El Camino: A Breaking Bad Movie (2019)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Vince Gilligan
met Aaron Paul, Charles Baker en Matt Jones

Vervolg op de serie 'Breaking Bad'. Na enkele dramatische gebeurtenissen heeft Jesse Pinkman weten te ontsnappen. Ondertussen is de politie naarstig naar hem op zoek. Jesse zal zaken uit zijn misdadige verleden onder ogen moeten zien te komen, wil hij nog iets van een toekomst hebben.

avatar van FlorisV
Lewis-06 schreef:

jesse ook hoor, met z'n dikke kop.

Allebei te veel aan de churros en burrito's gezeten, lol. Toch wel slordig om die gasten niet naar een fat farm te sturen voor een paar weken.

avatar van Gooly
Een soort mindere aflevering van Breaking Bad, maar dan twee uur. Uiteraard zonder hoofdpersonage Walter White, want die was al dood.
Niet echt een kop, niet echt een staart en daartussen in kabbelt het een beetje voort. Op het allerlaatste moment rammen we er nog gauw even twee shots van Walter White en Jane doorheen ("Oeps, die twee helemaal vergeten wat nu?!". "Ach, plak ze er op het einde nog maar gauw even achter".) en dat was de film.

NRT
Ik heb deze film nu voor de tweede keer bekeken en nu weet ik deze ook veel beter te waarderen.

De eerste keer toen ik had gekeken was het al even geleden dat ik de serie 'Breaking Bad' had afgerond. Hierdoor kon het verhaal niet helemaal goed volgen. Todd en de nazi's kon ik mij eigenlijk niet meer heel goed voor de geest halen. Voor mijn waren Tuco Salamanca en Gustavo Fring toch sterkere personages als slechterik. Ik heb daarom de hele serie opnieuw bekeken. Echt prachtig om dat allemaal terug te zien.

Ook de film was de tweede keer beter. Ik wist weer wie de personages waren en kon mij daardoor beter op het verhaal en de details concentreren zonder mij weer te moeten afvragen wie weer wie was. De film hoefde voor mij niet per se gemaakt te worden, maar op deze manier werd wel ook het hoofdstuk van Jesse Pinkman afgesloten.

avatar van Bottleneck
Lekker voortkabbelend filmpje zonder al te veel bombarie en dus passend bij het vervolg van het leven van Jesse. On the run... En een goed einde dat aanhaakt op BB. Had vooraf m’n bedenkingen, maar viel me alleszins mee.

FlorisV schreef:
Viel het ook iemand op dat Todd veel dikker is hier? Wat chronologisch helemaal niet klopt?
Haha ja, maar in Fargo Seizoen 2 (2015) was Plemons nog steviger