The Call of the Wild (2020)

Alternatieve titel: Het Wilde Avontuur

Avontuur / Familie

geregisseerd door Chris Sanders
met Harrison Ford, Omar Sy en Cara Gee

De late 1900, tijdens de goudkoorts. Het leven van de hond Buck wordt op zijn kop gezet wanneer hij zijn omgeving van Californië moet verruilen voor de wildernis in Alaska. Als nieuwste lid van de sleebrigade werkt hij zich stilaan op als leider. Ook weet hij zijn eigen plaats in de wereld te vinden.

Vanaf 19 februari 2020 in de bioscoop (The Walt Disney Company Benelux / 20th Century Fox)

Alweer een remake..

avatar van Esteban
Een andere verfilming van hetzelfde boek, daar heb ik geen bezwaar tegen.

Wel problematisch, de CGI hond met ietwat vermenselijkte gezichtsuitdrukkingen en lichtjes overdreven bewegingen, alsof hij uit een animatiefilm komt. Waarom zou je dat doen? Het is sowieso al moeilijk een CGI dier aannemelijk te laten ogen wanneer er voortdurend echte omgevingen en mensen aan te pas komen. Op die manier lijkt Buck in deze trailer helaas een constant reminder van het feit dat het om een grotendeels fake exemplaar gaat.

Lichtpuntjes: Harrison Ford. Dat is perfect casting voor deze rol. Regie van Chris Sanders, dat kan mooie plaatjes opleveren.

avatar van kleintje 2
Dit ziet er op voorzichtig gebied erg vermakelijk uit. Ik heb me bij deze trailer vermaakt. Het toonde verhaal, drama en goeie karakters waarnaar ik zeer benieuwd ben. Harrison Ford is daadwerkelijk erg leuk gecast. En ja, de CGI hond is een minpunt. Maar dat doen ze in een film als dit met een duidelijke reden. De gezichtsuitdrukkingen zijn wel creepy tho.

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuke trailer zeg, zie dit nu past voor het eerst. Misschien wat veel CGI, maar Harrison Ford nog eens in de bios zien is altijd fijn.

avatar van Graaf Machine
Mooie beelden, zeker als je van Bob Ross houdt, maar verder behoorlijk kinderachtig allemaal. Een soort van Lassie in Alaska.
Hielp ook niet dat ik van te voren niet had gezien dat het de Nederlandse versie is die gedraaid werd. Harrison Ford die Nederlands praat, dat werkt voor mij toch niet zo goed. Anyway, de originele versie draait hier al helemaal niet.

Graaf Machine schreef:

Holy shit, je bent naar de NL versie geweest....moet ik echt niet aan denken.

Ik vond hem wel grappig. De hond was leuk gedaan, alleen dat hij zich echt te menselijk gedroeg hoefde echt niet voor mij. Zoals die scene dat Buck dat glas met drank om tikt. En dan later weer Harrison aan kijkt zo van....die fles is slecht. Nah man.

Leuk omdat ik abonnement heb, anders niet.

avatar van Martin Zeeman
Vermakelijke film voor jong en oud.

Ziet er mooi uit maar ze zijn t verhaal vergeten

avatar van Duke Nukem
Waarom geen echte hond gebruiken? Jammer.

avatar van Ajax&Litmanen1
Toch wel prettig vermaak, mits je niet al te kritisch bent, want The call of the wild is natuurlijk wel enorm voorspelbaar en speelt in op het sentiment. Maar als je daarmee kunt leven, dan krijg je een bijzonder fraai geanimeerde film te zien met prachtige landschappen, mooi camerawerk en een boeiende, sympathieke CGI hond. Dat de hond uit de computer komt heeft me overigens geen moment gestoord, want alles ziet er realistisch en pakkend uit. De mooie rollen van Omar Sy als postbezorger per slee en Harrison Ford als oude man die zijn verleden niet met rust kan laten vond ik erg aardig gedaan. Ze zullen er geen Oscar mee verdienen, maar ze geven deze film wel extra glans. De bad guy was wel weer een overdreven karikatuur die weinig aan de film toevoegde.

Maar het draait natuurlijk om Buck de hond (de laatste Buck de hond die ik ken was trouwens die sarcastisch oordelende viervoeter uit Married with Children ) die veel te sterk en druk is om in een rustig dorp te leven en komt na een ontvoering uit in Alaska, waar hij sledehond zal worden voor wisselende bazen. Uiteraard kan je raden hoe dit gaat eindigen, maar het was wel een slot dat ik prima vond. Prima vermaak, jammer genoeg wel op zijn Disneys, want dit had ik ook in een meer duistere setting willen zien. Het blijft nu allemaal vrij lichtjes.

Ik rond lekker omhoog af: 3,5*

avatar van Grunn-in-en-verkoop
[quote]Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik sluit mij aan bij bovenstaande beoordeling

Vermakelijke, maar voorspelbare film.
Vooral de eerste helft van de film viel in de smaak met een goede mix van avontuur & humor.

Wil hem met de kids zien, weet iemand wanneer de NL versie uit komt? (Online niet Bios)

Duke Nukem schreef:
Waarom geen echte hond gebruiken? Jammer.

Ja echt he, zo jammer. Vroeger werden dit soort films met echte honden gemaakt.

avatar van Nosje
Ach, best aardig. Had van Disney kunnen zijn. Moest in het begin even wennen aan de “computerhonden “ maar het stoorde me niet.

avatar van schumacher
De honden zijn niet echt maar tot mijn verbazing stoorde mij dat helemaal niet en vond ik het zelfs heel goed gedaan, echt wel klasse van wat ze de dag van vandaag allemaal kunnen met de technieken die er zijn. Kijk, je ziet wel dat het geen echte hond is maar toch is het zo soms levensecht dat het je echt niet stoorde, mij alvast niet.

Ik heb heel hard genoten van deze film, geen seconde verveeld, oke, het was idd voorspelbaar maar dat weet je op voorhand toch? Ook dat stoorde mij helemaal niet.

Ik heb ook een paar keer effe kunnen lachen ook.
Men mag niet vergeten dat die een avonturen/familie film is en daar is deze goed ingeslaagd.

Ford deed het ook goed.

Als ik dan toch naar 1 klein minpuntje moet zoeken dan is het de zeg maar slechte in de film die het op Ford heeft gemunt, dat draagde niet echt veel bij vond ik, was wat overdreven ook hoe die het speelde maar goed, het zorgde dan toch nog voor een deftig einde.

Voor mij is deze film heel erg geslaagd.

avatar van macrobody
Aardig familie filmpje en ik zie dat het niet lang meer gaat duren voordat je het verschil niet meer gaat zien tussen echt en nep. En zijn we zelf niet allemaal een ingewikkeld computerprogramma met virussen en fouten? Wie zal het zeggen...

avatar van hoffhaan
Familiefilm niet bijzonder. Veel computeranimatie. 2.5

Welke is dan beter, deze of Togo?
Die laatste zou ik waarderen met een 3.25

Het vergelijkbare, recent verschenen Togo was wel beter. Meen me te herinneren dat Togo ook was gebaseerd op ware gebeurtenissen, en dat prettig authentieke gevoel kreeg ik bij deze The Call of the Wild, die ergerlijk veel zichtbaar uit de computer getoverde effecten presenteert, eigenlijk nooit. Onecht ogende honden, wel erg grote boze wolven, uiteraard weer door het ijs zakkende dommeriken, iets te prachtige landschappen, gevaarlijke lawines en als hoogtepunt hond Buck die in zijn eentje een boomstronk van naar schatting enkele honderden kilo's weet op te tillen: net iets te mooi om waar te zijn allemaal, onecht ogend, overdaad schaad maar weer eens. Jammer, want het eerste half uur dacht ik een ideale familiefilm gevonden te hebben met een gebrek aan vals sentiment en daarvoor in de plaats gezellige herkenbare humor, maar in het vervolg ging er te veel fout om te spreken van een geslaagde zit. Geld ook voor de acteurs trouwens. Alleen de immer intense Ford verdient een ruime voldoende. Omar Sy, hier een hondentrainer in het bar koude Alaska, acteert zo irritant luchtig dat hij de indruk wekt in een andere film terecht te zijn gekomen, en de blijkbaar onvermijdelijke schurken zijn helaas weer geweldige karikaturen. Niet goed genoeg.

avatar van numb nuts
ok er zitten wat minderheden in deze film,maar wat heb ik genoten van deze.
lachen,een traan mooie natuur scenes,en natuurlijk wat actie.
wat ik alleen niet begreep waarom ze met ze 2en waren om de post rond te brengen.
omar sy had het makkelijk alleen afgekunt die vrouw vond ik onnodig.

genoten.ik raad hem zeker aan.

avatar van MelB
Ik heb eigenlijk helemaal niets met honden, maar toch had ik wel een brok in me keel

Technische gedeelte:
Technisch gezien vond ik het film wat aan de mindere kant dat me stoorde. De beelden worden met de computer gecreëerd zoal hier velen hebben al benoemd...CGI hond. De CGI hond vond ik lang niet zo erg. Dat hij ook menselijke trekjes had vond ik juist weer leuk. Het gaat met name om de voorgronden (personen/acteurs) die niet elkaar match met de achtergronden (landschappen/gebouwen). Filmstudio gebruikt hier "green screen" en is helaas niet goed uitgevoerd met rafelige randen en kleurgebruik (ik als video editor ga hier wel erg op details in sorry daarvoor). Hierdoor hoef je de deur niet meer uit, om bijvoorbeeld je video in de schuur van Mr Ford op te nemen.
Edit: Dit gebruiken ze bij bijna alle films. Technische beperkingen bestaan niet meer, elk idee wordt gerealiseerd.

Harrison Ford wordt hier echt goed gecast en natuurlijk de voice-over van Ford zelf. Het voelt alsof je wordt aangesproken door je beste vriend, dan heb je te maken met een geslaagde voice-over!

avatar van Thomas83
Die CGI-honden, waarom? Het ziet er vanaf de eerste scène al echt niet uit. Echt heel griezelig. De details zijn er wel, maar het gezicht van Buck (de hond om wie het allemaal draait) is veel te expressief. Het lijkt alsof je kijkt naar een mens opgesloten in het lichaam van een hond. Ook klopt er verder iets niet aan, waardoor de computereffecten niet matchen met hun omgevingen. Wat een gedrocht. Af en toe ook van die rare plotse uitbarstingen van actie.

Voor de rest is de film nog wel te pruimen. Hoewel alles er extreem plastic uitziet roept de film in het laatste half uur nog wel een bepaald gevoel van avontuur op, vooral omdat het dan ook wat minder gejaagd is allemaal en Harrison Ford veelvuldig wordt gebruikt. Zijn bekende nonchalante stijl geeft een mooi tegenwicht aan de zoetsappigheid van de rest van de film. De muziek is ook wel goed, en Stevens had wat kunnen zijn in een erg aangedikte schurkenrol, maar zijn rol krijgt wel erg weinig ruimte. De dood van Thornton mist impact doordat de rest van de film altijd zo luchtig en soft was. 2.5*.

Prachtig gemaakte avonturenfilm.
Wat kan men toch veel tegenwoordig betreffende de CGI effecten.
Het heeft mij totaal niet gestoord.
In tegendeel, ik zie er enkel voordelen in.
Ten eerste hoeft men geen gebruik meer te maken van echte dieren wat mogelijk dierenleed scheelt.
Maar dankzij goede CGI kan men aan de dierlijke karakters iets persoonlijks toevoegen.
En dat gaf aan deze hond Buck met name een extra tintje.
Het verhaal is verder standaard maar prima uitgewerkt.
Leuk ook om weer eens een film te zien met brombeer Harrison Ford.
De landschap beelden zien er eveneens fraai uit.
Leuke film.

Fijn familiefilmpje, inderdaad wel opvallend vrijwel tegelijkerijd uitgebracht met Togo.

Wat betreft de CGI, in het begin keek ik er even van op maar na 5 minuten in de film is het eigenlijk nergens storend. Integendeel. Er is zeker wel een meerwaarde aangezien je de expressies onmogelijk met echte honden kunt doen.

avatar van filmkul
Leuke familiefilm. Het verhaal kent een hoog Disney gehalte en wordt volgens de bekende paden uitgewerkt, dus vrij voorspelbaar. Maar desondanks is het een prima vermakelijke film voor jong en oud. De film bevat spanning, actie, humor en drama en kijkt lekker vlot weg zonder saaie momenten. Visueel ziet de film er fantastisch uit en met fraaie natuurbeelden en goeie special effects. Het acteerwerk is verder dik in orde. Vrij standaard maar verder een vermakelijke film. 3.5/4.0

avatar van Rodger
leuke familie film.. humor actie en avontuur..
3.5 ***

Aardige film over een brutale hond die terecht komt in Alaska als sledehond. Avontuurlijk en hier en daar wel grappig. Maar de personages zijn voorspelbaar en de film had zeker niet langer hoeven duren. Mooie beelden en alhoewel de hond er goed uit ziet, blijf je wel zien dat het cgi is. Echt storend is dit echter niet. Voor kinderen pakt deze film ongetwijfeld wat beter uit. Een nipte 3.0 sterren.

avatar van pietpuk
Moralistische kinderfilm.

avatar van Alathir
Aangename "familie"film. Echt het letterlijke verhaal van het gezegde: "wat een hondenleven". Gelukkig voor Buck is hij zowel empathisch, sterk en slim. De rest van de sleeploeg overleeft het niet.

Dan Stevens, erg aanwezig in mijn avatar, speelt een halvegare zot. Een beetje karikaturaal misschien, maar hij kan echt alles spelen. Harisson Ford doet het ook prima als vereenzamende man. En Omar Sy is altijd leuk in films.

De CG van Buck vond ik best goed gedaan. Natuurlijk zie je dat het geen echte hond is en dat is jammer, al is het duidelijk dat dit niet allemaal had gekund met een echte hond. De expressie is soms wat te opvallend en wat te menselijk, maar al bij al vond ik dat niet storend. Gewoon snel aanpassen, maar niet iedereen kan dat.