ad
  • 8.111.390 stemmen

Words on Bathroom Walls (2020)

Drama | 110 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Thor Freudenthal

Met onder meer: Charlie Plummer, Andy García en Taylor Russell

Releasedatum: 21 augustus 2020

Over Words on Bathroom Walls

"If you can't trust your mind, trust your heart."

Adam is een tiener op de middelbare school die last heeft van paranoïde schizofrenie. Gelukkig belooft een experimenteel medicijn een einde te maken aan zijn bijzondere hallucinaties, zodat hij zijn ziekte kan verbergen voor zijn leeftijdsgenoten en vooral voor Maya, een intelligent meisje waar hij verliefd op werd op zijn nieuwe school.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Oeh een schizofrenie, coming of age film.

Dit kan best leuk worden.

Deze toch maar even op het to see lijstje zetten

Vanaf 29 oktober in de bioscoop (The Searchers)

EDIT: bioscooprelease uitgesteld naar 11 februari 2021

EDIT 2: release opnieuw uitgesteld

BBarbie

Ik ben een leek, maar het komt mij voor dat paranoïde schizofrenie een moeilijk thema is om te verfilmen. Regisseur Freudenthal komt echter een heel eind door er a.h.w. een bijzondere coming-of-age film van te maken. Een empathische film die valse sentimenten weet te vermijden en daardoor van begin tot eind je aandacht weet vast te houden.

avatar van schumacher

schumacher

Normaal is dit nu niet meteen het soort films die ik graag zie maar ik geef het altijd een kans en als het verhaal goed is, de acteurs het goed brengen en de film je van in het begin meesleept en dit tot het einde dan geef ik een 4.5.

Geen seconde verveeld, hele hele goeie en sterke film.

Moet echt wel zot zijn als je dit voor hebt en de mensen die er ook mee moeten leven. Geene kattepis zoals we in de film hebben gezien.

avatar van GordonShumway

GordonShumway

Ooit iemand gekend met schizofrenie, die zag - als ze geen medicijnen nam - "Kuifje in de gordijnen hangen".

Een heel goede film die mij niet onberoerd achterliet.

Ondanks dat de film en het boek fictie zijn, en er ongetwijfeld zowel zwaardere en lichtere ziekte-gevallen zijn dan geportretteerd in deze film, bracht de film een gevoel over van "dit zou zomaar echt gebeurd kunnen zijn".

De film bevatte gelukkig ook voldoende humor waardoor het geen echte "tearjerker" werd, maar wel eentje van de categorie "lach en een traan".

Een welverdiende 4 sterren.

avatar van Waku

Waku

Zo, deze kwam wel weer even binnen.

Indrukwekkend romantisch drama over een jongen met schizofrenie.

De impulsen en signalen die Adam in zijn hoofd te zien krijgt hadden niet duidelijker in beeld gebracht kunnen worden. Ijzersterk acteerwerk ook van de gehele cast. Het gaat uiteindelijk niet alleen om de schizofrene jongen maar ook zijn directe omgeving die er mee te maken krijgt.

CGI effecten zien er ook overtuigend uit. Resultaat is een aangrijpend en meeslepend verhaal die je niet onberoerd laat.

avatar van Noodless

Noodless

Wow....normaal gezien niet echt mijn genre gezien het romantisch dramatisch aspect, maar hier wordt het gelukkig niet kitscherig uitgemolken en weet het verhaal op alle vlakken tot het einde te boeien. Sterk drama, mooi romantisch verhaal, goed acteerwerk, mooie effecten, beetje humor, boeiend naar de kijker gebracht....een keigoed aangrijpend verhaal. 8/10