I'm Thinking of Ending Things (2020)

geregisseerd door Charlie Kaufman
met Jessie Buckley, Jesse Plemons en Toni Collette

Ondanks de twijfels die ze heeft over hun relatie gaat een vrouw met haar vriend Jake mee naar zijn ouderlijk huis om zijn ouders te ontmoeten. Onderweg ernaartoe hangt er een vreemde sfeer en eens aangekomen komen ze door een sneeuwstorm vast te zitten in het huis. Vanaf dat moment begint de vrouw de aard van alles wat ze weet over haar vriend, zichzelf en de wereld in twijfel te trekken.

Fisico schreef:
Wat volgt is een soort diepzinnige filosofische, wetenschappelijke en culturele uiteenzetting

Heb me echt de hele film zitten afvragen of het nu ironisch bedoeld was of niet. Of misschien een beetje van beiden.

Ben er na het kijken van deze film trouwens nog steeds niet echt uit. De personages zijn wel erg van die hipstertypetjes, veel van de dialogen wel érg blasé. Die "'Baby, It's Cold Outside'" conversatie kan je toch ook maar moeilijk serieus nemen (zeker niet omdat die gewoon 1 op 1 is overgenomen uit de realiteit).

Maar vooral erg jammer van Collette en die onuitstaanbare 4:3. Twee compleet onnodige keuzes die de film een stuk moeilijker te verteren maken dan nodig was.

Wat een weirdo film. Waste of precious time

Een Gesamtkunstwerk.

avatar van Redlop
De sleutel van de film zit aan het eind en maakt het oeverloze gezwetst meer dan de moeite waard. Mulholland Dr. - achtige ontknoping die door eRCee een pagina terug prima wordt verhelderd. Alles speelt zich af in het door Alzheimer vertroebelde brein van conciërge Jake in de laatste minuten van zijn leven.

Iedereen die hier een voldoende voor heeft gegeven wil denk ik gewoon enorm slim overkomen en duft niet toe te geven dat hij/zij er, net als ik, geen ene REET van snapte. Amen.

avatar van horizons
Biologiedocent schreef:

Lees de regel in de spoiler tag van het berichtje voor dat van jou.

avatar van DoctorMovie
Aardige romantische musickul