• 8.610.286 stemmen

Releasedatum: 27 juni 2019

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Booksmart

"Getting straight A's. Giving zero F's."

Twee academische supersterren en beste vriendinnen staan aan de vooravond van hun diploma-uitreiking. Op dat moment beseffen ze dat ze minder hard hadden moeten werken en meer tijd hadden moeten nemen om plezier te maken. Vastbesloten om niet achter te blijven bij hun leeftijdsgenoten, proberen de meiden vier jaar plezier in één nacht te proppen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Links en rechts goede recensies gelezen,dus ik dacht laat ik eens kijken.

Het is best een leuke film, maar zeker geen superbad of hangover. Booksmart laat ook maar weer zien dat vrouwen een ander soort humor hebben. Waar bridesmaids de hangover wilde nadoen, zo wil booksmart superbad nadoen. Ietwat geforceerd zoeken naar komische momenten. Af en toe leuk, regelmatig ook niet. Al met al een leuke wegkijker

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Heel veel factoren die ik storend vond - het toch Amerikaans schreeuwerige, de scene met de poppen, de onevenredige hoeveelheid gevloek - maar tegelijkertijd vond ik dit enorm charmant en grappig. Ik weet niet waar het precies aan ligt... Dat is ook het gekke.

Heel veel kleine dingetjes die het uiteindelijk tot een film maken waar ik een paar keer hardop heb kunnen lachen. Belangrijkste is denk ik de cast - ik werd blij verrast door de aanwezigheid van Jason Sudeikis maar ook de twee hoofdrolspeelsters waren zalig en de ondersteunende cast was ook tot op de komma perfect - en een paar 'alles mag alles kan'-momentjes, óók dat voor mij minder interessante gedeelte met de poppen. Een paar vleugjes identiteitspolitiek aan de ene kant, maar tegelijkertijd ook homoseksualiteit en travestie zonder dat daar hard de nadruk op wordt gelegd, het gaat gewoon en het gaat gewoon zoals het hoort. Een paar mooie momenten met de camera, een paar lekker harde grappen, ongeloofwaardigheid die ook met een stalen gezicht wordt geserveerd als 'het is ongeloofwaardig ja nou en?'.

Het was heel veel. Niet altijd even leuk maar wel origineler dan veel genre-genoten. Ja, blij dat ik dit gezien heb.

avatar van Corcicus

Corcicus

Leutig lesbisch coming of age-verhaaltje. Dit is het soort film die ze in Freinet- en Steinerscholen aan de eerstejaars laten zien om homoseksualiteit en gender bespreekbaar te maken. Wel vermakelijk allemaal.

avatar van wilofski

wilofski

Exact wat je zou verwachten van zo'n film.

Nergens is hij echt speciaal: dit is gewoon jeugd die nog eens lollig doet op de laatste dag van het schooljaar. Uiteraard allemaal een beetje heftiger en met een hele stapel typetjes maar voor dit soort film lijkt me dat best gewoon

Een beetje oppeppende muziek, en wending hier en daar en eindigen met een lach en een traan.

Nergens speciaal goed deze film, maar ook nergens teleurstellend. Soms mag dat ook!