ad
  • 8.144.992 stemmen

Those Who Wish Me Dead (2021)

Actie / Thriller | 100 minuten

Genre: Actie / Thriller

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Taylor Sheridan

Met onder meer: Nicholas Hoult, Angelina Jolie en Jon Bernthal

Releasedatum: 17 juni 2021

Over Those Who Wish Me Dead

"Nature finds a way."

Een ​​jonge tiener is getuige van de moord op zijn vader in de buurt van een groot nationaal bos. Achtervolgd door huurmoordenaars die hem het zwijgen willen opleggen, ontmoet hij in de wildernis al snel een ervaren brandwacht en overlevingsdeskundige die hem onderdak biedt in haar uitkijktoren. Wanneer de huurmoordenaars het bos in brand steken om hun sporen uit te wissen, moet het paar een dodelijke brand overleven die hen dreigt te verteren en de moordenaars te slim af zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Allison Sawyer

Officer Arthur Phillip

avatar van joeychim_

joeychim_

Vanaf 13 mei 2021 in de bioscoop (Warner Bros. Pictures).

avatar van Boneka

Boneka

Trailer ziet er gaaf uit ben benieuwd!!!

avatar van james_cameron

james_cameron

Scenarioschrijver (en voormalig akteur) Taylor Sheridan begint inmiddels een aardig oeuvre op te bouwen als regisseur. Met de middelmatige martelporno van Vile schoot hij wat aarzelend uit de startblokken, maar met Wind River en het eerste seizoen van Yellowstone bewees hij over heel wat kwaliteit te beschikken. Deze spannende, vaak spectaculaire aktiethriller haalt dat niveau net niet, maar het is een meer dan verdienstelijke film geworden, vakkundig in elkaar gezet en voorzien van een prima cast. En leuk om Angelina Jolie weer eens in een aktiefilm bezig te zien.

avatar van AniSter

AniSter

Matige film met een matig verhaal en een nog matiger slot. Wat een onwaarschijnlijk plot. Hannah die een beetje sentimenteel zit te doen en de zwangere Allison die het wel even alleen regelt. Er zaten wel enkele mooie shots in en dan heb ik het niet over de actiescenes maar over de omgeving en de zich daarin bevindende brandwachttoren. Nee, helaas geen 'vernieuwend of indruk achter latend' iets, deze film... en dat begon al met de magere titel; jammer dat 'Those' niet verder werd uitgewerkt.

avatar van assowise

assowise

Dit is geen slechte film. Er mist iets. Ik krijg er de vinger nog niet achter maar misschien was het de verwachting. Taylor Sheridan heeft Sicario geschreven, Wind River is van zijn hand, de serie Yellowstone is zijn kindje en dan verwacht je gewoon meer.

Acteren prima, filmen prima, verhaal aardig. Favoriete stukje was het lied van William Prince over de slotscène en aftiteling.

avatar van schumacher

schumacher

Een leuke film met heel wat bekende acteurs ook.

Zeker eens het bekijken waard.

Maar wel een paar kleine opmerkingen, alleen lezen als je de film hebt gezien:

Angelina Jolie heeft geen borsten meer, in de film wel , als je dat weet komt dit zo onrealistisch over maar ik begrijp het wel.

Dan vond ik de 2 gangsters goed spelen maar voor 2 pro's te zijn tja.... ze zijn nog niet in staat een zwangere vrouw te mollen en derna nog eens een vrouw + kind, wat een slappelingen .

avatar van Waku

Waku

Lekker actiefilmpje.

Angelina Jolie als stoere brandweer chick.

Misdaad klopjacht film met en vleugje drama op de achtergrond.

De vlucht scenes midden in een woeste brand zien er soms spectaculair uit.

Echter kent de film ook wat ongeloofwaardigheden waar ik ivm spoilers verder niet op inga verder.

Hoe dan ook " Those who wish me dead" kijkt lekker weg.

Er is ook een rol weggelegd voor John Bernthal alias " The Punisher".

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Vermakelijk en goed geacteerd met name dat jonge kereltje

avatar van John Milton

John Milton

Ik vond het ook vermakelijker dan ik had verwacht. Had zin in een simpel ‘90’s achtig filmpje, en dat kreeg ik. Joch acteert goed trouwens, die zien we terug. Mark my words.

Voor Sheridan is het wat mager, maar vooruit.

avatar van macrobody

macrobody

Niet onaardige film, met een hoop onwaarschijnlijkheden. Maar goed daar is het film voor natuurlijk

• 20962 berichten

Ik heb me wel vermaakt met deze film maar ik snap niet wat mensen aan Angelina Jolie vinden. Deze vrouw heeft een ernstige eetstoornis en ziet er niet uit. Het hoofd van haar weegt waarschijnlijk zwaarder als haar lichaam. Op de vrouwe meter 2 uit 10 brrr. De film keek lekker weg maar was geen hoogvlieger maar een dikke voldoende heeft die verdiend dus 3*.

avatar van Erikb99

Erikb99

Regisseur Taylor Sheridan kwam al ooit eens met "Wind River" aanzetten wat een erg goeie film was, maar met deze haalt hij duidelijk niet hetzelfde niveau. Het is echt een 13 in een dozijn actiefilm geworden. Natuurlijk is het altijd wel weer goed om Angelina Jolie in een actiefilm te zien, maar ook zij weet het niveau niet op te trekken. Er wordt wat aan karakter verdieping gedaan maar verwacht daar niet al te veel van. Het wordt pas echt leuk qua actie als de Bosbrand mee gaat doen met het verhaal. Die actie is dan ook erg goed in beeld gebracht, helaas moet de film het daar echt van hebben. Ach voor een saaie avond is het wel een wegkijkertje. Aanrader? Verstand op 0 wel, anders aan je voorbij laten gaan.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Krijg altijd erg koude rillingen bij het zien van Jolie op het doek, nu weer. Het verhaal heeft niet erg veel om de hakken, het script ronduit belabberd. Een kinderlijke prent met enorme slechte momenten erin en ook qua regie zeker niet schittert op beeld.

Sheridan laat zien dat hij zeer wisselvallig is wat mij betreft, Vile gaf ik 1,5**, om daarna zijn schitterende Wind River te gaan belonen met 4**. En 4** (en hoger) geef ik niet snel, daar moet wel voor gewerkt worden. Hier kom ik niet verder dan 2,5**. Het is een niemendalletje geworden met geen enkel onderdeel wat boven middelmaat uitsteekt. Overslaan was zeker een optie geweest voor mij. Maar ja.......

avatar van filmkul

filmkul

Vermakelijke actiefilm. Het verhaal stelt niet zo heel veel voor. De uitwerking is recht toe recht aan maar zeer vermakelijk. Van enige opbouw of plotontwikkeling is weinig sprake. Buiten dat kent de film een lekker tempo en kijkt prima weg. Er zitten een aantal spannende momenten in en goede actiescenes. Het acteerwerk is dik in orde. Visueel ziet de film er verder prima uit met goede effecten van het vuur. Prima tussendoortje. 3.5

avatar van Luudje10

Luudje10

Een aardig filmpje met een leuk verhaal. Alleen jammer dat er een paar onwaarschijnlijke aspecten in voorkomen zoals Angela valt 20 meter naar beneden en staat weer op. Daarna wordt ze geraakt door de bliksem, schudt ff met haar kontje (als ze die nog heeft, want ze is super mager) en loopt weer door. Voor de rest met bekende acteurs die aardig hun best doen om hun rol goed neer te zetten. Altijd leuk om naar Jon Bernthal (The Punisher) te kijken.

Met een beetje fantasie is het een aanrader

avatar van joeychim_

joeychim_

Bioscooprelease is helaas gecancelled.

avatar van pietpuk

pietpuk

Jolie afgezakt naar B niveau. Wat wordt er toch een hoop troep gemaakt tegenwoordig.

avatar van jaxteller

jaxteller

schumacher schreef:

Een leuke film met heel wat bekende acteurs ook.

Zeker eens het bekijken waard.

Maar wel een paar kleine opmerkingen, alleen lezen als je de film hebt gezien:

Volgens mij leef je onder een steen, er bestaan implants. Ze heeft een tijdje terug de benodigde operatie(s) gehad.

avatar van jaxteller

jaxteller

Blij om eindelijk Angelina weer in een film te zien, prachtvrouw.

avatar van schumacher

schumacher

Tuurlijk, logisch, dat is nu net mijn punt, dat is wat ik heb gepost, dat ze normaal geen meer heeft en dat het dan raar is dat je in de film ziet van wel. Tuurlijk, de medische wereld kan enorm veel al zoals je zelf aan haalt, alsof ik niet weet dat ze der wat aan heeft laten doen zzzz.

Je hebt duidelijk mijn post niet begrepen.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19638 berichten

Een aantal offtopic posts verwijderd. We zijn een discussieforum maar wel over relevante thema's.

avatar van Rvdz

Rvdz

• 2075 stemmen

Is deze nou nog ergens te zien? Ik zie hem nergens in de agenda's.

avatar van Collins

Collins

Een simpel plot rond een stoere brandweervrouw die bosbrandjes blust in het bosrijke Montana wordt nogal gecompliceerd verteld. De brandweervrouw struikelt per ongeluk over een jongetje die op zijn beurt getuige is van een moord en door twee killers wordt opgejaagd. De eerste helft van de film is behoorlijk taai en tijdrovend en lijkt de indruk te wekken inhoudelijk meer te zijn dan het daadwerkelijk is.

Precies in het midden van de 95 minuten durende film wordt de taaiheid losgelaten en nemen de handelingen toe in snelheid. De onsamenhangende en weinig boeiende vertelsels uit de eerste helft komen eindelijk samen. Goed zo. De film kan nu eindelijk over gaan tot brandende actie.

Vervelend genoeg zitten we nog steeds met hele doorsnee personages opgescheept. Angelina Jolie als brandweervrouw die bedekt met roetvegen zich een film lang driftig heen en weer beweegt, voelt even onecht als de setting vol digitaal gemanipuleerde vlammen. En als Jolie daarbij nog een film lang geplaagd wordt door obligate herinneringen aan een vervelende traumatische ervaring, heb ik het wel gehad. Veel te opgelegd. Veel te gladjes.

De overige personages voegen geen verrassende elementen toe. Ze zijn gemakkelijk invulbaar, doen voorspelbare dingen en dekken daarmee het ingezette verwachtingspatroon grandioos af.

Those Who Wish Me Dead is geen spannende film.