White Boy Rick (2018)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Yann Demange
met Richie Merritt, Matthew McConaughey en Jennifer Jason Leigh

Het waargebeurde verhaal van de tiener Richard Wershe Jr. die, als jongste ooit, undercover werkte als informant bij de FBI gedurende de jaren 80. Zijn vader is een fabrieksarbeider die zijn gezin bijeen poogt te houden, wanneer de auto-industrie in Detroit erop achteruit gaat. Zijn zoon zal uiteindelijk gearresteerd worden voor het smokkelen van drugs en veroordeeld worden tot een levenslange celstraf.

• Vanaf donderdag 3 januari 2019 in de bioscoop

kappeuter (moderator)
Vanaf 3 januari 2019 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

Haha yes een film over White Boy Rick.

Altijd al 1 van de betere misdaadverhalen van de laatste decennia geweest. Verfilming kon nooit lang duren.

avatar van tattoobob
Laat maar komen.....tis wel eens tijd voor een wat betere McConaughey.

avatar van UltraMovieKiller
Vorige week gezien op mijn vakantie in de VS. Interessant verhaal en acteerwerk overall voldoende en als fijne bonus heerlijke muziek door de gehele film. McConaughey zet weer een sterk karakter neer, zoals altijd een aanwinst voor de film.
Toch had er meer in gezeten.. Het momend dat hij opgepakt werd, het verloop van de rechtszaak en hoe alles vervolgens de mist in ging voor White Boy Rick voelde zeer gehaast aan waar de film daarvoor juist op een relaxt tempo verliep. Ook had de status van White Boy Rick nog wat duidelijker op de kijker overgebracht kunnen worden. Hier en daar kwam hij wat sullig over, ook op het moment dat hij al een van de ‘grote jongens was.’ Dit zou ook de seks met de vrouw van zijn voormalige baas wat geloofwaardiger maken.
Al met al de moeite waard om te kijken, maar geen hoogvlieger die ik mij over pakbeet een jaar nog volledig herinner.

avatar van max cady
Is dat nou niet een enorme spoiler in de omschrijving van de film??

avatar van tattoobob
Ik ben benieuwd.

avatar van zoutzak
max cady schreef:
Is dat nou niet een enorme spoiler in de omschrijving van de film??

Ja inderdaad...