• 15.800 nieuwsartikelen
  • 178.292 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.089 gebruikers
  • 9.376.855 stemmen
Avatar
 
banner banner

Morbius (2022)

Actie / Avontuur | 104 minuten
2,66 418 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 104 minuten

Alternatieve titel: Morbius the Living Vampire

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Daniel Espinosa

Met onder meer: Jared Leto, Matt Smith en Adria Arjona

IMDb beoordeling: 5,1 (169.836)

Gesproken taal: Engels, Spaans, Grieks en Noors

Releasedatum: 21 april 2022

Plot Morbius

"A new Marvel legend arrives."

Biochemicus Michael Morbius probeert zichzelf te redden van een zeldzame bloedziekte. Tijdens het proces verandert hij echter in een soort van vampier, met de bijbehorende dorst naar bloed. Morbius walgt van zijn eigen bloedlust en gaat daarom op zoek naar criminelen waarvan hij vindt dat ze onwaardig leven.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Dr. Michael Morbius / Morbius

Milo / Lucien

Martine Bancroft

Dr. Emil Nicholas

Agent Alberto Rodriguez

Agent Simon Stroud

Bush Pilot

Young Michael

Young Milo

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dit is nou een toonbeeld van hoe door de vooraf, zulke onterechte kritieken van zure critici's.

Dat men lage verwachtingen heeft.

Maar ! niets is minder waar, persoonlijk vind ik dit negatief gepraat, en zeer onverdiend.

Zoals je ook op IMDB zure reacties ziet,maar ook bergen tienen en geweldige recensies.

Dr.Michael Morbius is fantastisch gespeeld door Jared Leto die zo verrassend is in deze Marvel film.

Behalve een fantastische acteur, alsook een van de aller beste rock zangers, ook bekend als de lead zanger van de weergaloos goede band Thirty seconds to Mars.

Morbius.

Razend spannend en spectaculair.

Een waanzinnige film.

En de post ending scènes let hier goed op.

Een fantastische Marvel film.

Die zoveel meer credits verdient.

Subliem.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2952 berichten
  • 2077 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een middelmatige rommel zeg, jammer dat Sony steeds Marvel misbruikt door dit soort simpele zooi uit te brengen. Een Marvelfilm staat voor kwaliteit, een Sony-Marvelfilm staat voor matig. Het helpt overigens al niet dat Jered Leto met zijn Jezushoofd de hoofdrol speelt, want ik vind dat echt een belabberde acteur, maar Morbius is buiten dat ook niks. Het is niet mooi gemaakt, het is niet boeiend, er zit geen sterkte verhaallijn in en de actie is ook enorm slap. Dit doet denken aan de Venom-films, zelfde soort problemen. Echt een film die in de vergetelheid gaat belanden.

2*

In de vergetelheid ja zeker bij jou, zure zult

Je Nick name is er spontaan van verandert.

Dat Ajax Litmanen er zelfs genoeg van heeft

Schei toch uit,, en ook Venom afkraken.

Jij hebt een smaak, van niks


avatar van teigertje

teigertje

  • 2952 berichten
  • 2077 stemmen

Hebbie hem weer.


avatar van Marvel 14

Marvel 14

  • 29 berichten
  • 922 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een middelmatige rommel zeg, jammer dat Sony steeds Marvel misbruikt door dit soort simpele zooi uit te brengen. Een Marvelfilm staat voor kwaliteit, een Sony-Marvelfilm staat voor matig. Het helpt overigens al niet dat Jered Leto met zijn Jezushoofd de hoofdrol speelt, want ik vind dat echt een belabberde acteur, maar Morbius is buiten dat ook niks. Het is niet mooi gemaakt, het is niet boeiend, er zit geen sterkte verhaallijn in en de actie is ook enorm slap. Dit doet denken aan de Venom-films, zelfde soort problemen. Echt een film die in de vergetelheid gaat belanden.

2*

Duidelijk geen Marvel fan.

Simpele zooi,noem jij dit,

die film is fantastisch.

En Venom schreeuw je ook weg.

Geen smaak heb jij.

Zal je wel kritiek vinden,maar als je zo reactie schrijft.

Slaat nergens op.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Marvel 14 schreef:

(quote)

Duidelijk geen Marvel fan.

Simpele zooi,noem jij dit,

die film is fantastisch.

En Venom schreeuw je ook weg.

Geen smaak heb jij.

Zal je wel kritiek vinden,maar als je zo reactie schrijft.

Slaat nergens op.

Sorry man.

Ik vind het gewoon een flutfilm.

Dit is ook geen MCU film, maar Sony/Marvel.

Ieder zijn smaak hoor.

Ik prijs me gelukkig dat ik kritisch durf te zijn.

Moet kunnen toch?

Hoi.


avatar van Marvel 14

Marvel 14

  • 29 berichten
  • 922 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Sorry man.

Ik vind het gewoon een flutfilm.

Dit is ook geen MCU film, maar Sony/Marvel.

Ieder zijn smaak hoor.

Ik prijs me gelukkig dat ik kritisch durf te zijn.

Moet kunnen toch?

Hoi.

Nee hoor geeft ook niet

Je mag kritisch zijn


avatar van teigertje

teigertje

  • 2952 berichten
  • 2077 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Sorry man.

Ik vind het gewoon een flutfilm.

Dit is ook geen MCU film, maar Sony/Marvel.

Ieder zijn smaak hoor.

Ik prijs me gelukkig dat ik kritisch durf te zijn.

Moet kunnen toch?

Hoi.

Fijn is een lid met verstand van films in deze recensie.

Maar Marvel 14 is duidelijk een kenner en iemand met smaak.

Complimenten Marvel 14

En dan zeg jij.

Dat jij je gelukkig prijst kritisch te zijn.

Het is nu toch wel duidelijk, jou kritiek in deze niet serieus genomen kan worden,maar slechts met een korreltje zout.

Je zal wel zuurkool hebben gegeten,toen je deze keek


avatar van teigertje

teigertje

  • 2952 berichten
  • 2077 stemmen

Marvel 14 schreef:

(quote)

Duidelijk geen Marvel fan.

Simpele zooi,noem jij dit,

die film is fantastisch.

En Venom schreeuw je ook weg.

Geen smaak heb jij.

Zal je wel kritiek vinden,maar als je zo reactie schrijft.

Slaat nergens op.

Mee eens Marvel 14 je bent een kenner en je hebt smaak.

In tegenstelling tot sommige


avatar van Marvel 14

Marvel 14

  • 29 berichten
  • 922 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Mee eens Marvel 14 je bent een kenner en je hebt smaak.

In tegenstelling tot sommige


avatar van Jynxter

Jynxter

  • 506 berichten
  • 437 stemmen

Ja, wat moet ik er van zeggen. Niet heel slecht. Maar ook zeker niet heel goed.

De zoveelste superhelden (of -villain) film die je best een keer op kan zetten, maar waar weinig van zal blijven hangen.


avatar van Marvel 14

Marvel 14

  • 29 berichten
  • 922 stemmen

Weer een meesterlijke Marvel film

Met Jared Leto als Dr. Michael Morbius

En ook een geweldige end credit scene !

Een fantastische top Marvel film weer !


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Marvel 14 schreef:

(quote)

Duidelijk geen Marvel fan.

Simpele zooi,noem jij dit,

die film is fantastisch.

En Venom schreeuw je ook weg.

Geen smaak heb jij.

Zal je wel kritiek vinden,maar als je zo reactie schrijft.

Slaat nergens op.

De beste fans zijn de fans (van wat dan ook) die ook kritisch durven te zijn,. Daarvan kan een eindproduct alleen maar beter worden. Want naar kritiek kan geluisterd worden om het eventueel een volgende keer beter te kunnen doen.


avatar van Marvel 14

Marvel 14

  • 29 berichten
  • 922 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

De beste fans zijn de fans (van wat dan ook) die ook kritisch durven te zijn,. Daarvan kan een eindproduct alleen maar beter worden. Want naar kritiek kan geluisterd worden om het eventueel een volgende keer beter te kunnen doen.

Dat is ook zo

Maar het is wel een van mijn favorieten


avatar van scorsese

scorsese

  • 13169 berichten
  • 11078 stemmen

Redelijke film over een wetenschapper met een bloedziekte die een onconventionele oplossing probeert te zoeken. Het verhaal en de personages van deze superheldenfilm hebben genoeg potentie. De inwendige tweestrijd van het hoofdpersonage en ook de vriendschap die verandert in vijandschap. Echter had het allemaal wat boeiender uitgewerkt mogen worden. Vervelend wordt het zeker niet en Jared Leto is goed gecast in de titelrol.


avatar van Banjo

Banjo

  • 2035 berichten
  • 4295 stemmen

Het is niet een film die je echt meesleurt met de vampier karakters maar die meer van een veilige afstand ze bekijkt. En dat doet de film geen goed.. daardoor ontbreekt het dat je echt mee leeft met de karakters. Maar het is me toch allemaal wel mee gevallen je moet geen intense actie film verwachten maar meer een veilig op een afstand gebeuren.

Ik zal hem snel weer vergeten maar wel leuk voor een avondje.


Geweldig, echt een top film zeker een aanrader!


avatar van annabelle 1973

annabelle 1973

  • 18 berichten
  • 212 stemmen

ik vond hem super vet


avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

  • 176 berichten
  • 167 stemmen

Als ze een filmpje hadden gemaakt van Jared Leto die z'n schoenen aantrekt dan had ik er nog steeds met veel plezier naar gekeken. Maar, ook al wordt mijn vrouwenhartje helemaal warm van Jaredje, dan zie ik ook wel dat dit een héél matige film is.


avatar van ibendb

ibendb

  • 5038 berichten
  • 3221 stemmen

Doe mij maar Michael Morbius in plaats van Edward Cullen als knapste vampier.

Morbius heeft last van een onevenwichtig script, choppy editing en best slechte CGI. Ook is het pijnlijk duidelijk dat de studio er alles aan deed om het PG-13 te maken.

Vreemd genoeg heb ik me enigzins vermaakt hiermee. Mede door Leto zijn performance. Love him or hate him.


avatar van Gi-Force

Gi-Force

  • 150 berichten
  • 282 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

In de vergetelheid ja zeker bij jou, zure zult

Je Nick name is er spontaan van verandert.

Dat Ajax Litmanen er zelfs genoeg van heeft

Schei toch uit,, en ook Venom afkraken.

Jij hebt een smaak, van niks

Neem die gast niet serieus. Kijk naar wat hij zegt : "Een Marvelfilm staat voor kwaliteit, een Sony-Marvelfilm staat voor matig."

Dat betekent dat hij bevooroordeeld is. Niets of niemand kan hem van zijn vooroordeel afhalen, anders zakken zijn voeten door de vloer als hij zich in de spiegel bekijkt. Jammer dat hij zijn gif hier spuit.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2952 berichten
  • 2077 stemmen

Gi-Force schreef:

(quote)

Neem die gast niet serieus. Kijk naar wat hij zegt : "Een Marvelfilm staat voor kwaliteit, een Sony-Marvelfilm staat voor matig."

Dat betekent dat hij bevooroordeeld is. Niets of niemand kan hem van zijn vooroordeel afhalen, anders zakken zijn voeten door de vloer als hij zich in de spiegel bekijkt. Jammer dat hij zijn gif hier spuit.

Je ziet de laatste tijd bij vele nieuwe films.

Ook oudere classics zoals beroemde eighties.

Die dit absoluut niet verdienen.

Veel negatieve reacties.

Alsof het een mode trend is.

Zelfs de wereld beroemde film maker James Cameron heeft dit ook nog bevestigd.

Maar goed smaken verschillen.

Maar er zijn er,die er altans daar lijkt het op,een sport van maken zoveel films af te kraken.

Zelfs bij voorbaat voor ze al in de bioscoop zijn gekomen.

En zelfs,als men ze geen eens gezien heeft.

Groet


avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

  • 3489 berichten
  • 6576 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Je ziet de laatste tijd bij vele nieuwe films.

Ook oudere classics zoals beroemde eighties.

Die dit absoluut niet verdienen.

Veel negatieve reacties.

Alsof het een mode trend is.

Zelfs de wereld beroemde film maker James Cameron heeft dit ook nog bevestigd.

Maar goed smaken verschillen.

Maar er zijn er,die er altans daar lijkt het op,een sport van maken zoveel films af te kraken.

Zelfs bij voorbaat voor ze al in de bioscoop zijn gekomen.

En zelfs,als men ze geen eens gezien heeft.

Groet

Jij bejubeld de meest waardeloze films . Echt niet te geloven , als of een kind van 12 voor het eerst een actie film ziet .

( in dit geval weer een zeer middelmatige) .

En dan weer vijf sterren geeft omdat je bent omver geblazen door je eerste indruk .


avatar van teigertje

teigertje

  • 2952 berichten
  • 2077 stemmen

john mcclane 2 schreef:

(quote)

Jij bejubeld de meest waardeloze films . Echt niet te geloven , als of een kind van 12 voor het eerst een actie film ziet .

( in dit geval weer een zeer middelmatige) .

En dan weer vijf sterren geeft omdat je bent omver geblazen door je eerste indruk .

Nou jou lijst met sterren, wordt je ook niet warm van.

Ik ben niet verantwoordelijk, voor jou zuurheid.

Hou toch op man. ✌️


avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

  • 3489 berichten
  • 6576 stemmen

john mcclane 2 schreef:

(quote)

Jij bejubeld de meest waardeloze films . Echt niet te geloven , als of een kind van 12 voor het eerst een actie film ziet .

( in dit geval weer een zeer middelmatige) .

En dan weer vijf sterren geeft omdat je bent omver geblazen door je eerste indruk .

Zuurheid, meer film ervaring . Jij hebt 700 films bestempeld als grootse meesterwerken

3 men and a baby ,,,teigertje : meesterwerk

Dolittle teigertje : ja hoor weer een meesterwerk . Ect Ect

Iedereen kan zien dat misschien voor sommige een glimlach kan ontvangen maar dolittle was een van de grootste flops van dat jaar en volkomen terecht .

Ik ben inderdaad niet snel meer enorm onder de indruk .

Maar elke drol die marvel er uit poept is bij jou sowieso natuurljk ,,,,,trom geroffel : tataaaaa een meesterwerk


avatar van Noodless

Noodless

  • 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Leuk is het gegeven dat deze Marvel film gezien het thema en bepaalde scènes tot het genre horror kan beschouwd worden. Dacht dat dit een vrij origineel gegeven is. Helaas werkt het verhaal niet echt want na een uur heb je ook het gevoel dat bepaalde filmelementen steeds terug komen waardoor de film vaak in herhaling valt. Daardoor verslapt de aandacht. Ook de effecten weten niet echt te imponeren en na een uur heb je het ook ermee gehad. Nochtans aan de cast ligt het niet want beide mannelijke hoofdrolspelers Jared Leto en Matt Smith doen het best aardig. Adria Arjona lijkt een ontdekking te zijn. Blijkbaar toch 3 films van haar gezien. 6/10


avatar van KritischVentje

KritischVentje

  • 187 berichten
  • 234 stemmen

Door slaaptekort maar de helft kunnen kijken, maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast bent. Mede door de extreem lage verwachtingen door alle negatieve recensies. CGI zag er best cool uit.

Film heeft wel echt een standaard verhaallijn, standaard schurk, standaard antiheld en standaard Sony gevoel.

Maar...

Vind het tot nu toe geen onaardige film.


Hoewel ik geen fan van het genre ben, toch de film bekeken. Ben aangenaam verrast: prima acteurs en uitstekende special effects. Vooral vanwege dat laatste had ik deze graag in de bioscoop gezien. Aanrader.


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

Ik heb deze film zo objectief mogelijk bekeken maar voor mij zit er werkelijk niks in. In de opening ging het al mis: op geen enkel moment kon ik geloven dat Morbius en die helikopter zich echt voor de opening van een grot bevonden. En natuurlijk mogen studio's en sets gebruikt worden, geen enkel probleem, maar soms is het zo gemakkelijk om de illusie te doorprikken. Dat merk ik bijvoorbeeld ook aan Gotham City tegenwoordig in Batman (1989) en Batman Returns (1992). Deze films blijven een rotsvast onderdeel van mijn jeugdsentiment, maar zonder er specifiek op te letten kan ik gewoon zien dat die straten en gebouwen niet echt zijn. Misschien wegens zeldzame totaalshots. Genieten lukt nog wel, maar het blijft knagen. En ook hier.

Hoe dan ook, het zogeheten 'suspension of disbelief' was niet meer aanwezig. Jammer.

Maar dat was echt niet het grootste probleem dat ik had met Morbius. Het verhaal werd veel te snel afgeraffeld om interessant te kunnen zijn. Morbius moest maar met sneltreinvaart een vampier worden om over te kunnen gaan op flitsende actiescènes. En ik heb me de rest van de film zitten vervelen.

Een verhaal staat of valt met een hoofdpersonage. En hij of zij is pas boeiend gebaseerd op morele keuzes die gemaakt worden. Daar had ik hier een groot gebrek aan.

Want zijn experiment slaagde: dat muisje was geïnjecteerd met het serum dat hij ontwikkelde en overleefde de proef. Waarna hij het meteen op zichzelf wilde testen. Ik snap niet dat de schrijvers er niet voor kozen om te laten zien dat die muis zelf ook in een monster veranderde - of in ieder geval zorgwekkend gedrag vertoonde -, waarna Morbius voor een keuze werd gesteld: ga ik hiermee verder of niet? Moet ik nog meer tests doen, verbeteringen aanbrengen of kan ik hiermee leven? Wetende dat hij die tijd niet meer zou hebben, koos hij toch voor het laatste, met gruwelijke gevolgen.

Kijk, dan heb je een verhaal! Willens en wetens heeft de hoofdpersoon, in vol bewustzijn, een zacht gezegd twijfelachtige keuze gemaakt met verstrekkende, verschrikkelijke consequenties. Idealiter kwamen de transformaties later pas en had hij zelf Milo in optimisme 'genezen'. Allebei ontdekken ze gaandeweg hun fysieke veranderingen en verkregen vermogens, die Morbius terug wil draaien maar waaraan Milo dolgraag wil toegeven.

Dr. Nicholas had in hun jeugd explicieter de rol van grote broer aan Morbius gegeven, opdat die Milo onder zijn hoede zou nemen en alles in zijn vermogen zou doen om hem te beschermen wanneer Nicholas niet kon helpen - toegegeven, dat zit er al enigszins ingebouwd. Daarom is het ook Morbius' aanvankelijke doel om de transformatie terug te draaien, iets wat hij met een zelfgemaakt serum ook hoopt te kunnen doen, zonder hem te doden, dus. De dodelijke variant bestaat ook, maar daar wil hij niet aan. Totdat Nicholas hem met zijn laatste woorden zegt dat hij Milo moeten tegenhouden, koste wat kost. Hoe verschrikkelijk ook, hij beseft dat het risico dat zijn plan mislukt om de transformatie permanent ongedaan te maken te groot is en dat hij Milo wel moet doden..

Maar nee hoor. Ik heb er sowieso al een hekel aan wanneer iemand in een sterfscène toevallig nog net tijd heeft om een laatste wens of wijsheid uit te spreken alvorens de geest te geven, maar You HAVE to stop him...! te rochelen terwijl dat allang en breed Morbius' plan was, getuigt gewoon van lui en ongeïnspireerd schrijfwerk.

Oh, en 'gelukkig' waren de eerste slachtoffers van Michael's vampirisme maar een stel huurlingen... waarom hadden ze überhaupt gewapend tuig nodig aan boord?! Angst voor piraten à la Captain Phillips (2013)? Dat detail ontschoot me dan, mocht het daadwerkelijk zijn uitgelegd. Hoe dan ook, geen onschuldige mensen die gemist zouden worden, zodat wij de hoofdpersoon dit als kijkers niet zouden aanrekenen. Daarom was 't me ook direct duidelijk dat Milo die verpleegster vermoordde en niet Michael zelf.

Nog effe terugkomen op 'suspension of disbelief': Ik moet geloven dat Milo zich zo gemakkelijk kon voordoen als advocaat en Michael's cel werd binnengelaten? Met wandelstok, die door de gedetineerde als wapen gebruikt zou kunnen worden? En de enige supervisie was een bewaker die buiten stond? Bovendien werd 'ie niet eerst gefouilleerd, aangezien hij gewoon een heupfles bij zich had, waar bijvoorbeeld verdovende middelen in hadden kunnen zitten? Ze werden niet naar een ruimte geleid die bedoeld is voor bezoeken en ondervragingen? Nee...? Oké.

De FBI agenten die maar wat achter de feiten aanliepen hadden ook niks te doen in de film of ook maar enige invloed op het verhaal.

En Adria Arjona als Martine Bancroft... zat ook in de film. Niks mis mee, maar haar toevoeging aan het geheel vind ik ook maar summier. Een love interest als een moetje.

Die eighties neoneffecten in de voor- en aftiteling vond ik eigenlijk nog het boeiendste aan Morbius. Ik kon namelijk met niemand meeleven en de makers minachten hun publiek. Los hiervan moet de film het hebben van visuele effecten die echter bedoeld zijn om het verhaal te ondersteunen... dat mij dus geen reet kan schelen.

Ik had dit verhaal korter kunnen houden, namelijk zo:

The Oceanic Six schreef:
Morbius is buiten dat ook niks. Het is niet mooi gemaakt, het is niet boeiend, er zit geen sterkte verhaallijn in en de actie is ook enorm slap. Dit doet denken aan de Venom-films, zelfde soort problemen. Echt een film die in de vergetelheid gaat belanden.
Daar ben ik het namelijk volledig mee eens.

Tot slot nog een mid-credits scène met lachwekkend slechte dialogen op Power Rangers niveau. En waar dat over ging weet ik ook totaal niet, want ik loop achter met Marvel. Maar nieuwsgierig werd ik er niet van.

Kortom, ik heb mezelf compleet op zitten vreten. Bijna tot bloedens toe.


avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

  • 107 berichten
  • 166 stemmen

Prima filmpje voor tussendoor of voor een woensdag nacht.


avatar van schram101

schram101

  • 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Goeie genade dit was niet best. 16+? Hilarisch! Jared Leto kan ik best hebben, vampiers over t algemeen een stuk minder. De actie is echter wel zó slecht en de cgi idemdito. Tel daarbij op een tenenkrommend voorspelbaar plot dat maakt 93 minuten alsnog een behoorlijk lange zit.

1,5*