• 10.980 nieuwsartikelen

Met onder meer: Halle Berry, Patrick Wilson en John Bradley

Gesproken taal: Engels, Kroatisch, Servisch en Mandarijn

Releasedatum: 24 maart 2022

Plot Moonfall

"Humanity will face the dark side of the Moon."

Door een vreemde kracht wijkt de maan van zijn baan rond de aarde af en stevenen ze op elkaar af. Met nog maar een paar weken te gaan voor de vernietiging van de wereld denkt de voormalig astronaute Jo Fowler de oplossing gevonden te hebben. Ze wordt echter enkel geloofd door de astronaut Brian Harper en de samenzweringstheoreticus K.C. Houseman. Samen beginnen ze een laatste en ultieme missie in de ruimte om de wereld te redden.

Social Media

Jocinda Fowler

Brian Harper

KC Houseman

Sonny Harper

Michelle

Jimmy (10 Years Old)

Nikki Lopez (9 Years Old)

Lauren Lopez (12 Years Old)

Alle Media

Ja, dit is niet best hoor. Ik had geen specifieke verwachtingen, maar hoopte toch wel een film voorgeschoteld te krijgen die het aanzien waard is. Ik heb hem wel uitgekeken om de critici van critici voor te zijn ("de film niet uitkijken en wél een mening geven"). En dat was met ruim 2 uur nog best een lange zit voor deze film.

Waar gaat t mis? Waar 'niet' kun je beter vragen. Hoewel het er technisch allemaal nog best gelikt uitziet, vliegt de film verder al vrij snel behoorlijk uit de bocht. Een over de top verhaal met personages die alles overleven, wat er ook op ze afkomt. Astronauten die zonder training de ruimte ingaan, een ruimtevaartuig dat tientallen jaren roesten in een loods binnen no-time operationeel is. Wat betreft realisme hebben de makers het zich wel erg gemakkelijk gemaakt. In deze film is niets onmogelijk. Dan nog even een vleugje humor en emotie toevoegen als zout en peper aan een pan soep en het resultaat moet een hitfilm zijn waar alles in zit. Nou.... mission not accomplished.

Nou zijn er hier ook mensen die zeggen, als ik me ermee vermaak, dan is het toch een goede film? Eh, nee, sorry maar dat is geen afdoende criterium en zegt meer over smaak dan kwaliteit.

Als regisseur kun je hier niet trots op zijn.

avatar van nick1965

nick1965

sportfan27 schreef:

Oeps, flink gezopen de avond ervoor gok ik. *Enigszins*

Hahahaha!

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Verstand op 0 dan is het prima film

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Met pijn en moeite afgekeken . Dit was echt onbeschrijflijk slecht . Niet normaal .

Daarna naar youtube gekeken en ik ging stuk om de pitch meeting , Ik kwam niet meer bij .

Ik lag echt helemaal dubbel , zo heeft het kijken van dit stuk prikkelbare darm stront toch nog zin gehad ...

MOONFALL PITCH MEETING XD XD

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Alsof de tijd heeft stilgestaan.. De apocalyptische beelden vind ik altijd wel geinig, al zie ik geen enkele verbetering daarin sinds 1998. In elke scène zit wel weer een cliché, meerdere zelfs, bijna alsof ze het bewust gedaan hebben. De sympathieke onhandige hobby wetenschapper die natuurlijk overal de oplossing voor heeft en zich binnen een halve dag omhoog werkt binnen de Nasa: in dit geval de gezellige Samwell Tarly uit GoT. Een ander cliché: journaalbeelden van over de hele wereld achter elkaar geplakt. Te beginnen in New York, want ja Amerika boven alles, dan rampbeelden uit Parijs en Londen, een en al chaos, altijd weer één of andere sekteleider die door een megafoon staat te gillen, vervolgens zien we iets uit Zuid-Amerika (Christusbeeld, Rio de Janeiro) of Rusland (Het Kremlin) om uiteindelijk te eindigen bij een Afrikaanse volksstam, een shot van een Arabier zittend op een kameel of een Tibetaanse monnik wijs starend in de verte, terwijl de wereld vergaat. Niet dat er zo'n stukje in zat, al zit er wel iets in dat erop lijkt.

De eerste helft was eigenlijk al niet te pruimen, maar het laatste uur gaat wel erg lang door met aktie en dramatische achtergrondmuziek en wordt het nog vervelender. Dan krijgen we ook nog eens een idiote uitleg over het hoe en waarom van deze ramp. Een hoop gezwets in de ruimte, als je 't mij vraagt.

avatar van Man of Steel

Man of Steel

Matige film. Ook als popcornvermaak onder de maat. Nergens echt leuk, nergens spannend en nergens een goede scène. Wel slecht acteer werk, slechte cgi en slechte dialogen. Zelfs als eenvoudig vermaak mislukt.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2027 stemmen

Ebenezer Scrooge schreef:

Hahaha! Precies, nooit eens een Afrikaanse bootvluchteling die zonnebrillen verkoopt in Salou, of een Oostenrijkse skileraar die zich laat afzuigen door een corpsmatras, of een boerenlul uit Groenlo op een trekker met Jovink oet de speakers

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Captain Pervert schreef:

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Wat een zit! Absoluut geen origineel verhaal. Binnenkant van de maan vind ik wel mooi gedaan.
Verder prima vermaak op een regenachtige dag.

avatar van extremezz

extremezz

1 ster voor het helpen van mijn stoelgang ..

avatar van FreshSmash

FreshSmash

Ik ben deze film tegenkomen bij een review van de critical drinker. Uiteindelijk heb ik toch maar eens de moed gehad om de film te gaan kijken en ik moet zeggen, hij voldeed volledig aan de verwachtingen. Mijn god, wat is het verhaal van deze film verschrikkelijk slecht.
Ik zet graag mijn verstand op nul om een film lekker weg te kijken, maar deze film vliegt zo ver uit de bocht dat zelfs met het verstand op nul het niet te harden is. Als ultiem voorbeeld was voor mij het einde wel treffend. Uiteindelijk is de wereld gered, maar de wereld is wel één grote puinhoop doordat de maan over het aardoppervlak schuurde. De samenleving is gewoon verwoest. Maar die mobiele telefoon doet het natuurlijk nog wel om met mama te bellen. Zo zit de film volledig vol met dit soort verhaal inconsistenties.
Goed, van mij krijgt de film 1 ster voor visuele effecten want ik moet wel toegeven, het zag er wel gelikt uit.

avatar van Black Math

Black Math

Van dezelfde regisseur als Independence Day en gedurende de film voelde ik ook wel enigszins dezelfde vibes. Maar deze film is toch wel een stuk minder, en dat terwijl ik al niet zo'n grote fan van Independence Day. In ieder geval is deze film een droom voor conspirary theorists, want het moet natuurlijk hun grote droom zijn om gelijk te krijgen op eenzelfde manier als in deze film. Het maakt me niet veel uit, ongebruikelijke uitgangspunten zijn inherent aan film. Een setting mag onrealistisch zijn, het kan nog steeds geloofwaardig uitgewerkt worden.

Daar gaat het alleen mis in deze film. Er klopt helemaal niets van de natuurkunde in de film. Als er een witte dwerg in de maan verstopt zit, dan heeft de maan een massa die veel groter is dan die van de aarde, waardoor de aarde dus om de maan zou cirkelen, getijdekrachten veel sterker zouden zijn, en de aarde uiteengereten zou worden als ze zo dicht bij de maan zou komen zoals in de film gebeurt.

Verder zit er totaal geen vaart in de film, de personages rommelen maar wat aan om in leven te blijven waarbij toevallig en gemakshalve de nieuwe echtgenoot van de ex van de hoofdpersoon om het leven komt, waar niet om gerouwd wordt in de film, ondanks dat hij zelf ook kinderen met de ex heeft, maar in ieder geval is ze weer beschikbaar voor de hoofdpersoon.

Ik kan er niets mee. 0,5*.

avatar van pako

pako

Vreemde commentaren. Het is een science fiction film dus niet een waargebeurd verhaal. Superhelden bestaan ook niet en er wordt giga naar gekeken. Film is goed opgezet en de special effects zijn ook prima.

avatar van Enna23

Enna23

O, o, o wat heb ik gelachen! Wat een film zeg. Doet me denken aan niveautje Volcano, Shark attack etc. Met name het laatste deel pieste ik bijkans in mn broek. Nou in ieder geval beter dan je ergeren toch? Mijn lachrimpels zijn weer bijgewerkt. Ik zou zeggen verander het scifi genre naar lachfilm en dan krijgt ie 4 sterren.

avatar van Enna23

Enna23

Enna23 schreef:

Sharknado bedoel ik natuurlijk.