Serenity (2019)

Drama / Thriller

geregisseerd door Steven Knight
met Matthew McConaughey, Anne Hathaway en Jason Clarke

'Serenity' volgt het verhaal van een kapitein van een vissersboot in de Caraïbische eilanden. Zijn leven krijgt een nieuwe wending wanneer zijn mysterieuze verleden hem lijkt te achtervolgen. Het gevolg is dat hij verstrikt raakt in een wereld waar niet alles is wat het lijkt.

Vanaf 6 december 2018 in de bioscoop (The Searchers)

Ziet er uit als een moderne film-noir.

Goede mysterieuze film die van begin tot eind je pakt .

avatar van jimmyvandebeek
Prima mysterieuze thriller. Het eerste uur heb ik met spanning gekeken en mij continu afgevraagd waar dit verhaal zich heen zou brengen. Matthew zijn acteerprestaties en het spannende sfeertje in het begin spraken mij erg aan. Helaas was het einde voor mij zeer matig en vond ik het plot erg jammer voor het verhaal. Meneer McConaughey speelt naar mijn mening weer zeer sterk en laat naarmate de film echt zien hoe de hoofdpersoon aftakelt in gevoelens en gedachtes. Alles bij elkaar voor mij een prima 6jes film. 3.0

avatar van bombario
Gisteren gezien en nu al vergeten. Hij begon nog wel aardig met een broeierig sfeertje. Maar halverwege neemt hij een merkwaardige plotwending en haakte ik als kijker af. Letterlijk slaapverwekkend.

Ook irritant: het constante gepronk van Matthew McConaughey met zijn torso. Zoals de Telegraaf terecht opmerkte: soms lijkt het meer een wet T-shirt contest dan een thriller. Ik vond het zonde van mijn tijd.

avatar van mrklm
Merkwaardige romantische thriller was een mooie excuus voor de cast om enige tijd te verblijven op een exotische locatie. Matthew McConaughey speelt Baker Dill, een visser op Plymouth Island, die geobsedeerd is met het vangen van een enorme vis en zijn nachten doorbrengt in de armen van Constance [Diane Lane in een zeer ondankbare rol]. Dill verdient wat bij door rijke toeristen mee te nemen op zijn boot 'Serenity'. Zijn nieuwste klant is een de arrogante en uiterst onvriendelijke Frank Zarlakas [Jason Clarke], wiens arme echtgenote [Anne Hathaway] een oude bekende van Dill is.
Een tot het belachelijke opgeblazen melodrama waarin vooral veel wordt gepraat over wat er moet gebeuren, maar waarin het wel erg lang duurt voor puntje bij paaltje komt. Tegen die tijd is het allang duidelijk dat het scenario een puinhoop is van onsamenhangende ideeën en hoewel de 'verrassende twist' in de finale daar een mogelijke verklaring voor geeft, kun je niet anders stellen dan dat de oorzaak ligt in het prutswerk van scenarist/regisseur Steven Knight die op beide fronten de plank volledig misslaat. Het valt niet mee om een slottwist te bedenken die het niveau van een toch al bedenkelijke film naar een nog lager plan weet te brengen, maar Knight slaagt met vlag en wimpel. Dat is overigens niet waarom deze film toch nog een half sterretje extra krijgt, die eer gaat uit naar Jess Hall die alles in ieder geval op fraaie wijze in beeld heeft weten te brengen.

avatar van Uier
Hard geflopt.
Mooie poster wel.

avatar van pmeester
Oy!!! Meer heb ik er niet over te zeggen............

leuk geprobeerde kopie van verschillende movies maar nergens spannend, zonde van mijn tijd,

avatar van Brabants
Serenity is nergens echt een hoogvlieger in maar ik kan nou toch ook niet beweren dat het allemaal zo slecht was. Het plot wil met wat twisten de kijker laten verdwalen maar omdat het allemaal wat rommelig verloopt lukt dit niet heel erg goed. Toch is het plot representatief genoeg en is de setting, het acteerwerk en de mooie locaties alles bij elkaar goed genoeg om de film te bekijken, mijns inziens.

avatar van schumacher
Matthew McConaughey zie ik heel graag spelen maar deze keer ook al was de man weer heel goed in zijn rol, de film zelf was niet zo goed deze keer. Jammer, hier en daar een paar leuke momentjes maar meer ook niet.

avatar van macrobody
Om maar met een spoiler te beginnen: het hele verhaal zit allemaal in het hoofd van een jongen. Dat betekent dat die jongen wel een aardig verziekte geest heeft, wat waarschijnlijk ook de bedoeling was. Wat ik dan niet begrijp is dat aan de ene kant duidelijk wordt gemaakt dat Matthew helemaal gebroken is teruggekomen uit de oorlog in Irak en aan de andere kant wordt er dan weer gesuggereerd dat het allemaal voor het goede doel was. Maar goed, het blijft Hollywood.
Zo zaten er verhaallijntjes in die de spanning erin hielden totdat de aap uit de mouw kwam en het steeds een teleurstelling bleek. Zo eindigt de film dan ook, als een redelijke teleurstelling. Dat de film in zijn geheel is opgenomen op locatie in Mauritius is dan wel een pluspunt voor de mooie plaatjes.

Film komt er hier soms niet al te best af maar ik vond hem erg goed.
Niet een film voor iedereen en dat snap ik en als ik dat schrijf lijkt dat bijna arrogant alsof ik helemaal snapte wat er nou eigenlijk gebeurde want daar kun je verschillende kanten mee op.
Vanaf het moment dat de karikaturale vertegenwoordiger in beeld kwam was wel duidelijk dat het verhaal een andere kant op zou gaan dan je misschien zou verwachten.
Uiteindelijk werd het een enigszins jumanji achtige setting waarbij je je ook constant afvroeg wat is nou echt en wat is nou niet echt.

avatar van Rodger
Wazig, en niet echt boeiend.
Kijk zelf en oordeel.
1.5 * van mij

avatar van bawimeko
Goeie fotografie, prima cast, intrigerend gegeven....en toch komt het allemaal net niet van de grond. Misschien hadden scenarist en regisseur even moeten gaan zitten om het verhaal beter op te bouwen. Nu zijn de 'onthullingen' bijna voor de hand liggende teleurstellingen en is op de helft van de film de spanning er wel af... Een gekke mix van een film noir en the Sixth Sense.
Ik vind het wel vreemd dat in de geest van de bedenker (het jongetje) er naast een als een speeltoestel uitziende visvinder/echolocatie-apparaat er nogal wat enthousiaste en redelijk expliciete sex-scenes gaande zijn.

avatar van filmkul
Redelijk drama met een vleugje mystery en thriller sausje. Het verhaal is best aardig maar had beter uitgewerkt kunnen worden. De zogenaamde twist zie je van verre al aankomen. Dat is jammer want zonder de goede twist is de film vrij doorsnee en eigenlijk niet bijzonder. Dankzij de goede cast wordt de film nog enigszins gered en blijft het best boeiend. Visueel ziet de film er fraai uit met mooie Caraïbische shots. 3.0

avatar van mixmaster
Een heerlijke Mystery/Thriller met goed acteerwerk en mooi camerawerk.
De film pakt je van begin af aan vast en laat niet meer los, het verhaal is vreemd en mysterieus en word prima neergezet.
Ik heb er van genoten.

avatar van IH88
“Pity is worse than a fist to the face.”

Vreemde film. Zeker niet slecht, en vooral het mysterieuze sfeertje, de exotische locatie en het sterke acteerwerk zorgen ervoor dat je vanaf het begin geboeid zit te kijken. Wanneer het steeds fantasierijker wordt, en de grote twist uit de doeken wordt gedaan, gaat het een beetje mis. Het kan je maar weinig schelen wat er met de personages gebeurt, en dat is wel een probleem. Want vooral in het laatste gedeelte moet je eigenlijk met een brok in je keel naar de “familiereünie” zitten te kijken. En dat ontbreekt, want hoe goed McConaughey ook acteert, zijn personage (en vooral zijn zoon) zijn zeer matig uitgewerkt.

avatar van Icer
De film kreeg mij niet te pakken, voor de twist liet ik eigenlijk al los. Toen ik eenmaal wist hoe de vork in de steel zat werd het helemaal voorspelbaar. En dan de laatste twee minuten, verschrikkelijk gewoon.

In eerste instantie zou ik voor deze film naar de bioscoop gaan, een thriller met als decor een Bounty eiland, dat zal wel mooie plaatjes opleveren was de gedachte. Achteraf nog niet zo'n slecht idee, want zonder decor blijft er echt geen thriller (rating 16?) over. Het 'blootgehalte' is relatief hoog, maar voegt voor mij niets toe.

Ik hou het bij een 4 ( verhaallijn 2, thrillerfactor 3, decor 7)

Matige film waarin een kapitein van een vissersboot er alles voor over heeft om een bepaalde vis te vangen. Het verhaal komt nogal geforceerd over en de personages eendimensionaal. Dit alles heeft echter wel een reden, maar deze reden en tevens plotwending maken de film er echter niet beter op. Daarvoor is het een beetje te gemakkelijk en flauw.

Zonde van mijn tijd, rare plotwending waar ik het nut niet van in zie....

avatar van Noodless
De plotwending zie je eigenlijk al van ver komen in deze mysterieuze film met een degelijke cast.
Maar op de één of andere manier weet de film je niet te pakken. Misschien dat het geheel uiteindelijk te simpel uitgewerkt wordt of dat het niet zoveel uitmaakt wat er met de personages gebeurt. Rare film.
6/10

avatar van Edogulio
Goede film! Apart, maar McConaughey doet het zoals altijd uitstekend in dit soort films.

avatar van blurp194
Meh.
Een volslagen mislukte combinatie van een idioot gegeven en het regurgiteren van wat Caraibische filmcliches. Maar dan zonder dat dat een prettig stuk kijkvoer oplevert, en al helemaal zonder dat dat een knipoog naar de echt goeie films uit dat genre waardig is. En dan de cast - wellicht dat McConaughey er nog mee wegkomt, maar Hathaway mag wel haar geld gaan terughalen bij de kapper - en de plastische chirurg ook, ben ik bang, ik durfde er gewoon niet echt naar te kijken. Toegetakeld is nog een te vriendelijk woord. Had haar rol dan gewisseld met die van Lane, die er nu maar een beetje doelloos bij hangt. Qua spel vind ik beiden niet overtuigen - de beste rollen zijn duidelijk voor Hounsou en Lane.

Maar niets van dat was echt een probleem geworden als het verhaal niet zo afgrijselijk belabberd was geweest. Hoe haal je het in je hoofd, is wat ik me afvraag.

avatar van Phantasm
Als je dit nou leuk moet vinden, veel te langdraderig. Nee, niet mijn ding.