ad

Met onder meer: Paul de Leeuw, Rijk de Gooyer en Olga Zuiderhoek

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 6 mei 1995

Over Filmpje!

Bob en Annie de Rooy (dubbelrol voor Paul de Leeuw) gaan scheiden vanwege Bobs seksuele veeleisendheid. Annie valt ten prooi aan maffioze minnaars en laat zich nietsvermoedend misbruiken als drugskoerier. Bob wordt tot over zijn oren verliefd op Carmen, dochter van de grote Don Gorgonzola (Rijk de Gooier). Beide exen belanden op het paradijselijke Curaçao waar het tot een zinderende ontknoping komt...

image

avatar van Webby

Webby

Vind hem altijd nog wel erg grappig hoor!

avatar van tjikki

tjikki

wat een domheid. totaal humorloos.

Tuurlijk, ik snap echt niet dat mensen hier om kunnen lachen.

avatar van gemaster

gemaster

Ach sommige mensen houden nu eenmaal van totaal onzinnige humor. Het 1e gedeelte van deze film vind ik gewoon fantastisch. Daarna wordt het allemaal een heel stuk minder, maar dat zie ik dan maar even door de vingers.

'De Bijbel, ik heb God achter me'

LOL!

avatar van ikkezelf

ikkezelf

Ik heb hem gisteren weer eens gezien en ik lag echt helemaal in een deuk. Vooral die scene in die rechtzaal: BRILJANT!!!!

Miischien heb ik inderdaad een vreemd gevoel voor humor, want ik hou toitaal niet van die Amerikaanse humor zoals bijv White Chicks.

Paul de Leeuw is helemaal top en gelukkig heeft hij tegenwoordig ook weer Bob en Annie nieuw leven ingeblazen.

avatar van AHWA

AHWA

De film begint leuk, maar duurt te lang

en het is gewoon na een tijdje niet leuk meer.

Vooral Annie heb ik nooit leuk gevonden.

Bob wel.

2 sterren

avatar van mann

mann

Ik vond Annie wel te trekken maar Bob erg irritant na een tijdje

geweest vroeger geinig,

al heb ik heus wel 'weer' gelachen

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Erg plat en flauw, maar gelukkig valt er wonder boven wonder nog wel eens te lachen. Vooral in het begin is Filmpje! nog best geestig. Bob die gaat pinnen levert bijvoorbeeld een lekker lompe scène op. Maar tegen het einde wordt het allemaal een stuk minder en wordt het geheel zelfs langdradig. Op een gegeven moment weet je het wel. Goed filmmaken is dit sowieso niet, maar de platte flauwekul is gelukkig, zeker in het begin, nog wel eens goed voor een lach.

2,5 sterren.

avatar van J.Bell

J.Bell

Deze heb ik toen ie uit kwam in de bioscoop gezien. Ik vond hem toen echt lachen.

Het had wel wat toen, voor die tijd (want we hebben het wel over tien jaar terug). Het was Grof en soms ook best ranzig.

Maar meer dan dat eigenlijk ook niet, wel lachen hoe Paul de Leeuw die types neerzet.

Ik geef drie * voor Paul.

avatar van Rujar

Rujar

Wat een walgelijke film!!

avatar van gotti

gotti

Wat ik er gister weer van zag was niet best nee...

avatar van Bas17

Bas17

Misschien niet de beste film, maar wel 1 om je dood bij te lachen......Maar zeg nou zelf...deze film ga je toch niet kijken als je een goede film wil zien he.....

4 sterren voor de geweldig melige humor

avatar van gotti

gotti

Melig, maar ook erg banaal ja...

avatar van Purmerend

Purmerend

Duitser op het strand

Aanbieding crematie 2 voor de prijs van 1

Het programma het spijt me

Insmeren (spuiten) op het strand

Dom, stom en af en toe top! 2,5*

avatar van The One Ring

The One Ring

Ik heb hier nu tweemaal een stuk uit gezien en ik vind dit echt niet grappig. Ik beoordeel 'm niet omdat ik 'm niet helemaal gezien heb, maar ik weet zeker dat ie 0,5 waard is.

avatar van Vive La Fête

Vive La Fête

Ik vond het een vrij slechte film met een paar (erg) grappige stukjes. Vooral het dansje a la pulp fiction ergens op het einde vond ik wel cool.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Afschuwelijke miskleun. Ik ken de sketches niet, maar ik vind Bob & Annie de Rooy totaal níet grappig! Annie is nog wel sympathiek, maar hoe kan je in godsnaam lachen om zo'n egoistische klootzak als Bob?

Ik ben verzot op tienerfilms met een hoog gehalte van lage humor, maar dit ging te ver. Heb de film echt uit moeten zitten met de hoop of ie eindelijk eens afgelopen kon zijn.

Enige grappige scene was het 'Goedemorgen!' op de camping.

avatar van mikoz

mikoz

qua film en verhaal stelt dit natuurlijk niks voor .. maar toch heeft de films wel iets grappigs..2,5

avatar van -Romabo-

-Romabo-

Nee het verhaal is niks maar dat nederlandse gevoel komt weer terug bij deze film...

ook 2.5 ster

avatar van Quentin

Quentin

Nederlandse gevoel ik krijg niet echt warme nationalistische gevoelens van deze film.

avatar van Wezley

Wezley

Ik vond de film niet geweldig maar ik moest af ent toe toch lachen Het stuk met "het spijt me" , daar heb ik echt dubbel om gelegen... maar vraag me niet waarom

avatar van mikoz

mikoz

BLijft natuurlijk een draak van een film.

Desondanks toch wel grappig alsje in een melige bui bent.

2.5

avatar van Rene1971

Rene1971

Matige film, met weinig echte lachmomenten (behalve dan Bob en Annie's jeugdflashback). Toch de moeite waard voor de "De Leeuw" fans

avatar van stan

stan

Ik heb gehoord dat Paul na filmpje volgend jaar weer een film gaat schrijven en in die film gaat spelen

Ik ben geen Paul fan maar ik vond de film heel vermakelijk

avatar van luked45

luked45

Quentin schreef:

Ik ook niet; bovendien vind ik Paul de Leeuw een walgelijk mannetje, dat zijn homoseksualiteit op alle mogelijke manier tot in de treuren uitbuit. Ik heb "Filmpje" nog nooit gezien en ik wil 'm ook niet zien.

avatar van raymon

raymon

IK lees net dat deze film 1.005.000 bezoekers had, klopt dit of is dit een tel fout, had ik niet verwacht van deze film

avatar van Quentin

Quentin

Meer dan een miljoen in ieder geval.

avatar van pietje punk

pietje punk

geniale film!!! vond hem toen al geniaal en nu op dvd gevonden en hij blijft geniaal!!!

als er een film is waar je geweldige quotes vandaan kan halen is het filmpje wel! je raad het nooit!

ik vind dit de beste nederlandse film ooit! kan me ni schelen dat niemand het met me eens is!

DRJeFF

Ik ben t niet met je eens

avatar van Flipman

Flipman

Het heeft van alles wat en het heeft van alles niks. Ik heb me erg met deze Film vermaakt, ik heb 'm als jochie van acht nog in de bioscoop gezien !

Ik ben geen groot fan van Paul De Leeuw (zijn nieuwe programma's zijn erg goed!), maar deze Film zou ik graag nog eens zien, hij slaat zo heerlijk helemaal nergens op !