Fangio: El Hombre Que Domaba las Máquinas (2020)

Alternatieve titels: A Life of Speed: The Juan Manuel Fangio Story | Fangio: The Man Who Tamed the Machines | Share A Life of Speed: The Juan Manuel Fangio Story

Argentinië
Documentaire / Sport

geregisseerd door Francisco Macri
met Fernando Alonso, Alain Prost en Juan Manuel Fangio

De Argentijn Juan Manuel Fangio - kortweg Fangio genoemd - domineerde vroeger elk circuit, waar ook ter wereld. Hij ontpopte zich tot de beste Formule 1-coureur aller tijden. Ongekend groot was de rivaliteit op de racebaan, waar hij steevast de koppositie pakte en zijn concurrenten de geur van verschroeid rubber liet ruiken. Daarbuiten was Fangio gewoon een minzame man. Bijna vijfentwintig jaar na zijn dood wordt de Zuid-Amerikaanse snelheidsduivel nog steeds door zowel vrienden als vijanden overladen met superlatieven. Hij was een legende, een mythe, de 'godfather' van de autosport.