ad

Geregisseerd door: Jay Roach

Met onder meer: Charlize Theron, Nicole Kidman en Margot Robbie

Releasedatum: 13 december 2019

Over Bombshell

"Based on a Real Scandal"

Nadat het programma van Fox-presentator Gretchen Carlson van primetime naar een daluur in de middag is verhuisd omdat ze niet in wilde gaan op de seksuele avances van haar baas Roger Ailes, besluit ze hem aan te klagen in de verwachting dat andere vrouwelijke collega's zich bij haar zullen aansluiten. Maar Ailes ziet er op toe dat zijn vrouwelijke presentatoren hem stuk voor stuk openlijk steunen. Alleen Fox-anchor Megyn Kelly heeft nog geen kant gekozen en komt daardoor meer en meer onder druk te staan. Ondertussen probeert Gretchens jonge, ambitieuze pupil Kayla Pospisil een wit voetje te halen bij haar baas en ondervindt ze zelf wat ze daarvoor moet doen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

BBarbie

clubsport schreef:

shaming tactics en name calling is waar jij nu op terugvalt en als argument van geen waarde . en een aantal is ook nog steeds geen sluitend bewijs , nog nooit van mob justice gehoord ?

Sterk hoor! Jij doet niet anders dan vrouwen door het slijk halen of verdacht maken, en dan beschuldig je degene, die dat benoemt, van shaming tactics en name calling. Te zot voor woorden!

Ik stop met deze discussie, die langzamerhand onpasselijk begint te worden. Beterschap en sterkte!

avatar van clubsport

clubsport

BBarbie schreef:

Ik haal vrouwen niet door het slijk maar gebruik gewoon gezond verstand .

In deze maatschappij ben je ( hoop ik toch) nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is .

En louter een beschuldiging is verre van voldoende om iemand kapot te maken .

Maar als het dan om vrouwen gaat wil jij blijkbaar graag terug naar de tijden van the spanish inquisition .

Heb je die gedachte ook gebruikt bij het geval van Johnny Depp en Amber Heard ? , daarin bleek mevrouw toch ook verre van onschuldig en was de waarheid niet wat iedereen aanvangkelijk dacht .

Ik zou je willen adviseren om vrouwen eens van dat voetstuk af te halen , de echte wereld is niet die van disney of hollywood .

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Off-topic bericht verwijderd.

avatar van schumacher

schumacher

Enorm enorm slechte film maar blijkbaar mag ik geen mening meer geven dus heb ik geen andere keuze dan gewoon te posten dat de film zeer slecht is.

Prima film met echt een steengoede Charlize. Had voor mij echt de Oscar mogen winnen ipv Zellweger.

clockwork72 schreef:

3 lekkere milfs in 1 film deze ga ik zeker weten checken!

Film forum, geen milf forum.

avatar van Terminator05

Terminator05

eRCee schreef:

Het lijkt erop dat dit een zinloos gesprek is, maar ik zou je nogmaals willen vragen om je de volgende situatie voor te stellen: je werkt binnen een bedrijf, functioneert goed, opteert voor een promotie en vervolgens zegt jouw 60-jarige bazin dat je de promotie krijgt als je met haar de koffer in duikt. Hoe voelt dat denk je?

(Ik had het over de kwalificaties van Megyn Kelly trouwens.)

Megyn ken ik niet, en nicole heb ik nooit gemogen. Mijn vrouwelijke baas (die er trouwens wel goed uitziet) vertelde me laatst dat het niet paste dat ik in een jogging op het werk verscheen. Mijn antwoord was dat ik de deur wel wist zijn, en dat ze maar 1 keer ernaar hoeft te wijzen als het haar niet aanstaat. Jij hebt het over orale seks . Een verkrachting ofzo, dat kan ik wel snappen, maar orale seks kan je niet tegen je zin doen. In mijn ogen ben je zo een meelopertje, ik denk zelfs dat je zo een metoo petje of shirtje draagt.

avatar van eRCee

eRCee

Het gaat me niet om een concreet voorval maar om de cultuur. Als je als vrouw zo'n voorstel krijgt, dan is dat al een enorme belediging en een uiting van een in de basis compleet verziekte verhouding. Jij lijkt er vanuit te gaan dat alle slachtoffers erin mee zijn gegaan, maar je kan ook prima slachtoffer zijn door juist te weigeren, zoals ik eerder al heb gedemonstreerd met het interview van Peter Jackson. Heb je over die groep vrouwen ook een mening?

avatar van IH88

IH88

“People don't stop watching when there's a conflict. They stop watching when there isn't one.”

Uitstekende film. Dat de scriptschrijver ook verantwoordelijk was voor het script van The Big Short, wordt tijdens de eerste vijf minuten al snel duidelijk. Bombshell balanceert tussen satire en een serieuze dramafilm over de vele en jarenlange seksuele intimidaties van Roger Aleis. Alles met Theron als Megyn Kelly neigt naar satire, maar in de twee scenes waarin Margot Robbie weer eens mag laten zien wat voor fantastisch actrice ze is, is Bombshell ook gewoon een volbloed drama.

Dit schuurt soms, maar voor mij werkte het wel. Robbie en Theron zijn ijzersterk, maar ook Kidman en Lithgow als Aleis zijn fantastisch. Het blijft soms wel wat oppervlakkig, en er had van mij wel wat meer gedaan mogen worden met de invloed die Fox News heeft op het nieuws. Megyn Kelly blijft ook een wat ongrijpbaar figuur, en dat het best uitgewerkte personage fictief is (Robbie als Kayla Pospisil), zegt wat dat betreft genoeg.

avatar van Metalfist

Metalfist

I see myself as an influencer in the Jesus space

Bombshell is zo één van die typische films die wel wat buzz heeft veroorzaakt maar die ettelijke maanden later eigenlijk compleet in de vergetelheid is geraakt. Weliswaar genomineerd voor de Oscars en hoewel de film één van die nominaties wist te verzilveren (die voor Makeup and Hairstyling), is de film bij ons geruisloos aan het passeren. Het is bovendien dan ook nog eens iets compleet anders qua film dan we van Jay Roach (regisseur van de Meet the Parents/Fockers en de Austin Powers saga) verwachten en ik kan me voorstellen dat een film over Fox bij ons niet makkelijk te marketen is.

Speciaal filmpje, zoveel is duidelijk. Een thema dat hier ook wel leeft (denk maar aan Bart de Pauw en Jan Fabre) maar het is vooral een eenzijdige kijk geworden. Niet in de zin dat de ronduit seksistische toestanden op de werkvloer eenzijdig worden aangekaart, maar zo'n Megyn Kelly is bijvoorbeeld toch wel een stukje racistischer dan ze hier in de film laten zien. Ergens snap ik wel dat dat misschien niet helemaal in het verhaal paste dat Roach en de zijnen wilden brengen, maar nu krijg je het gevoel dat er een serieus loopje met de werkelijkheid is genomen. Dat doet dan eigenlijk ook afbreuk aan het verhaal dat wel verteld wordt en daardoor krijgt de film ook een soort van politiek correct-laag over zich waar ik eerlijk gezegd wat allergisch aan ben geworden. Ironisch genoeg is het meest interessante personage van de drie degene die Kayla Pospisil wordt genoemd. Rinkelt geen belletje terwijl Megyn Kelly en Gretchen Carlson of Roger Ailes dat wel doen? Dat klopt aangezien Pospisil een combinatie is van verschillende andere vrouwen die iets met de zaak te maken hadden. Vreemd genoeg voelt zij dan ook het minst aan als een bordkartonnen personage en is de meeste diepgang in haar terug te vinden.

Klinkt allemaal niet zo positief tot nu toe en toch krijgt dit 3.5* van mij? Wel, een film is meer dan alleen maar zijn verhaal natuurlijk en in het geval van Bombshell is het ook belangrijk hoe het verhaal gebracht wordt. Charlize Theron en Nicole Kidman moeten roeien met de riemen die ze toegewezen krijgen als respectievelijk Megyn Kelly en Gretchen Carlson en halen er het beste uit maar Margot Robbie is werkelijk uitstekend als Pospisil. Ook John Litgow - de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik al sinds 3rd Rock from the Sun grote fan ben van de man - doet dit uitstekend als Roger Ailes en het is jammer dat enkel de make-up van Kazuhiro Tsuji, Anne Morgan en Vivian Baker in de prijzen is gevallen. Litgow had toch ook op zijn minst een nominatie verdient. Verder is Malcolm McDowell nog een uitstekende keuze als Rupert Murdoch maar is die wel schandelijk underused.

Ik denk dat dit vooral voer is voor de Amerika kijker en dat je wat mee moet zijn met de geschiedenis waar deze film over gaat vooraleer je dit ten volle kunt waarderen. Misschien zit daar wel het probleem ook, dat Roach dit niet toegankelijker heeft kunnen maken voor een groter publiek. Dat, en het feit dat hij op sommige punten gewoon te oppervlakkig blijft in een heikel thema als dit. Ach, achteraf gezien kijkt het toch vlotjes weg en dat is ook belangrijk.

avatar van missl

missl

Beetje overdreven verhaal over vrouwen (hoop ik maar denk ik niet) en hoe ze verder kunnen komen in een mannenwereld. Theron speelt goed en lijkt ook op die dame.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

God bless the United States of America. Wel Amerika, ze mogen het hebben hoor. Fox News topman Roger Ailes belichaamt alles wat negatief is aan kapitalisme. Machtsmisbruik vooral, waarbij heel wat mooie vrouwen seksueel gechanteerd worden om hun carrière vooruit te helpen. Er gold zelfs een korte rokjesverplichting op de werkvloer en de camera moest de gladde beentjes mooi in beeld brengen. Enkele populaire nieuwsankers brachten de seksistische werkpolitiek aan de grote klok in volle Trump verkiezingscampagne. Trump komt er trouwens ook niet denderend van af, met uitspraken over Megyn Kelly die me nog helder voor de geest staan.

Uiteindelijk is Bombshell een droog werk, teveel een reconstructie en te weinig een film voor mij. Een saaie chronologische opeenvolging van feiten en mijlpalen die wegkijkt als een documentaire en klinkt als een nieuwsartikel dat afgerammeld wordt. Dan kijk ik liever een documentaire als ik tussen beide mag kiezen, zeker wanneer zoals hier, een hoop footage door de film gemangeld wordt. Theron en Lithgow zijn onherkenbaar. Ik vond vooral Robbie de sterkere rol hebben als de naieve ambitieuze blondie die zich laat meeslepen in wat de normale gang van zaken was.

avatar van Terminator05

Terminator05

kos schreef:

Oscar winnen

En je geeft het een 3,5 ...

Ik vond het een héél slechte film, met margot robbie en nicole kidmann die uitblinken in waar ae echt goed zijn, een film verzieken (of verzeiken ). Zelfs charlize theron kon dat deze keer niet verhelpen ... als je zo een film maakt, steek er een paar blowjobs of rape scenes in, dit is gewoon een film om een persoon in een slecht daglicht te plaatsen ... iemand die rijk is en mensen een job aanbiedt door ze een rondje te laten draaien ofzo . Dien man kon 70 prostituees tegelijkertijd per uur betalen, dus een beetje heisa voor niets vind ik ... ikzelf ben trouwens een héél vrouwvriendelijk wezen

avatar van barcam

barcam

Wat een aanklacht zou moeten zijn tegen sexisme en een steun in de rug van de Me Too beweging heeft zeer weinig om het lijf.

De meeste mannen die meespelen in dit onding zijn ofwel klootzakken ofwel volgzame brave idioten die het de arme vrouwen knap lastig maken. Men sleurt bijna alles uit de kast om een soort van statement tegen Trump te maken. John Lithgow is super gecast als grote baas van Fox News Roger Ailes. Als Hollywood echt een bom zou willen plaatsen en de Me Too beweging helpen had men eerder een film over hun eigen monster 'Harvey Weinstein' kunnen maken.

scorsese

Goeie film waarin een tv-presentatrice haar baas aanklaagt vanwege seksuele intimidatie. Zeker wel een boeiend waargebeurd verhaal over een kanteling tegen bepaald gedrag. Wellicht probeert de film iets te veel te vertellen, waardoor niet overal de diepte in gaat. Desondanks een aantal prima dialogen en de film kijkt gemakkelijk weg. Het goeie acteerwerk helpt hier ook bij.

avatar van SaintNick

SaintNick

schumacher schreef:

Maar hoe vond je de film?

avatar van Waku

Waku

Grootste obstakel van deze " Bombshell" vond ik de vele personages die een rol speelden in dit Fox News drama. Het werd hierdoor wat rommelig en chaotisch. Wat mij in het begin ook irriteerde was de rondleiding door het Fox gebouw en het direct communiceren met de kijker van deze film door een van de hoofdrolspelers waardoor fictie en filmverhaal doorelkaar liepen. Dit leed mij enorm af .Veel bekende namen ook in deze film. Maar persoonlijk raad ik liever de Amazone serie "The Morning Show" aan. Deze serie vertelt een gelijknamig verhaal betreffende de sexuele intimidaties maar brengt dit veel overtuigender en meer meeslepend. Geen slechte film maar het had allemaal beter gekund. 2.5*/3*

avatar van Waku

Waku

Waku schreef:

Grootste obstakel van deze " Bombshell" vond ik de vele personages die een rol speelden in dit Fox News drama. Het werd hierdoor wat rommelig en chaotisch. Wat mij in het begin ook irriteerde was de rondleiding door het Fox gebouw en het direct communiceren met de kijker van deze film door een van de hoofdrolspelers waardoor fictie en filmverhaal doorelkaar liepen. Dit leed mij enorm af .Veel bekende namen ook in deze film. Maar persoonlijk raad ik liever de Amazone serie "The Morning Show" aan. Deze serie vertelt een gelijknamig verhaal betreffende de sexuele intimidaties maar brengt dit veel overtuigender en meer meeslepend in beeld. Geen slechte film maar het had allemaal beter gekund. 2.5*/3*

Tarkus

Vond dit helemaal geen slechte film.

Zeker niet wat het scenario betreft, dat gebaseerd is op ware feiten.

De hoofdrollen waren ook goed ingevuld, door 2 grote namen en een opkomende naam, Margot Robbie.

En natuurlijk de fantastische John Lithgow niet vergeten, die hier bijna onherkenbaar is.

De prent heeft me dus wel weten te boeien.

avatar van pasta_bolo

pasta_bolo

schumacher schreef:

Van wie mag dat dan niet?

Of zit u zich gewoon ongelooflijk hard aan te stellen?