Pokémon Detective Pikachu (2019)

Alternatieve titels: Pokemon | Detective Pikachu

Japan / Verenigde Staten
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Rob Letterman
met Justice Smith, Kathryn Newton en de stem van Ryan Reynolds

Tim Goodmans vader wordt op mysterieuze wijze ontvoerd. Op een dag ontmoet Tim een Pikachu, een eigenaardig pratend wezen dat niet zo sterk en wendbaar is als andere Pikachu's, maar claimt een uitermate goede rechercheur te zijn. Samen beginnen ze aan een missie om Tims vader te vinden. Tijdens hun zoektocht worden ze geholpen door de journalist Lucy.

• Vanaf 8 mei in de bioscoop

Live-action film gebaseerd op de Pokémon franchise.

Vanaf 8 mei 2019 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van sharkey111
Trailer ziet er erg tof uit. Mooi dat Ryan Reynolds zijn stem hieraan verbindt. Dit kan wel eens wat worden

avatar van Rico120
you have got to be kidding me

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit ziet er visueel wel echt fantastisch uit zeg. Heb dit project niet gevolgd, ben aangenaam verrast door de trailer. Zelfs al heb ik weinig of niks met Pokémon.

avatar van Karl van H.
Staat om onverklaarbare redenen op mijn must see-lijst.

avatar van 84robkuh
Ik vind het nu al moeilijk om deze film serieus te nemen. Schijnbaar is Smith de enige die deze Pikachu kan verstaan. Alle andere horen alleen Pika-Pika... Hoe verklaar je dan de bewegingen van de mond?

avatar van Nicholas
Jij was van plan om een Pokémon-film heel erg serieus te nemen?

Vind het er verbazingwekkend amusant uit zien.

avatar van clockwork72
Ziet er inderdaad geestig uit.

avatar van 84robkuh
Nicholas schreef:
Jij was van plan om een Pokémon-film heel erg serieus te nemen?.

Elke film die probeert om de kijker serieus te nemen, neem ik ook serieus. Dit kunnen Disneyfilms zijn, maar ook science fiction films. Of iets wel of niet echt gebeurt kan zijn, staat voor mij namelijk helemaal los van de geloofwaardigheid van een film. Maar een film waarvan de Trailer al niet klopt, staat bij mij niet bovenaan m'n lijst. Elke film bevat wel fouten, maar vind dit al wel een hele grote. En dat al in de Trailer.

avatar van HarmJanStegenga
Haha. Blijkbaar ben je bloedserieus, maar dit heeft echt niks met fouten of geloofwaardigheid te maken natuurlijk. Een kijkbeurt Dr. Dolittle gaat je op deze manier waarschijnlijk fataal worden.

De dub van Reynolds is echt vreselijk, Ken Watanabe kan ik ook niet meer zien in z'n Amerikaanse rollen … jammer dat ze Hollywood de teugels gegeven hebben voor dit project.

avatar van Ste*
Ziet er best leuk uit, maar Pikachu met de stem van Reynolds? Pikachu is voor iedereen toch die schattige Pika Pika! ? Nu is het een soort Deadpool in Pikachu vorm. Kan me niet voorstellen dat dit gaat werken voor mij. Maar qua look van de film wil ik dit wel zien.

Ik moest toch zo maar twee keer lachen tijdens de trailer. Weet niet zeker of ik hem ga zien maar ben positief verrast. Vind wel de stem van Reynolds even wennen, maar het geeft wel een geestige off-beat, zo'n stem die eigenlijk niet past bij het karakter.

avatar van Goto
Blijft jammer dat Danny DeVIto niet de stem van Pikachu doet. Een lekker cynische, kettingrokende gele rat die een week voor zijn pensioen zit had me leuker geleken.

avatar van Donkerwoud
Ach, de trailer maakt me niet warm of koud maar het doet in ieder geval recht aan het oorspronkelijke bronmateriaal. Door die film noir/detective-setting ook 'logisch' dat het zich in de VS afspeelt en niet in Japan.

avatar van xaid
Karst schreef:
dat vond ik dus ook....

Maar goed nu de trailer gezien te hebben eigenlijks toch wel stiekem positief verrast dit kan toch echt wel leuk worden hopelijk houden ze het wel bij die eerste 250 pokemon's ...

avatar van TornadoEF5
Oh, dit zou nog wel eens leuk kunnen worden.

xaid schreef:
hopelijk houden ze het wel bij die eerste 250 pokemon's ...

Derde en vierde gen zijn ook nog leuk. Vijfde gen ja, is ook niet slecht. Vanaf dan volg ik het niet echt meer. Maar denk dat het wel een betere keus is als ze het bij de iconische pokémons houden. Al kunnen ze wel eens een iconische pokemon uit een toekomstige gen erin steken (zoals Lucario). Maarja, als je erover nadenkt is het wel echt best dat ze het bij de iconische pokémon houden, zeker voor de hoofdrollen.

Ja, ik heb een Psyduck, Charizard, Bulbasaur, Jigglypuff, Mr.Mime gezien. Maar er is één pokemon dat ik niet kan herkennen, en er is ook een verwijzing naar Sinnoh wat de vierde regio is (Sinnoh championship).

Het doet me wat denken aan Ted eigenlijk, dus dan komt het wel goed.