• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.252 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.074 gebruikers
  • 9.375.568 stemmen
Avatar
 
banner banner

Follow Me (2020)

Horror / Thriller | 92 minuten
2,67 294 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Speelduur: 92 minuten

Alternatieve titel: No Escape

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Will Wernick

Met onder meer: Holland Roden, Ronen Rubinstein en Denzel Whitaker

IMDb beoordeling: 5,5 (14.385)

Gesproken taal: Engels en Russisch

Releasedatum: 16 juli 2020

Plot Follow Me

"It isn't a game anymore."

Een sociale media-persoonlijkheid reist met zijn vrienden naar Moskou om nieuw materiaal vast te leggen voor zijn succesvolle vlog. Daar blijkt echter het gevaar op de loer te liggen. Wanneer de grenzen tussen het echte leven en sociale media vervagen, moet de groep vechten om te ontsnappen en te overleven.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5982 stemmen

Vanaf 16 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2025 stemmen

From the Director of Escape Room staat er op de poster. Slim. Want iedereen zal de associatie met de film van Adam Robitel maken. Maakte mij iig enthousiast dat er nog een vermakelijk horror-filmpje zou gaan draaien in de bios. Nu ik zie welke Escape Room hier bedoeld wordt laat ik hem denk ik maar zitten... zwakke trailer ook.


avatar van doctorw

doctorw

  • 47 berichten
  • 41 stemmen

Ik ben benieuwd, ik ga hem binnenkort maar eens bekijken. Scheelt dat ik een abonnement heb. Maar ik ben bang dat als je hiervoor een ticket gaat kopen, je je bekocht gaat voelen. Want zoals catdog hierboven aangeeft; er wordt op de filmposter verwezen naar Escape Room, maar er zijn afgelopen jaren 3 films geweest die Escape Room heten: twee in de bios en eentje direct op video. En inderdaad, deze regisseur heeft ook de abominabele eerste bioscoopfilm genaamd Escape Room geregisseerd. Dat was een afschuwelijk slechte en goedkope film. Destijds werden meerdere mensen kwaad toen de film was afgelopen, omdat deze zo slecht was en niet eens een einde had.

Ik zie het wel vaker dat dit soort films in de bios op een dusdanige misleidende manier wordt verkocht, dat het eigenlijk bijna knap te noemen is dat je goedkope en meestal slechte films op een dergelijke manier toch weet te verkopen. De eerste Escape Room liep toen best goed, maar iedereen kwam bekocht de zaal uit. Ik kijk voortaan ook wel even goed naar welke distributeur de betreffende film uitbrengt, want de kleinere hebben er een handje van om je te misleiden met verwijzingen naar andere films die totaal niks te maken hebben met welke film je denkt waar ze naar verwijzen... Die tweede Escape Room was ook geen superfilm, maar wel mooi gemaakt en vermakelijk.


avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

  • 744 berichten
  • 6 stemmen

De afgelopen weken heb ik de trailer gezien in de bios en elke keer had ik zoiets van "nah, dat gaan we niet doen. Wordt hem niet." en vandaag was ik benieuwd en besloot hem te gaan kijken. Dat is het toffe van een abonnement, je kunt de gok erop wagen dan.

Ik heb me er prima mee vermaakt eigenlijk. Ik dacht oh nee, de zoveelste escape room film, maar er is meer.

De twist zag ik niet aankomen. Ik dacht in eerste instantie dat die Alexei echt een sicko was, dus toen die puzzels bijna misliepen geloofde ik er wel in.

Het is alleen een klein beetje moeilijk te geloven dat alles nep was, vooral die scene met zijn vriendin Erin. Die gast schoot haar toch echt door haar hoofd. En de andere "moorden" die hij zag gebeuren......het was allemaal gespeeld maar beetje moeilijk om dat allemaal te geloven. Dat einde vond ik wel tof ook. Hij was blind van woede, die Alexei probeert nog te zeggen dat iedereen leeft maar....nope.


Had echt trash verwacht en dat was het echt niet vond ik. Ik ga dit vaker doen. Geen reviews kijken of lezen, maar gewoon erheen.


avatar van Psycho-M

Psycho-M

  • 323 berichten
  • 272 stemmen

Geen doorkomen aan....
Of ik heb te veel films gezien dat kan ook.
Alles aan deze film zie je al vanaf het begin mijlenver aankomen.
Ja zelfs die zogenaamde plottwist aan het einde.
Doe jezelf een plezier sla deze over en kijk de 1000x betere film The Game met Michael Douglas. Deze film is daar een heel slap aftreksel van bedoeld voor de jongere generatie.


avatar van Walter S.

Walter S.

  • 1708 berichten
  • 1364 stemmen

Psycho-M schreef:
Geen doorkomen aan....
Of ik heb te veel films gezien dat kan ook.
Alles aan deze film zie je al vanaf het begin mijlenver aankomen.
Ja zelfs die zogenaamde plottwist aan het einde.
Doe jezelf een plezier sla deze over en kijk de 1000x betere film The Game met Michael Douglas. Deze film is daar een heel slap aftreksel van bedoeld voor de jongere generatie.

Je hebt het verkeerde onder de spoiler knop gezet en hetgeen een spoiler is staat nu open. Ik heb het in mijn quote vast aangepast.

Best een aardige film, voor een Pathé-film ook wel de nodige gore. De plottwist zie je wel een beetje aankomen maar dat doet verder niet zoveel afbreuk aan de rest van de film. Gewoon een degelijke horror/thriller waarvan er 13 in een dozijn gaan en die best onderhoudend is. De regisseur heeft schijnbaar bijgeleerd na die verguisde vorige film van hem.


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2773 berichten
  • 3311 stemmen

De nieuwste van de regisseur van de minst goede Escape Room film, waarvan er in 2017 drie in een jaar uitkwamen. En eigenlijk had deze ook gewoon Escape Room moeten heten. Tenenkrommend acteerwerk, maar ik heb mij hier prima mee vermaakt.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Prima vermaak. Vrijdagavond in de bios gezien en het is fijn dat er weer eens wat interessants op horrorgebied is gekomen. We volgen een vlogger (ik heb echt zo'n enorme hekel aan die social media-hoeren) die zijn achterban mee wil laten genieten van een tripje naar Moskou, waar hij een Escape Room gaat spelen. Allemaal niet zo heel origineel, we hebben al best veel Escape Room horrors gehad. Die hebben allemaal Saw of The Cube elementen waardoor het bloederig of pijnlijk kan worden.

Daar lijkt deze film ook heen te gaan, tot er een twist volgt. En ja, in mijn achterhoofd had ik dit wel in gedachten, zeker omdat er steeds Russen met de rug naar de camera stonden bij de moorden, maar gezien de grove afslachtingen op leek me het weer vergezocht. En toch was het zo dat alles in scène gezet was. Dat moment dat hij die kerel op het einde aan pulp heeft gemept en de lichten aan gaan, waarna je iedereen gewoon veilig ziet staan was best wel sterk gedaan. De enige die verliest was dus onze vlogger.

Ondanks dat de film bepaald niet over loopt van originaliteit geef ik een halfje extra vanwege dat slot. En vanwege het naargeestige sfeertje. Je voelt je ook als kijker wat ongemakkelijk tussen die creapy Russen en het onveilige sfeertje. Wel was de aanloop tot ze met het spel begonnen wat te lang. En de cast was vrij matig, het mag vermoedelijk allemaal niet te veel kosten.

Kleine 3,5* dus


avatar van Psycho-M

Psycho-M

  • 323 berichten
  • 272 stemmen

Walter S. schreef:

Je hebt het verkeerde onder de spoiler knop gezet en hetgeen een spoiler is staat nu open. Ik heb het in mijn quote vast aangepast.


Ik vond juist dat de plottwist geen spoiler weggeeft.
Maar als de lezer weet dat dit verhaal lijkt opthe game dat meer spoilert dan de plottwist.
Maar goed, er gebeuren ook allerlei dingen in de escaperoom die echt helemaal nergens op slaan. Ik geef echt niet snel maar 1,5 ster maar deze film verdient dat echt dubbel en dwars


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2025 stemmen

Psycho-M schreef:
(quote)


Ik vond juist dat de plottwist geen spoiler weggeeft.
Maar als de lezer weet dat dit verhaal lijkt opthe game dat meer spoilert dan de plottwist.
Maar goed, er gebeuren ook allerlei dingen in de escaperoom die echt helemaal nergens op slaan. Ik geef echt niet snel maar 1,5 ster maar deze film verdient dat echt dubbel en dwars


Ben ik het geheel mee eens. Juist dát maakte voor mij duidelijk waar de film heenging. Jammer.

Op basis van een aantal positieve reviews hierboven toch maar heengegaan maar dit was inderdaad al waar ik bang voor was: hélemaal niets. Film die teveel andere films probeert na te doen zonder zelf een moment van spanning te bieden met verschrikkelijke personages en acteerwerk. Heel slecht uitgewerkt ook allemaal. Vraag me af hoe mensen dit toch een vrij hoog cijfer kunnen geven. Je kan je er prima mee vermaken maar meer dan dat toch ook écht niet?


avatar van Walter S.

Walter S.

  • 1708 berichten
  • 1364 stemmen

Psycho-M schreef:
(quote)


Ik vond juist dat de plottwist geen spoiler weggeeft.
Maar als de lezer weet dat dit verhaal lijkt opthe game dat meer spoilert dan de plottwist.
Maar goed, er gebeuren ook allerlei dingen in de escaperoom die echt helemaal nergens op slaan. Ik geef echt niet snel maar 1,5 ster maar deze film verdient dat echt dubbel en dwars

Ah, okay,op die manier had ik het niet bekeken.
Zal wel even vragen of ze het onderste stukje quote ook weer als spoiler weer willen geven want kan het nu zelf niet meer aanpassen.


avatar van leatherhead

leatherhead

  • 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Vermoeiende herhalingsoefening van The Game die probeert mee te liften op ''hippe'' horrortrends om zo de boel op te leuken. Het is alsof Wernick dacht dat als hij én Escape Rooms én Social Media/vlogging én het hele The Game concept in één film zou stoppen het vast wel wat zou worden. Helaas zijn alle onderlinge elementen echt matig uitgewerkt. De Escape Room is nogal saai vormgegeven, het hele torture gedeelte erg braaf als je het met genre-genoten vergelijkt. En dan die hele Livestream ook, met van die gefabriceerde reacties die zogenaamd naturel zouden moeten overkomen. Tamelijk cringy.

Vond de ''The Game'' twist ook helemaal niet zo goed werken. Ik klaag niet gauw over het realisme-gehalte in simpele genrefilms als deze, maar dit kwam allemaal wel héél gemakzuchtig en lui over. Alsof het er achteraf nog even gauw aangeplakt was. Geen idee ook hoe je bijvoorbeeld die vriendin die bijna verdronk verklaart, maar ach. 1,5* voor wat grappige Russen.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11913 berichten
  • 5314 stemmen

Ik was er dus ook ingetuind - ik zou zwéren dat Will Wernick de regisseur was van de leukste Escape Room uit de reeks. Ik zat me al af te vragen waarom deze film zo ontiegelijk donker was terwijl die andere zo kleurrijk was. Nu ik zie dat Wernick de lowbudget Escape Room maakte verklaart dat een hoop.

Evengoed: vermakelijk. Dat wel. Maar het blijft een wonderbaarlijke keuze om een groot gedeelte van de film zich weer in grauw grijs te laten afspelen terwijl de Hostel-films dat járen geleden veel beter deden, hoewel ik daar ook nooit zo'n fan van was trouwens. Maar goed, een paar spannende momenten en ik ben bij dit soort verhaaltjes altijd wel benieuwd hoe het verder gaat.

De obligate plottwist had ik zien aankomen, hoewel ik aanvankelijk ging twijfelen omdat ik het té toevallig vond soms.

Ach, het was een hap-slik-weg-film. Niet iets om vaker te kijken, maar het filmische equivalent van een kaassouflé: luchtig, zonder inhoud, maar ergens ook best lekker. De parodie op de YouTube-cultuur vond ik grappig gedaan.

Een nipte 3,0*.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9797 berichten
  • 1412 stemmen

Dit is natuurlijk gigantische pulp. Zelfs als martelporno voldoet het niet. En dan trekt het ook nog zeikpubliek.

Al dat bij elkaar, en toch niet strontchagrijnig de bioscoop uit gelopen, dan is het voldoende.


avatar van Doom4

Doom4

  • 617 berichten
  • 481 stemmen

Nou ik vond dit toch wel een erg goeie film!, beter dan zijn andere escape room film. Leuke twist ook. Het begin was even irritant maar dat maakt de film daarna weer goed. Een half punt aftrek voor de irritante hoofdrolspeler, vooral in het begin.


avatar van Doom4

Doom4

  • 617 berichten
  • 481 stemmen

catdog

Je zegt " je kan je er prima mee vermaken" en dan toch een 1,5?

Als ik een film onder de 2,5 geef dan is dat onvoldoende voor mij en dan heb ik mij er ook niet mee vermaakt....


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2025 stemmen

Doom4 schreef:

catdog

Je zegt " je kan je er prima mee vermaken" en dan toch een 1,5?

Als ik een film onder de 2,5 geef dan is dat onvoldoende voor mij en dan heb ik mij er ook niet mee vermaakt....

Ik kan mij prima vermaken met films die ik 1,5* ster geef maar dat blijft bij een enkele keer en het cijfer is dan gebaseerd op schrijfwerk, acteerwerk, kwaliteit etc. Daarvoor kan ik deze film gewoon niet hoger dan een 1,5* geven. Maar als liefhebber van Saw-achtige Horror heb ik me ook nooit verveeld en keek t geheel snel weg. Maar een positief oordeel is er zeker niet overgebleven.


avatar van kakstoel1

kakstoel1

  • 28 berichten
  • 465 stemmen

wel voorspelbaar maar toch wel leuk


avatar van aeverhoog

aeverhoog

  • 260 berichten
  • 402 stemmen

Het is een vlotte film waar vaart in zit. De plaatjes van Moskou en de dames zijn fraai. Met horror had het alleen weinig te doen. Het is inderdaad allemaal erg braaf. Deze film is beduidend minder dan Saw (2004) - MovieMeter.nl, Cube (1997) - MovieMeter.nl en Hostel (2005) - MovieMeter.nl. De film mist spanningopbouw, diepgang en een goede regie. Aan het eind van de film zou je kunnen denken "Deze film heb ik toch al een eens gezien, maar dan zonder al die smartphones".


avatar van bart007bond

bart007bond

  • 1443 berichten
  • 350 stemmen

Dames zijn jammie, brunettes beter dan blondines.

Hostel light.

Best aardig, maar wat een huilebalk en dombo is die cole.

Aardig einde, maar niet al te onverwacht.

Helemaal alleen in de bios, haalt wel een hoop lol weg moet ik zeggen.

Maar wat een loser is cole, loopt de halve film met betraande ogen, oh wat heeft ie toch een verdriet, boehoe .

Daarnaast heeft ie het iq van een pinda, hoewel dat een belediging is voor de pinda.

Zelfs blondjes in slashers zijn nog slimmer dan hij.


avatar van mrkos

mrkos

  • 1033 berichten
  • 1807 stemmen

Grrr ik had niet naar de reacties moeten kijken. Een plotstwist, ja dat kan maar 1 ding zijn natuurlijk. Toch ga je er soms niet vanuit, omdat het soms zo echt lijkt. Het is de horrorversie van The game, maar vond hem wel echt leuk gedaan.

3,5 ster.


avatar van schumacher

schumacher

  • 4566 berichten
  • 4267 stemmen

Ik snap die reacties en lage scores niet maar bon, ik vind dit de shit, echt top, love it, hoe vettiger hoe prettiger en het einde was wtf haha.

Keek heel de tijd lekker weg ook en dat is zo belangrijk bij een film.

Echt mijn ding. Top.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7300 berichten
  • 0 stemmen

Ik was vandaag vroeg thuis en omdat ik toch niet veel te doen had, dan maar een filmpje kijken. Ik kwam "Follow Me" tegen op flixtor en dacht misschien is het wel wat. Nou het is geen topper, maar om een keer te kijken is niks mis mee. Het einde vond ik dan wel weer aardig


avatar van Dropout

Dropout

  • 74 berichten
  • 2842 stemmen

Tjah. Weinig origineel concept. Logan paul kloon doet escape room. Door de reacties over het einde toch maar opgezet. waar ik alleen maar over kan zeggen dat ik het zwak vond en vanaf het begin al zag aankomen. Vooral als je ooit the Game hebt gezien en het einde nog weet. . Dat de film je toch probeert te overtuigen dat het allemaal echt is voelde mij aleen nog maar meer fake aan Richting het einde met complete overkill zonder echt gory te worden. Dat ie wel uiteindelijk doordraait en de Rus vermoord was het enige pluspuntje eraan haha


avatar van UmbraVitae

UmbraVitae

  • 4327 berichten
  • 4034 stemmen

Vond uiterst boeiend en interessante film. Ik merkte wel wat zaken op die me aan andere horrorfilms deed denken. Voor mij was dit toch wel likkebaardend. Dikke aanrader voor iedereen, op zo'n fijne zondagmiddag.


avatar van filmkul

filmkul

  • 2478 berichten
  • 2251 stemmen

Matige thriller met wat horror elementen. Het verhaal is helaas erg voorspelbaar. De makers wilden de kijkers verrassen met een mega plottwist. Maar zoals gezegd zie je dat van verre al aankomen. Het kost daarom best wel wat moeite om de film uit te zitten. Op het eerste gedeelte na gaat het ook ten koste van de spanning. Buiten dat ziet de film er visueel prima uit en de acteurs zitten aardig in hun rol. Gemiste kans. 2.0


avatar van Collins

Collins

  • 7301 berichten
  • 4311 stemmen

Een film die een enigszins uitgekauwd thema verbindt met een ander enigszins uitgekauwd thema. Een (Russische) escape room wordt bezocht door een invloedrijke vlogger die zijn volgers getuige laat zijn van zijn belevenissen. Met het horrorlabel op de film geplakt is het logisch dat zijn belevenissen geheel anders verlopen dan de influencer van tevoren had gedacht. Heel inspirerend klinken deze zinnetjes niet. Toch valt het allemaal wel mee. 'Follow me' is dan wel een middelmatige film, maar heeft ook sterke momenten.

Het vervelende aan een hoofdpersonage dat zich met sociale media bezig houdt, is dat de kijker in de aanloop naar de actie zich eerst een tijd in zijn holle belevingswereld moet begeven. Ongeveer een derde van de film is al gepasseerd alvorens de escape room in zicht komt. Regisseur Wernick neemt veel te veel tijd voor de introductie van de personages. Die zijn die tijd echt niet waard.

De lange proloog bestaat uit de gebruikelijke scènes die horen bij de platte wereld van de sociale media. Grappige beelden van mensen die geinige poses aannemen, stom geleuter gevolgd door onuitstaanbaar namaakgelach, veel hartjes en likes die de populeire vlogger op digitale wijze worden toegeworpen enzovoort. De introductie creëert geen innige relatie met de personages. Na de proloog, beschouwde ik hen als weinig meer dan digitale wegwerpartikelen. Daarmee kun je geen band opbouwen.

Ach. Veel maakt dat hier niet uit. De personages zijn uiteindelijk slechts het middel om horror te genereren. En dat doen ze goed. Toch vind ik het gewoonlijk altijd prettig om een gevoel van sympathie voor een personage te kunnen kweken. Dat maakt de horrormomenten toch altijd net even spannender. In deze film is dat dus niet aan de orde. Het blijft bij afstandelijk beschouwen.

De film toont stereotiepe karakters die zich in een barbaarse setting overgeven aan terreur. Het is vooral de setting die eruit springt. De Russische variant op de escape room is allesbehalve een gelikte variant. Een aftandse verroeste loods met daarin smerige kamertjes waaruit men moet ontsnappen. Het labyrintische uiterlijk met slechte belichting zorgt voor beklemmende en claustrofobische momenten. De raadsels zijn creatief. De heikele momenten zijn legio. De tijdsdruk speelt een spannende rol. De scènes in de escape room zijn gewoon erg fijn.

Maar ja. Aan al het leuke komt een einde. Na de escape room neemt het verhaal een veel te dwaze loop die alle beklemming om zeep helpt om tenslotte te eindigen in een zeer belachelijke apotheose.

De escape room is top. De rest is dat stukken minder.


avatar van Noodless

Noodless

  • 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Tja...blijkbaar weet het thema escape room mij toch niet te overtuigen in horrorfilms. Dit is ondertussen toch al de zoveelste die ik niet echt kan waarderen. De aanloop is veel te lang met heel veel onzin rond de sociale media waarbij het hoofdpersonage totaal geen band met de kijker weet te maken. Ook de introductie van de overige cast is eigenlijk niet belangrijk omdat de personages heel oppervlakkig uitgewerkt zijn. Collins heeft dit hier heel mooi uitgelegd . De Russische escape room heeft misschien wel een meer realistische benadering van donkere gangen, slechte verlichting, kille omgevingen....anderzijds zijn bepaalde raadsels dan weer over the top gezien het spel. Maar ach....de regisseur probeert de film spannend te maken, maar de clou van het verhaal zag ik al van mijlenver aankomen die je natuurlijk ook onmiddellijk aan een andere film weet te linken, nl. The Game. Matige film ! 5/10


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Ik kan mij prima vermaken met films die ik 1,5* ster geef maar dat blijft bij een enkele keer en het cijfer is dan gebaseerd op schrijfwerk, acteerwerk, kwaliteit etc. Daarvoor kan ik deze film gewoon niet hoger dan een 1,5* geven. Maar als liefhebber van Saw-achtige Horror heb ik me ook nooit verveeld en keek t geheel snel weg. Maar een positief oordeel is er zeker niet overgebleven.

Wat een onzin


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2025 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Wat een onzin

Vind deze reactie nogal onzin. In plaats van dat je onderbouwt wáárom je het onzin vindt.