The Debt Collector (2018)

Actie

geregisseerd door Jesse V. Johnson
met Scott Adkins, Louis Mandylor en Michael Paré

French is de eigenaar van een sportschool en leert er mensen vechtsporten. Het gaat echter niet zo goed met de sportschool, waardoor French er moeite mee heeft zijn rekeningen te betalen. Om wat bij te verdienen gaat hij werken voor de beruchte Tommy, een crimineel uit Californië. French krijgt de opdracht samen te werken met Sue. De twee moeten mensen zien op te sporen die Tommy geld verschuldigd zijn.

Af en toe wel een beetje droge humor maar verder was dit wel echt een rtl5 B film.. Pffff
Wat een waardeloos verhaal. Schietscene op einde was echt slecht. Wel paar leuke vecht scenes

avatar van Ras-B
Wederom een prima martial arts actiefilm met Scott Adkins met regisseur Jesse V. Johnson. Verhaal is in orde en wederom weer vette vechtscenes met een aantal mooie kicks en moves van Scott Adkins. Na Accident Man, die ik persoonlijk iets beter vond, toch opnieuw een vette martial arts actiefilm. Kijk uit naar Triple Threat met Scott Adkins, Michael Jai White, Tony Jaa, Iko Uwais van Jesse V. Johnson. 4 sterren voor The Debt Collecter

avatar van schumacher
Wat velen niet begrijpen is dat je zo'n film niet kijkt vanwege een goed verhaal maar puur voor de moves/vechtscenes en ik heb alvast genoten, ik zie graag zo'n films en Scott Adkins kan er wat van, is een topper, ik vind dat die kerel in echte topfilms moet meespelen ook al is zo'n film als deze ook puur vermaak.
En zijne collega was ook leuk om bezig te zien,speelde zijn rol ook goed, bad ass.

avatar van filmkul
Zwakke actiefilm. Het verhaal stelt niet veel voor, maar dat mag binnen dit genre. Het gaat tenslotte om de actie. En die is er genoeg. Helaas erg eentonig. Het grootst gedeelte van de film gaat het om vuistgevechten waarvan je er na een paar wel genoeg van hebt. Richting het eind komen er ook vuurwapens aan te pas. Dat beloofd wat, maar helaas betreft het een zeer zwakke scène. Visueel ziet de film er best okay uit. Het acteerwerk is wat geforceerd. 1.5/2.0

avatar van john mcclane 2
Good old fashioned knokfilm, lijkt weg gelopen uit het van Damme / best of The best tijdperk .
De vechtpartijen zijn erg goed, het acteer werk tenenkrommend soms.
Maar het knokken dus, lekker dik aangezet , door elke klap ging mijn subwoofer redelijk flink tekeer .
2,5.

Aan al diegene die aan Marvel films 5 sterren geven en aan deze 2.7 : shame on you.
Ik ben het stelletje marvel films ondertussen zo kostbeu, dat ik een goeie ontspannende film zoals deze van harte verwelkom.
Ik vind de dialogen ronduit verademend. Droge humor, flitsend. Maar niet altijd begrijpelijk voor jan modaal. Het zijn de dialogen en de dynamiek tussen de twee hoofdpersonages die het hem doen.
Het knokken zelf, dien je eigenlijk eerder te zien als "sfeerschepping"
Zoals ik al zij : het geheel van actie, dialoog creëert een dynamiek tussen de hoofdpersonages die ik wel kan smaken. Dat die er op het einde het loodje bij leggen, vind ik on-Holywoods, maar het hoort erin deze film bij. Dus geen tweede deel.. oef
Dat de goeie gestraft worden en de slechte ermee wegkomen... wel.
Dat is in het leven ook nogal veel het geval.
Kortom... ik heb genoten.

avatar van john mcclane 2
MilkTea schreef:
Ik vind de dialogen ronduit verademend.
Kortom... ik heb genoten.

Je kan best kritiek hebben op het hoge waarderen van de mcu , maar vervolgens een knokfilmpje waarderen als of het Een van de weinigen grootse klassiekers is , is niet erg geloofwaardig .

avatar van Elchapo
Het begon veelbelovend maar werd al snel saai en vervelend......1.5 stars.

avatar van umbra
Best verrassend goede film, waarvan ik het eerste uur het beste vond. Lekkere actie thriller over mensen aftuigen ivm geld/schulden en jaloezie. Ook de stukjes tussendoor van 'dier naar slachtbank' en op het einde met die biefstuk was duidelijk een statement. 7/10

avatar van horizons
Vrij aparte film eigenlijk als je het als geheel bekijkt. Volgens mij had regisseur een Tarantino-achtige film in zijn hoofd.

avatar van Pazmaster
Een simpel verhaaltje, maar dat was te verwachten. Adkins zou zich minder moeten concentreren op het acteerwerk, hij kan het immers toch niet, en meer op spectaculaire gevechten. Helaas is dat in deze film niet het geval, jammer want hij heeft meer in huis dan de lompe gevechten die hij hier laat zien. Pluspuntje aan deze film is Mandylor die eigenlijk de film draagt, maar het is niet genoeg, het is niet meer dan een ondermaats filmpje geworden.

avatar van DiDa
Onverwacht leuke actiefilm! De film heeft eigenlijk weinig verhaal. We volgen Mandylor en Adkins een paar dagen als schuldwinners. De kracht van de film zit hem niet in het verhaal, maar in de actie, de chemie tussen de 2 hoofdrolspelers en de bij vlagen grappige situaties waarin ze terecht komen. De film ziet er verder prima uit (gefilmd in Los Angeles) voor een low budget film. Ik heb me prima vermaakt met deze leuke actiefilm. Op naar de volgende samenwerking tussen Jesse V Johnson en Scott Adkins.

3,5 ster

avatar van Brabants
Ik vond het uitgangspunt van deze film van geen enkele kant slagen. Het verhaal willen vertellen was mijns inziens verknalt omdat het platform wat te traag was om er actie op los te laten. Daarbij was het moraal nogal ver gezocht om dit in zo n film als deze te willen lanceren. Het einde was daar nu juist een goed voorbeeld van, dat het totaal niet uit de verf kwam. De actie was wat stroef. Het was er wel maar allemaal wat te summier en te netjes. Nee, ik kan dit niet met al te veel sterren gaan waarderen. Niet slecht maar zeker niet goed dat is mijn conclusie.

avatar van Donnie Vallermee
Het begint met iets nietszeggendst, het gaat verder met nietszeggende vechtpartijen, en het eindigt helemaal nergens.......................

KUTfilm maar niet héél slecht.

(EDIT moderator: signature verwijderd)

Aangenaam verrast. Vond de chemie tussen de 2 wel oké, en moest geregeld lachen.
Verhaal gaat verder nergens de diepte in.
Krappe 3 sterren.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Na een best wel lange tijd had ik weer eens zin in een ouderwetse actie film, vroeger als 16 jarige was ik daar helemaal gek van en was Steven Seagal mijn held.
The Debt Collector zag ik toevallig voorbij komen op Netflix en ik dacht van waarom niet, laat ik de film gewoon een kansje gunnen en gelukkig pakte dat beter uit dan dat ik had verwacht. The Debt Collector grijpt namelijk terug naar die gloriedagen van de jaren 80 en 90 en bevat ook erg veel gevechten op de ouderwetse Van Damme/Seagal manier. Veel gevechten met de vuist dus, veel bloed en veel gebroken ledematen. Zelfs nog een leuke naakt scene.

Het verhaal is vanzelfsprekend voorspelbaar, maar dient ook als niks anders dan een kapstok voor de actie en "ontwikkeling" van de personages.
Scott Adkins & Louis Mandylor vormen daarbij ook nog eens een leuk duo, de speelvreugde lijkt ook van beide heren af te stralen.

The Debt Collector doet wat het moet doen, in een niet te lange tijd veel actie en wat cheesy one-liners stoppen met een niet origineel maar wel vermakelijk plot. Prima! Van mij mag er een deel 2 komen. ( Alhoewel dat natuurlijk niet echt een gemakkelijke opgave gaat worden aangezien beide personages aan het einde dood gaan. )

avatar van AniSter
Noemen ze dit actie? Ik noem het waardeloos in het kwadraat. Wat een wanvertoning. Kan er helaas niet meer van maken.