ad

Met onder meer: Paul de Leeuw en Rijk de Gooyer

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 6 mei 1995

Over Filmpje!

Bob en Annie de Rooy (dubbelrol voor Paul de Leeuw) gaan scheiden vanwege Bobs seksuele veeleisendheid. Annie valt ten prooi aan maffioze minnaars en laat zich nietsvermoedend misbruiken als drugskoerier. Bob wordt tot over zijn oren verliefd op Carmen, dochter van de grote Don Gorgonzola (Rijk de Gooier). Beide exen belanden op het paradijselijke Curaçao waar het tot een zinderende ontknoping komt...

image

Adoptiedame

Marie Louise de Rooy

avatar van egelhunter

egelhunter

Destijds als 11 jarig jongetje in de bioscoop gezien. Was de vraag of ik de zaal inkwam omdat de film voor 12 jaar en ouder was. Maar ik mocht binnen. Leuke film! Verhaal is kut maar Bob is gewoon zo grappig. 3*

avatar van dylan D.

dylan D.

The name is rooy , Bob de rooy

avatar van mettemax

mettemax

Alsof de Leeuw op tv zien al niet genoeg straf voor oog en oor is, moest er destijds ook nog een film van deze dikke kwal gemaakt worden. Toen de film in de bios kwam, wilde een goede vriend van mij graag dat ik meekwam, hij was een grote fan, en blijkbaar wilde niemand met hem mee (...) Ik kon me de film tot voor kort echt niet meer herinneren, en toen ik hem onlangs zag, wist ik weer waarom. Wat een waardeloos misbaksel is deze film, met maar liefst TWEE keer die weerzinwekkende de Leeuw. Waardeloos acteren, slechte grappen en geen verhaal. Meneer de Leeuw maakt andere mensen graag belachelijk op tv, maar is zelf gespeend van elke vorm van zelfspot of -kritiek. En als ik hem dan pas geleden ook nog met zijn dikke zweterige kop tussen uitgemergelde babietjes in een Syrisch vluchtelingenkamp zie staan, maakt hij me alleen maar zieker. 0,5

avatar van tattoobob

tattoobob

Hahaha blijft een leuke film..

avatar van Sid-the-gekste

Sid-the-gekste

Haha Filmpje blijft gewoon een heerlijke film om te kijken.

Ik had hem toen in de bioscoop gezien lag toen helemaal dubbel..

Echt een jeugdsentiment..

3.0 waard

avatar van Herculaas

Herculaas

Uitermate grof en plat, vaak tenenkrommend, maar even vaak ook wél grappig en soms zelfs ontroerend. Ik was elf toen deze film uitkwam en heb hem daarna tientallen keren gezien. Gisteren voor het eerst in zeker tien jaar weer eens bekeken en me toch weer slap gelachen. Zo fout dat het weer goed is.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Tenenkrommend slechte komedie in principe, met veel ontzettend flauwe en regelmatig grove humor. Het acteerwerk is al eveneens slecht, maar vooral is het al met al toch best grappig. Het kijkt desondanks nog best aardig weg ook.

avatar van gotti

gotti

Herzien. En verbaasd hoe bat-shit-insane deze film eigenlijk is.

avatar van gotti

gotti

gotti schreef:

Melig, maar ook erg banaal ja...

Jezus wat een pedante lul.

avatar van Mikemiglerafsof

Mikemiglerafsof

Heerlijk over de top. Verstand op nul en genieten van deze platvloerse komedie

avatar van RobertKR

RobertKR

Filmpje is gruwelijk slecht, maar heb toch echt wel hard gelachen hoor. Al was ik 16 toen ik hem de eerste keer zag.

Die je raad het nooit scene met de zoon bijvoorbeeld, of die rechtbank... Zo'n Jomanda look a like die straalsex aanbiedt in zo'n promenade. Piet Buks, de jaarlijkse sinterklaas. Ben Cramer, Zai zai Zai... alimenteer hem!

Eigenlijk is ie vanaf Curacao(?) minder. Het aller slechtst vond ik dat Wizard of Oz achtige stuk. Dat werd wel heel raar.

avatar van anoniempje28

anoniempje28

Er zitten in deze film wel wat grappige momenten , maar op een gegeven moment weet je het wel , en aangezien het verhaal ruk is , is de speelduur wat aan de lange kant