The Current War (2017)

Drama / Historisch

geregisseerd door Alfonso Gomez-Rejon
met Benedict Cumberbatch, Michael Shannon en Nicholas Hoult

'The Current War' speelt zich af aan het einde van de negentiende eeuw en volgt de uitvinders Thomas Edison en George Westinghouse. De twee heren raken verwikkeld in een machtsstrijd over de distributie van elektriciteit. Edison is fel voorstander van gelijkstroomdistributie in plaats van het wisselstroomsysteem, dat door Westinghouse Electric en andere Europese bedrijven wordt ondersteund.

Hier ben ik erg benieuwd naar!

avatar van Nicolage Rico
Lijkt mij ook heel interessant, inderdaad. Het verhaal althans, hopelijk weet Gomez-Rejon het sfeervol te verpakken.

Vanaf 15 februari 2018 in de bioscoop (The Searchers)
EDIT: release is blijkbaar al komen te vervallen...

Trailer geplaatst!

avatar van Flitskikker
Komt nu in oktober alsnog uit in de VS. Benieuwd of-ie ook terug in NL komt.

avatar van Epitaph
Hier in Viêt Nam nu in de bioscoop!
.... geen zin aan

Aardig geflopt of niet?

avatar van schumacher
Ik denk dat er mensen zijn die deze film wel (heel) goed zullen vinden. Ik laat de kerk in het midden, het is niet echt mijn genre en dan is het soms moeilijk om te blijven kijken.
De acteurs die waren heel goed, setting en muziek ook, er is wel een sfeertje, alleen............ het verhaal boeit me niet echt.

Flitskikker schreef:
Komt nu in oktober alsnog uit in de VS. Benieuwd of-ie ook terug in NL komt.

Vanaf 21 oktober te zien op Pathé Thuis en wellicht ook andere VOD-diensten.

avatar van Mickey b
Vreemd dat er hier zo weinig recensies zijn. Vond het een aangename wegkijker. Film vertelt het waar gebeurde verhaal over de opstart van het electriciteitsnet en de concurrentie van twee mannen Thomas Edison en George Westinghouse die elk met hun visie proberen de wereld in te palmen. Edison gelooft in zijn gelijkstroom terwijl Westinghouse dan weer gaat voor zijn wisselstroom. Het is een rustig voortkabbelend verhaal over uitvinders en hun vele ideeën op een setting van de jaren 1880 en verder. Het wordt nergens echt meeslepend, maar stak me ook niet tegen. Stukje geschiedenis. Weer iets bijgeleerd op aangename wijze. Gezien povere aanbod van Hollywood momenteel is deze wel aan te raden als je iets ‘rustigs’ zoekt...

Ik hou van dit soort films gebaseerd op ware feiten.
Heb me bijgevolg niet verveeld met dit verhaal, dat zeer leerrijk is.
De vertolkingen zijn prima en ook de kostumering en decors zijn prachtig.
Niet de topper die ik ervan had verwacht, maar zeker de moeite waard om eens te bekijken, zeker als je geïnteresseerd in geschiedenis.

avatar van Boneka
Helaas een behoorlijke tegenvaller. Er was een stroomstoot nodig wissel- of gelijkstroom om me wakker te houden. Er zit totaal geen spanning in en de strijd tussen Thomas Edison en George Westinghouse miste ik ook. Het is duidelijk geen PRESTIGE. Filmpje om snel te vergeten ondanks de aardige personages en muziek.

Film 2,5
Beeld 3,5