What Did Jack Do? (2017)

Mystery / Komedie

geregisseerd door David Lynch
met Jack Cruz, David Lynch en Toototabon

In een afgesloten treinstation ondervraagt een rechercheur (David Lynch) een gekwelde aap. De aap wordt namelijk verdacht van het plegen van een moord.

avatar van tbouwh
17 minuten? Heb ik iets gemist?

avatar van maxroelofs
Erg flauw en een middelmatig tot slecht acteerwerk van Lynch. Op enkele leuke woordspelingen na was er weinig aan.

avatar van filmfan0511
Als Lynch fan zeker eens kijken, maar het is niets al te memorabels. Mooie zwart-wit stijl wel, en hier en daar wat geslaagde absurde humor.

avatar van leatherhead
Ben absoluut een Lynch fan, maar hier vind de man zichzelf wel net iets te leuk. Beetje flauw filmpje.

avatar van Fisico
Fisico (moderator)
Een David Lynch roept bij vele filmliefhebbers bepaalde verwachtingen op. Ook bij mij en deze kortfilm kon ik niet aan mij laten passeren toen hij op Netflix verscheen. Nu dus ook toegevoegd op MM.

Jammer genoeg lost hij niet de verwachtingen in. Zeer bevreemdend allemaal met die aap. Ik snap de clou ook niet onmiddellijk waardoor het nogal flets overkomt, inspiratieloos tijdens een moment om interessant over te komen. Neen, een losse flodder dit. Enige pluspunt waren de interacties tussen de aap en Lynch in een redelijke sfeersetting, maar verder dan dat kom ik niet.

avatar van rep_robert
Ik zal hier voorlopig niet op stemmen, want een korte film is in dit geval een experimentje en een gedachtenspinsel van Lynch. Puur bedoelt om een kwartiertje iets bizars voor te schotelen en meer ook niet. Dan wil ik niet zijn en mijn regisseursgemiddelde verneuken door op iets van zo'n korte speelduur te stemmen.
In het begin is het hilarisch en echt te weird voor woorden, maar het gezever van het aapje duurt op een gegeven moment te lang en na een kwartier denk je: nou dat was ook weer even een kwartiertje naar iets weirds kijken. Het idee is uiteindelijk leuker dan de uitvoering. Verder valt er niet veel over te zeggen. Dus tsja..hoe kan je dit nou gaan beoordelen. Dat mag gezegd worden en is nou net het probleem! Het doet een paar dingen geinig, maar eigenlijk is het ook best wel weer saai. Aan de andere kant duurt het maar een kwartiertje en kan ik me er ook geen buil aan vallen dat ik het niet zo bijzonder vond. Dat wordt pas vervelend of merkbaar wanneer dit een speelfilmlengte krijgt.
Tegelijkertijd is dat ook mijn dilemma met het stortvloed aan korte films die de afgelopen weken zijn verschenen.
Ik ben nog nooit in mijn leven gegrepen door een korte film en ik heb me er nog nooit aan kapot geërgerd.Daarvoor moet er meer tijd zijn om een goede beoordeling te kunnen geven. En dat geeft een short je niet, dus die vakken vallen bij mij steevast in het vlees noch vis bakje. Dus MM verras me. Voor nu zet ik de short in mijn meningen archief.

avatar van mjk87
Geen idee wat dit was. Allicht was het idee leuker dan de uitwerking. Dit lijkt een beetje op een gimmick, maar vervolgens leunt de hele film daarop zonder verder echt leuk te worden. Visueel ook saai, en ok gewoon raar. Zelfs voor deze hele korte lengte duurde dit ding te lang. Ergens intrigert dit nog wel een beetje, maar daar is dan alles mee gezegd. 1,5*.

avatar van mjk87
rep_robert schreef:

Er zijn best mooie shorts. Sommige van Pixar vind ik sterk, maar ook deze (cliché dat ik hem noem, maar wel terecht): Father and Daughter (2000)

avatar van rep_robert
mjk87 schreef:

Ik snap het wel. Kan die shorts altijd wel waarderen voorafgaande de Pixar films, maar de (emotionele) impact blijf ik gewoon missen. Hoe goed ze ook zijn.