American Hangman (2019)

Canada

geregisseerd door Wilson Coneybeare
met Donald Sutherland, Vincent Kartheiser en Oliver Dennis

Een ongeïdentificeerde man post een live feed op sociale media die laat zien dat hij twee vreemdelingen heeft gekidnapt en van plan is er een te doden voor het eind van de dag. Het is zijn bedoeling om online een rechtszaak te houden. Naarmate de autoriteiten erkennen wat er gebeurt, wordt het duidelijk dat het online publiek zal optreden als rechter en jury.

avatar van joshua1988
1e film in het nieuwe jaar was volstrekt overbodig! Deze Canadese productie kent een veelbelovend begin maar verzandt al even snel en de afloop laat zich weldra raden. Het verhaal is niet meer dan een hortende rollercoaster. De als altijd degelijke spelende Sutherland senior kon het ook niet meer redden. De rol van de media, de bitches die daar alleen op kijkcijfers kicken, ik heb het allemaal al eerder gezien. Maar zelden zo'n slecht acterend, tenenkrommend politiekorps bij elkaar gezien. Offline nu, en ongestoord naar drie vuurtorenwachters kijken. Ik had daar 2019 mee moeten beginnen.

avatar van schumacher
Nie mijn ding.

avatar van Left4Dead
Tja, dacht lichtjes meteen aan Untraceable (2008).
Ben fan van Donald Sutherland dus ga hier toch maar even aan ruiken ondank het lauwe onthaal hier en op IMDB.

avatar van knusse stoel
joshua1988 schreef:

Je bedoelt natuurlijk "The vanishing"! Een geweldige film vonden wij dit, gisteravond gezien!

avatar van italklaas
Voor mij ook de eerste film van 2019. Ik heb er van genoten, van het begin tot het einde. Toen ik hier kwam en de waarderingen zag kon ik niet begrijpen dat deze film (tot nu toe) zo laag scoort. Misschien ben ik minder kritisch dan andere en snel tevreden. Ik weet het niet, maar voor mij was het een film die ik niet wilde missen.

avatar van macrobody
Het begint als de film Saw (2004) - MovieMeter.nl en hier wordt ook naar verwezen door een van de personen die is gekidnapt. Maar dan blijkt het toch een heel ander soort film. Het is meer een soort aanklacht tegen het hele justitiële systeem in Amerika. En terecht natuurlijk want dat zuigt ook aan alle kanten. Niet dat het hier veel beter is, maar zoals Donald al zegt: It's about getting as close as you can.. En blijkbaar is iedereen het daarmee eens, dus als er zo af en toe iemand onschuldig in de gevangenis zit, of erger, is dat bijzaak. De scriptschrijver is waarschijnlijk iemand die kritisch kijkt naar de algemene consensus en daar de grenzen van wil opzoeken om de mensen te prikkelen om zelf eens na te laten denken. Deze quote uit de film zegt alles:

"You want fairy tales."
"Look in the history books."

Als je gestopt bent met nadenken en van mening bent dat je alleen kan oversteken als het verkeerslicht op groen staat dan wordt het een lastige film voor je.

avatar van cor1946
Niks aan zonde van je tijd. En Sutherland kan beter.

avatar van Gi-Force
Sorry hoor maar een film die een 1 scoort ? Dat kan toch tegenwoordig niet meer? Degenen die een 1 geven aan een film vinden dus niets, maar dan ook niets, goed gedaan aan een film dus ook niet het begin !! Behalve het juist spellen van de titel. Zoals op school als je alleen maar je naam juist wist te spellen. Er zijn ook nog gradaties van onvoldoendes hoor.

Ik ga hem nu juist kijken want tegenover enen staan hier ook vieren. Bij grote kunst word je ook verguisd of verheerlijkt.

Gi-Force schreef:

Jammer dat je niet even terug kwam met een review / cijfer... had mij wellicht een betere film opgeleverd vanavond. Dit was echt helemaal niks. Niet origineel (verhaal nagenoeg hetzelfde als Untraceable), clichés die je al een uur van tevoren ziet aankomen en bovenal gewoon erg traag en saai.