ad

Met onder meer: Margaret Qualley, Sigourney Weaver en Douglas Booth

Releasedatum: 15 juli 2021

• Bioscoop Te zien in 32 bioscopen

Over My Salinger Year

"The true story of a literary education."

New York in de jaren 90. De pas afgestudeerde Joanna streeft een carrière als schrijfster na en kan alvast ervaring opdoen als assistente van Margaret, die de agente is van J.D. Salinger. Joanna krijgt de taak om de fanmail van Salinger te doorspitten en te beantwoorden. Dit doet ze vanuit een kantoor, terwijl zijzelf in een armoedig flat woont met haar vriendje.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 4 maart 2021 in de bioscoop (Paradiso Entertainment Nederland)

Margaret Qualley heeft in mijn ogen de meest lelijke knieën die ik ooit heb mogen aanschouwen in deze verder dromige film over een meisje met liefde voor literatuur. Een kleine 5 dus bijna voldoende 2.5*

avatar van mrklm

mrklm

Wanneer Joanna [Margaret Qualley] een baan krijgt bij het literaire agentschap van Margaret [Sigourney Weaver] waar ze de correspondent wordt namens J.D. Salinger [Tim Post], de notoire schrijver van Catcher on the Rye die al jaren als een kluizenaar leeft, lijkt ze op rozen te zitten. Maar Joanna heeft zélf ambities als schrijver en heeft er grote mee dat ze vaak zeer persoonlijke fanmail met een getypt standaardbericht moet beantwoorden. Het lezen van de brieven raakt haar persoonlijke leven, evenals de spaarzame contacten die ze heeft met Salinger. Meandert wat van het ene naar het andere subplot en mist daardoor een richtpunt, maar Qualley is uitstekend in de hoofdrol en Weaver toont nog maar eens dat ze tot één van de beste actrices van haar generatie behoort.