Cold Blood Legacy (2019)

Alternatieve titels: Cold Blood Legacy: La Mémoire du Sang | The Last Step | Cold Blood

Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Frédéric Petitjean
met Jean Reno, Sarah Lind en Joe Anderson

Henry was ooit een legendarische huurmoordenaar die geniet van het isolement van zijn hut aan het meer. Op een dag wordt zijn rust verstoort door de komst van Melody, een jonge vrouw die een overlevende blijkt te zijn van een groot ongeval met een sneeuwmobiel. Hij zal vervolgens moeten beslissen of hij zijn eigen leven riskeert om het hare te redden.

• vanaf woensdag 25 september te koop op blu-ray

Jean Reno, 70 jaar en nog in een actiethriller...!

avatar van Left4Dead
Een triller die rustig is opgebouwd maar een lekker tempo heeft. Vier verschillende personen komen elkaar tegen in het verhaal, allemaal met een eigen doel die elkaar toch linken. Het verhaal is niet heel erg origineel maar wel onderhoudend opgezet.

De cast doet het goed en het is heerlijk om Reno weer eens te zien ook al heeft hij een iet wat een aangedikte accent zich laten aanmeten. Langzaam kom je er achter wat en hoe de vork in de steel steekt. Het verhaal verveelde mij niet, het kleine puzzelwerk was net genoeg en lekker achterover leunend geboeid te kunnen blijven zitten.

De regie is prima, script loopt goed. Het is een alleraardigst prentje geworden, zeker voor deze tijd. Het mooie landschap geeft zeker ook een prima sfeer en een aantal mooie shots. Heb er wel van kunnen genieten.

3,5**

avatar van AniSter
Eens met mijn voorganger, echter het einde was me een beetje te dun. Toch 3 sterretjes.

avatar van Master Blaster
Te traag. Jean Reno doet het nog wel aardig, maar er gebeurd gewoon te weinig.

avatar van Grindhouse62
Beslist geen onaardige film. Goed psychologisch spel van wie is wie en waarom tussen Henry en Memory. Het genre actie kun je bij bij deze film wel weg laten, want dat zit er bar weing in. Opgenomen in een schitterende landschap. Goed om 1 keer te kijken. 2.5

avatar van schumacher
Hele trage opbouwende film, niks mis mee omdat de hoofdacteurs het heel goed deden, Jean Reno zie ik graag bezig.
Mooi landschap ook.
Aktie is het niet hoor, het is een (Psycho)/Thriller/drama.
Leuk om eens een keertje gezien te hebben maar meer ook niet, wel een voldoende, het is zeker geen slechte film.

avatar van Brabants
Cold Blood Legacy wil als film Jean Reno laten herleven vanuit een oud concept. Helaas is zijn omgeving binnen dit theater niet vrij gezind. Het decor is sublieme maar de rest zeer matig.

avatar van bombario
Flinterdun verhaaltje, camerawerk is oké en de omgeving steelt de show. Maar dat is te weinig om deze film meer dan een mager zesje te geven. Reno doet het wel goed. Maar deze rol heeft hij dan ook wel eens eerder gespeeld

avatar van Brabants
[iCold Blood Legacy][/i] is een film waarbij de beelden en het acteerwerk van Jean Reno zeer waardevol zijn. De rest qua verhaallijn en regie is het bagger van de bovenste plank. Uiteindelijk is het een balans waarbij je een film krijgt die de moeite waard is, maar niet meer dan dat.

avatar van sinterklaas
kappeuter schreef:
Jean Reno, 70 jaar en nog in een actiethriller...!

Sylvester Stallone, 73 jaar, en nog een Rambo V.

Ik zou deze graag zien en kopen als hij goed is. Maar, deze film is pas van dit jaar en nu al niet meer op dvd volgens bol? Iemand een idee waar je hem WEL kan verkrijgen op dvd(met NL ondertitels?)??