ook Zappa, Brain Wilson, Dylan, Roger Waters, Jim Morrison, etc m voor.

Het is persoonlijk, maar ik denk dat het gros op de wereld Elvis, MJ en FM kent, maar veel minder jouw namen. Het is ook geen wedstrijdje die ik wil winnen, maar Freddie is voor mij top 3 ooit met zijn stijl en legacy, maar ook met zijn manier van optreden.


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het is persoonlijk, maar ik denk dat het gros op de wereld Elvis, MJ en FM kent, maar veel minder jouw namen. Het is ook geen wedstrijdje die ik wil winnen, maar Freddie is voor mij top 3 ooit met zijn stijl en legacy, maar ook met zijn manier van optreden.

Nee, Paul McCarthy of Mick Jagger hebben vast maar weinig mensen van gehoord. Freddie is een prima zanger en performer en heeft een aantal wereldhits op z’n naam, maar zo zijn er nog wel 20. Maar daarbuiten was zijn impact 0. Dat is het grote verschil met Elvis.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Nee, Paul McCarthy of Mick Jagger hebben vast maar weinig mensen van gehoord. Freddie is een prima zanger en performer en heeft een aantal wereldhits op z’n naam, maar zo zijn er nog wel 20. Maar daarbuiten was zijn impact 0. Dat is het grote verschil met Elvis.

Ik zal er niet verder op in gaan.

Elvis Presley was groots.

Maar wat een onzin wat je nu schrijft over

Freddie Mercury daarbuiten zijn impact nul was.

Het is een van de grootste artiesten met David Bowie die hier op de Aarde zijn geweest.

Gelukkig is hun muziek ook tijdloos.

En dat heeft te maken met de tijdgeest.


avatar van Willz

Willz

  • 66 berichten
  • 83 stemmen

Geweldig om te zien hoe de oude generatie deze film in de zaal beleven. Blijft natuurlijk een van de grootste showman aller tijden en helemaal mooi om het proces te zien van jong naar oud en alle liefde die hij (Elvis) had voor de zwarte artiesten.


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Ik zal er niet verder op in gaan.

Elvis Presley was groots.

Maar wat een onzin wat je nu schrijft over

Freddie Mercury daarbuiten zijn impact nul was.

Het is een van de grootste artiesten met David Bowie die hier op de Aarde zijn geweest.

Gelukkig is hun muziek ook tijdloos.

En dat heeft te maken met de tijdgeest.

Vertel, welke invloed heeft Freddie dan gehad op de politiek, cultuur buiten de muziek?

Zelfs binnen de muziek kleurde hij binnen de lijnen die anderen gezet hadden. En artiesten van het formaat Bowie en Freddie kan ik er zo nog 20-30 noemen. (En ik ben jarenlang Queenfan geweest. Heb ze 4 keer met Freddie zien optreden en 3 keer zonder. Bovendien ook Bowie tweemaal live gezien, dus ik weet waar ik het over heb.)


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Nee, Paul McCarthy of Mick Jagger hebben vast maar weinig mensen van gehoord. Freddie is een prima zanger en performer en heeft een aantal wereldhits op z’n naam, maar zo zijn er nog wel 20. Maar daarbuiten was zijn impact 0. Dat is het grote verschil met Elvis.

Je noemt net die paar namen die wel bekend zijn, maar vraag op staat wie Roger Waters, Dylan of Brian Wilson is en ze hebben denk ik geen idee.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14537 berichten
  • 4522 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je noemt net die paar namen die wel bekend zijn, maar vraag op staat wie Roger Waters, Dylan of Brian Wilson is en ze hebben denk ik geen idee.

Die namen zullen ongetwijfeld op straat meer vraagtekens oproepen dan Freddie Mercury die (vooral in Nederland) mateloos populair is en goede nummers heeft gemaakt, maar ik ben het wel met Basto eens: maatschappelijk gezien was zijn impact 0, muzikaal misschien een beetje en dan vooral de manier van optreden, niet de muziek zelf. Dylan, Lennon/McCartney maar ook Kanye West, Giorgio Moroder, Lou Reed, Kurt Cobain (hoewel hij zijn muziek vooral mainstream bracht en vooral voortborduurde op Pixies) hebben oneindig meer invloed op de muziek gehad, ook al zullen sommigen zelfs qua naam niet herkend worden bij de modale man.


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je noemt net die paar namen die wel bekend zijn, maar vraag op staat wie Roger Waters, Dylan of Brian Wilson is en ze hebben denk ik geen idee.

Die noem ik ook niet voor hun bekendheid maar om hun invloed op de ontwikkeling van de muziek en/of politiek/ maatschappij.. Wel goed lezen graag.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Vertel, welke invloed heeft Freddie dan gehad op de politiek, cultuur buiten de muziek?

Zelfs binnen de muziek kleurde hij binnen de lijnen die anderen gezet hadden. En artiesten van het formaat Bowie en Freddie kan ik er zo nog 20-30 noemen. (En ik ben jarenlang Queenfan geweest. Heb ze 4 keer met Freddie zien optreden en 3 keer zonder. Bovendien ook Bowie tweemaal live gezien, dus ik weet waar ik het over heb.)

Jij bent erg overtuigd van jezelf.

Maar dat betekent niet dat jou visie hierop de juiste is.

Vele miljoenen mensen denken hier heel anders over

Dus als je zegt,jij weet in dit geval waar je het over hebt.

Zet ik hier en vele anderen hun vraag tekens bij..


avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Haha, wat lees ik hier nou weer. Freddie Mercury belangrijker dan Lennon/McCartney, Bowie, Dylan etc. Bizar.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14537 berichten
  • 4522 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Jij bent erg overtuigd van jezelf.

Maar dat betekent niet dat jou visie hierop de juiste is.

Vele miljoenen mensen denken hier heel anders over

Dus als je zegt,jij weet in dit geval waar je het over hebt.

Zet ik hier en vele anderen hun vraag tekens bij..

Maar welke invloed op de cultuur, maatschappij en muziek heeft Mercury dan gehad? Blijkbaar is die invloed er volgens jou en miljoenen anderen, dus die moet je makkelijk kunnen noemen hier. En het gaat dus om invloed, niet populariteit, kwaliteit of hoeveel ervan genoten wordt.


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Jij bent erg overtuigd van jezelf.

Maar dat betekent niet dat jou visie hierop de juiste is.

Vele miljoenen mensen denken hier heel anders over

Dus als je zegt,jij weet in dit geval waar je het over hebt.

Zet ik hier en vele anderen hun vraag tekens bij..

Alleen jij en Ocean Six zetten er vraagtekens bij. Maar jullie hebben allebei kennelijk moeite met begrijpend lezen. Ik heb het (zoals hierboven mensen mij ook al bijvallen) over invloed. Maatschappelijk of muzikaal. Freddie is zo apolitiek als de neten. En muzikaal heeft hij hooguit een heel klein toefje opera aan de popmuziek toegevoegd. Al waren er natuurlijk meer symfonische rockbands in die tijd. Denk aan Focus bijvoorbeeld. En qua glamrock was Bowie er ook eerder. Dus, ik zie het niet, maar hoor graag van jou wat ik allemaal over het hoofd zie…


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9807 berichten
  • 1421 stemmen

kos schreef:

Haha, wat lees ik hier nou weer. Freddie Mercury belangrijker dan Lennon/McCartney, Bowie, Dylan etc. Bizar.

Voeg daar James Brown ook maar aan toe, die naam had ik nog niet gelezen.


avatar van Elchapo

Elchapo

  • 1008 berichten
  • 1925 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan moeilijk zeggen dat Freddie Mercury van een minder niveau was. Hij, MJ en Elvis zijn wel de grootste muziekiconen ooit.

. Freddy Mercury ( of Freddie metcurry zoals ik hem noem) was idd een beest op het podium,een geweldige zanger en performer....daar geef ik jou zeker gelijk in.


avatar van martijnk

martijnk

  • 774 berichten
  • 310 stemmen

Ik verhoog m'n score toch. Ik ben vrijdag geweest en hij zindert nog altijd na

Vooral die laatste scene met de echte Elvis.

https://www.youtube.com/watch?v=4svkR46CesI


avatar van pierre18

pierre18

  • 761 berichten
  • 636 stemmen

Het geheel is een degelijke film geworden, maar daar blijft t voor mij ook bij. Als we de invloed van Elvis op de muzikale wereld even buiten beschouwing laten, is de film zeer goed geslaagd om een beeld te krijgen van Elvis en zijn omgeving en dan voornamelijk zijn hunkering om op het podium te staan. De bemoeienissen van de Colonel worden uitvoerig beschreven, maar dat gaf voor mij ook een bepaalde verstoring in de balans. Op sommige momenten leek het echt wel meer te gaan om zijn manager en zijn beweegredenen dan om Elvis. Verder zitten er soms overdreven cameravoeringen in, is het een geflits van jewelste, zoals bij het bezoek bij BB King. Het komt over als een trucje om de film wat snelheid te geven, jammer, dit was niet nodig. De acteerprestaties zijn weer zeer degelijk en goed genoeg om het 160 minutenlang vol te houden.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Alleen jij en Ocean Six zetten er vraagtekens bij. Maar jullie hebben allebei kennelijk moeite met begrijpend lezen. Ik heb het (zoals hierboven mensen mij ook al bijvallen) over invloed. Maatschappelijk of muzikaal. Freddie is zo apolitiek als de neten. En muzikaal heeft hij hooguit een heel klein toefje opera aan de popmuziek toegevoegd. Al waren er natuurlijk meer symfonische rockbands in die tijd. Denk aan Focus bijvoorbeeld. En qua glamrock was Bowie er ook eerder. Dus, ik zie het niet, maar hoor graag van jou wat ik allemaal over het hoofd zie…

Mijn begrijpend lezen is uitstekend.

Jij wil bevestiging van jou gelijk.

En als iemand daar niet in meegaat, laten we zeggen,dan vind jij dat niet leuk.

Ik zou zeggen lees de pop geschiedenis nog even na.

Nou Basto niet alleen was onder andere David Bowie stijl icoon en kunstenaar met naam.

En een van grootste artiesten die invloed had op de glamrock.

Grote inspiratiebron was hij voor vele bands van Roxy music tot Nirvana en ga maar door.

Gelukkig was Freddie Apolitiek dat had hij goed bekeken.

En Focus kwam nog niet in de schaduw van Queen.

De tekst wordt te lang ik hou het zo ☺️


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Ik ben niet bepaald fan van Baz Luhrmann, maar met Elvis maakt hij toch wel een boeiende film. Een moeilijk concept, omdat Elvis al tijdens zijn leven een bijzonder kleurrijk figuur was en nadien nog meer uitgroeide tot een persiflage van zichzelf. Met tal van biopics, figuranten die vooral zijn Las Vegas periode herinneren en Elvis-figuranten in zoveel films en series. Maar Luhrmann maakt een levendige film die een mooie weg zoekt tussen waarheid en sfeer. Maar nog meer de mix tussen de jonge man uit Memphis, de entertainer op het podium en gelukkig niet al te veel het stripverhaal dat hij na zijn dood geworden is in het collectieve geheugen.

Het verhaal is een rise en fall zoals we wel meer zien bij biopics. Maar op zich stoort dat niet, dat is ook wel het leven van zowat alle popsterren. Ze worden bekend en gaan dan helaas na verschillende jaren ten onder. Elvis werd bekend met muziek van vooral zwarte muzikanten, maar daar wordt ook in de film voldoende aandacht aan besteed. Complimenten aan de verantwoordelijke(n) van de muziek, want de muziek vloeit tussen muziek van Elvis, de originele nummers van de (vooral) zwarte artiesten en de arrangementen tot en met hiphop die zo de kijker meenemen naar het leven van de King. Want door er hier en daar wat moderne tinten aan te geven en veel flitsende beelden te gebruiken, ervaren we toch wat meer hoe jongeren ooit keken naar de rockster. In plaats van zomaar terug te blikken naar een artiest die ondertussen al langer dood is dan dat hij geleefd heeft.

Een mooie film over een zanger waar toch al veel van bekend is en zowat alles al een keer verteld. Het blijft boeiend, de muziek is heerlijk en de cast doe het best goed. Misschien spreekt de muziek van Elvis nog eens de jongeren aan. Ik mag me er zelf bij rekenen, ik ben pas geboren een jaar nadat Elvis stierf.


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Mijn begrijpend lezen is uitstekend.

Jij wil bevestiging van jou gelijk.

En als iemand daar niet in meegaat, laten we zeggen,dan vind jij dat niet leuk.

Ik zou zeggen lees de pop geschiedenis nog even na.

Nou Basto niet alleen was onder andere David Bowie stijl icoon en kunstenaar met naam.

En een van grootste artiesten die invloed had op de glamrock.

Grote inspiratiebron was hij voor vele bands van Roxy music tot Nirvana en ga maar door.

Gelukkig was Freddie Apolitiek dat had hij goed bekeken.

En Focus kwam nog niet in de schaduw van Queen.

De tekst wordt te lang ik hou het zo ☺️

Goed, je komt dus met geen enkel argument dat mijn stelling ontkracht. Sterker nog je versterkt m zelfs door aan te geven dat ook Bowie meer impact heeft gehad op de muziek dan Freddie.

Fijn dat je het daarbij laat.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Goed, je komt dus met geen enkel argument dat mijn stelling ontkracht. Sterker nog je versterkt m zelfs door aan te geven dat ook Bowie meer impact heeft gehad op de muziek dan Freddie.

Fijn dat je het daarbij laat.

Hoe zei jij dat nou laatst, begrijpend lezen toch ?

Ik reageer met name dat jij Freddie Mercury schaart onder 20 tot 30 die jij nog kan noemen.

Dat is ridicuul en de grootste larie koek,dat zal iedere muziek resecent zoals het prestige blad Music Maker je vertellen, want een artiest zoals Freddie Mercury die was ongekend en net als Elvis Presley zal zijn legacy voort duren.

En Freddie Mercury is niet over die kant te vergelijken van 20 /30 artiesten die jij kan benoemen.

Zo dit was het

No harm feelings and the best ✌️


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Hoe zei jij dat nou laatst, begrijpend lezen toch ?

Ik reageer met name dat jij Freddie Mercury schaart onder 20 tot 30 die jij nog kan noemen.

Dat is ridicuul en de grootste larie koek,dat zal iedere muziek resecent zoals het prestige blad Music Maker je vertellen, want een artiest zoals Freddie Mercury die was ongekend en net als Elvis Presley zal zijn legacy voort duren.

En Freddie Mercury is niet over die kant te vergelijken van 20 /30 artiesten die jij kan benoemen.

Zo dit was het

No harm feelings and the best ✌️

Freddie Mercury

David Bowie

Bob Dylan

Bruce Springsteen

Stevie Wonder

Bob Marley

Pete Townsend

Jim Morrison

George Michael

Michal Jackson

Mick Jagger

Neil Young

Eddie Vedder

Eric Clapton

Bono

Paul McCarthy

John Lennon

Elton John

Roger Waters

James Brown

Miles Davis

Brain Wilson

Prince

Madonna

Phil Collins

Sting

En dan vergeet ik er vast ook nog een hoop en heb ik moderne artiesten nog maar even buiten beschouwing gelaten. Maar Lady Gaga en Adele zijn ook minstens even populair.

Allemaal artiesten van vergelijkbare statuur als Freddie

In deze lijst staat ie op 26

The Top 40 Pop Artists of All Time - liveabout.com


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Je gaat niet ook dit topic met een muzikale biopic kapen hé, Basto?


avatar van Basto

Basto

  • 11964 berichten
  • 7414 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je gaat niet ook dit topic met een muzikale biopic kapen hé, Basto?

Als ‘jullie’ stoppen met onzin posten, heb ik ook niks meer recht te zetten.