• 8.262.949 stemmen

Met onder meer: Diana Silvers, Kristine Froseth en Jacqueline Bisset

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Birds of Paradise

"Betrayal is a dance."

Op een prestigieuze balletschool in Parijs sluiten Kate en de mysterieuze Marine vriendschap. Beiden nemen deel aan de competitie waarbij de winnaar een contract krijgt en zich mag aansluiten bij het Opėra balletgezelschap. De wedstrijd vergt veel van de meisjes, zowel hun fysieke gezondheid als hun onderlinge band komen onder druk te staan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Lebarron

Lebarron

Birds of Paradise gaat over twee Ballerina's die studeren aan een prestigieuze balletacademie in Parijs. Kate Sanders(Diana Silvers) en Marine Durand(Kristine Frøseth). De twee verschillen van elkaar als dag en nacht. Marine is gracieus en elegant terwijl Kate lang en atletisch is maar te jongensachtig in haar bewegingen.Toch worden de twee vriendinnen omdat ze een kamer delen. Maar wanneer ze voor de jaarlijkse competitie waar een contract bij de Parijse Ballet te verdienen valt komt hun vriendschap onder druk te staan.

De film toont net als Black Swan dat de balletwereld keihard en men elkaar het licht in de ogen niet gunt en het liefst een mes in de rug steekt om de top te halen. Verder is deze film niet echt met Black Swan te vergelijken. Black Swan was een horrorfilm waarin je iemand langzaam krankzinnig ziet worden in haar drang naar perfectie. Birds of Paradise is meer een artistiek drama met Shakespeareiaanse elementen als tragedie, verraad etc. De twee meiden zijn goed gecast voor hun rol. Silver is best knap maar wel een beetje boyish en saai. Ze deed me denken aan een jonge Anne Hathaway. Frøseth daarentegen oogt echt als een primaballerina want ze is mooi, elegant, gracieus en mysterieus. Ook Jacqueline Bisset speelt weer een goede rol als de strenge en veeleisende docente. De film is vooral geweldig gechoreografeerd. Mijn oudste stiefdochter doet een dansopleiding, dus een beetje kijk heb ik er ondertussen wel op. Bovendien is het ook nog eens cinematografisch prachtig in beeld gebracht wat ook een hele kunst op zich is. Hierdoor is de film al zeker het kijken waard.

Birds of Paradise is een prachtig gechoreografeerde film over de balletwereld die toont dat die wereld aan elkaar hangt van list, bedrog en verraad. 3 sterren voor het verhaal want dat is goed maar niet briljant en een extra * voor de choreografie en cinematografie. 4* dus!