• 8.347.725 stemmen

Genre: Thriller / Komedie

Oorsprong: Nederland / België

Geregisseerd door: Alex van Warmerdam

Met onder meer: Tom Dewispelaere, Frieda Barnhard en Pierre Bokma

IMDb beoordeling: 7,1 (412)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 30 september 2021

Plot Nr. 10

"Nothing's changed, the world is still the same. Go down the street, around the corner, and see how everything is the way it was. Or, strangely enough, completely different."

Günter, als vierjarig kind gevonden in de Duitse bossen, groeit op in een pleeggezin. Vier decennia later is zijn leven normaal: hij verdient de kost als toneelacteur, brengt tijd door met zijn dochter Lizzy en heeft een verhouding met een getrouwde vrouw. Hij begint zich pas iets af te vragen over zijn afkomst als een vreemde man op een brug slechts één woord in zijn oor fluistert...

image

Alle Media

avatar van HK Senator

HK Senator

Lekker absurd weer. Ik heb genoten. Eerste helft had iets korter gekunt.

avatar van DwarreI

DwarreI

Echt een heerlijke Van Warmerdam weer vol metaforen, symboliek en ruimte voor interpretatie. Niet inlezen, gewoon gaan kijken.

avatar van chevy93

chevy93

Nogal een potsierlijk plot. Een film met vrij letterlijk twee gezichten. Maar de 'collage' bevat veel leuke elementen. Ik heb me zeker vermaakt, ondanks (maar misschien juist vanwege) de potpourri die Nr. 10 is.

kappeuter (crew films)

Jammer, Nr. 10 is pas vanaf 14 januari te zien op VOD (Pathé Thuis), dus ik zal 'm niet meer kunnen meenemen voor de jaarlijst.

Normaal gesproken heb ik altijd de neiging om eerst trailers te zien.

Maar lees zoveel enthousiasme over de film en er blind er in gaan, dat ik dat maar een keer ga doen.

Kan het mis hebben maar heb een goed gevoel er bij.

Vooral omdat Pierre Bokma er in mee speelt, een genot om er naar te kijken wat hij ook speelt.

Spannend en leuk om een keer op die manier een film te gaan zien.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

De score hier van deze film is toch wel aan de hoge kant. Rare film. Snapte het allemaal niet zo goed. Wat had het 1e gedeelte nu precies met het 2e gedeelte te maken. Uiteindelijk maar een vreemd en eenvoudig verhaal. Maar je blijft wel kijken tot het eind en daar gaat het natuurlijk om. Denk niet dat deze film op de EO-jongerendag uitgezonden gaan worden.

avatar van Luudje10

Luudje10

Deze film na een half uur uitgezet. Heel traag verloop voor een thriller/komedie. Geen 1 keer gelachen en totaal geen spanning. Wij vonden het zonde van de tijd. Helaas meningen zullen verschillen.