ad
  • 8.116.105 stemmen

Cold Blood Legacy (2019)

Actie / Thriller | 91 minuten

Genre: Actie / Thriller

Alternatieve titels: Cold Blood Legacy: La Mémoire du Sang / The Last Step / Cold Blood

Oorsprong: Frankrijk / Oekraïne / België

Geregisseerd door: Frédéric Petitjean

Met onder meer: Jean Reno, Sarah Lind en Joe Anderson

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 15 mei 2019

Over Cold Blood Legacy

"You can't outrun the past"

Henry was ooit een legendarische huurmoordenaar die geniet van het isolement van zijn hut aan het meer. Op een dag wordt zijn rust verstoort door de komst van Melody, een jonge vrouw die een overlevende blijkt te zijn van een groot ongeval met een sneeuwmobiel. Hij zal vervolgens moeten beslissen of hij zijn eigen leven riskeert om het hare te redden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jean Reno, 70 jaar en nog in een actiethriller...!

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Een triller die rustig is opgebouwd maar een lekker tempo heeft. Vier verschillende personen komen elkaar tegen in het verhaal, allemaal met een eigen doel die elkaar toch linken. Het verhaal is niet heel erg origineel maar wel onderhoudend opgezet.

De cast doet het goed en het is heerlijk om Reno weer eens te zien ook al heeft hij een iet wat een aangedikte accent zich laten aanmeten. Langzaam kom je er achter wat en hoe de vork in de steel steekt. Het verhaal verveelde mij niet, het kleine puzzelwerk was net genoeg en lekker achterover leunend geboeid te kunnen blijven zitten.

De regie is prima, script loopt goed. Het is een alleraardigst prentje geworden, zeker voor deze tijd. Het mooie landschap geeft zeker ook een prima sfeer en een aantal mooie shots. Heb er wel van kunnen genieten.

3,5**

avatar van AniSter

AniSter

Eens met mijn voorganger, echter het einde was me een beetje te dun. Toch 3 sterretjes.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Te traag. Jean Reno doet het nog wel aardig, maar er gebeurd gewoon te weinig.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Beslist geen onaardige film. Goed psychologisch spel van wie is wie en waarom tussen Henry en Memory. Het genre actie kun je bij bij deze film wel weg laten, want dat zit er bar weing in. Opgenomen in een schitterende landschap. Goed om 1 keer te kijken. 2.5

avatar van schumacher

schumacher

Hele trage opbouwende film, niks mis mee omdat de hoofdacteurs het heel goed deden, Jean Reno zie ik graag bezig.

Mooi landschap ook.

Aktie is het niet hoor, het is een (Psycho)/Thriller/drama.

Leuk om eens een keertje gezien te hebben maar meer ook niet, wel een voldoende, het is zeker geen slechte film.

avatar van Brabants

Brabants

Cold Blood Legacy wil als film Jean Reno laten herleven vanuit een oud concept. Helaas is zijn omgeving binnen dit theater niet vrij gezind. Het decor is sublieme maar de rest zeer matig.

avatar van bombario

bombario

Flinterdun verhaaltje, camerawerk is oké en de omgeving steelt de show. Maar dat is te weinig om deze film meer dan een mager zesje te geven. Reno doet het wel goed. Maar deze rol heeft hij dan ook wel eens eerder gespeeld

avatar van Brabants

Brabants

[iCold Blood Legacy][/i] is een film waarbij de beelden en het acteerwerk van Jean Reno zeer waardevol zijn. De rest qua verhaallijn en regie is het bagger van de bovenste plank. Uiteindelijk is het een balans waarbij je een film krijgt die de moeite waard is, maar niet meer dan dat.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

kappeuter schreef:

Jean Reno, 70 jaar en nog in een actiethriller...!

Sylvester Stallone, 73 jaar, en nog een Rambo V.

avatar van Survivor87

Survivor87

Ik zou deze graag zien en kopen als hij goed is. Maar, deze film is pas van dit jaar en nu al niet meer op dvd volgens bol? Iemand een idee waar je hem WEL kan verkrijgen op dvd(met NL ondertitels?)??

avatar van moviemike

moviemike

sinterklaas schreef:

Sylvester Stallone, 73 jaar, en nog een Rambo V.

Arnold Schwarzenegger, 72 jaar en staat nog altijd robotachtig te acteren! ?

avatar van filo

filo

oei wat een b film , verhaal klopt soms voor geen kanten ,jammer een 1u30 van mijn leven verspeelt aan dit

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima thriller die lekker wegkijkt.

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

I had a stand-off with a wolf earlier,

and he has tasted human blood...

yours.

Jean Reno. De immer kalme acteur die meestal geassocieerd wordt met rollen als politierechercheur, gangster of huurmoordenaar. De bedaard uitziende Fransman heeft een welbepaalde uitstraling dat perfect past bij zulke rollen. Raar maar waar. Ik heb nog maar recent de film “Léon : The Professional” gezien. Zonder twijfel het allerbeste dat Jean Reno heeft gedemonstreerd op het witte doek. Een ervaren huurmoordenaar die als eenzaat het kleine meisje Mathilda onder zijn hoede neemt en haar de kneepjes van het vak bij te brengen. Een cult-film avant la lettre. In “Cold Blood Legacy” toont Jean Reno éénzelfde personage. Een professioneel en berekend iemand die op een beredeneerde wijze zijn klusjes opknapt. En daarmee is het meest positieve over deze film gezegd.

Cold Blood Legacy” is een straight-to-video film, wat dan al een voorbode is van wat je kan verwachtingen. Bijster weinig goeds, vrees ik. Ja, Henry (Jean Reno) straalt autoriteit en kalmte uit. Zijn woorden zijn zorgvuldig afgewogen. En hij verdiept zich in filosofisch boekwerken zoals “The Art of War”. Verder weet hij genoeg over letsels en het behandelen ervan. En tenslotte lijkt hij bedreven te zijn in survival-technieken. Technieken die noodzakelijk zijn, wil je overleven op een geïsoleerde winterse plek ver van de beschaving en omgeven door de ongenaakbare natuur. Kortom, het is weeral en genot om Jean Reno aan het werk te zien.

Spijtig genoeg is Reno’s schitterend acteerwerk niet voldoende om een film te doen slagen. De rest is op zijn zachtst gezegd abominabel slecht. Niet alleen is het verhaal op zich vreselijk saai en niet interessant te noemen. Ook sommige vertolkingen zijn om te janken. Vooral de twee politierechercheurs Kappa (Joe Anderson) en Davies (Ihor Ciszkewycz) winnen de wisselbeker “Meest belabberde personages”. Alhoewel dit eerder te wijten is aan het script dan de kwaliteiten van de acteurs zelf. Ook David Gyasi’s personage is vatbaar voor kritiek. Zijn uiteindelijke rol in deze film, bleef voor mij nog een raadsel op het uiteinde. Maar het is vooral het verhaal waar het scheef loopt. Echt duidelijk is het niet. En bovenal lijkt het alsof het een samenraapsel is van verhaallijnen en impressies die op een verwarrende manier in één verhaal zijn geperst.

Toch nog enkele positieve bemerkingen. Sarah Lind acteert overtuigend, ook al doet ze dat bijna de gehele film vanuit een horizontale positie. De interactie tussen haar en Henry maakt de film soms boeiend om naar te kijken. Een psychologisch steekspel tussen twee onbekenden met hun eigen geheim waarbij Henry aantoont dat hij een deskundige is op zowel geneeskundig gebied als op het gebied van marteltechnieken. En verder is de film doorspekt met prachtige natuurbeelden van dit winters landschap. Verwacht echter geen spanning of beklijvende actiescenes. De film is gewoonweg futloos en saai. En aan het einde van de film bleef alles nog steeds onduidelijk en wazig. Het feit dat ik de volgende dag al niet meer wist waar het over ging, is dan ook een logisch gevolg. Hopelijk schittert Jean Reno nogmaals in een oerdegelijk actiethriller komende jaren.

avatar van GGG

GGG

Waardeloze film. Groot Reno fan maar dit was echt niet goed...

avatar van frolunda

frolunda

Geen geweldige film deze Cold Blood Legacy,het is dat de aanwezigheid van Jean Reno,die hier toch weer overtuigd,de film nog wat cachet geeft want anders had ik hem waarschijnlijk niet afgekeken.

Het verhaal over een huurmoordenaar in ruste die achtervolgd wordt door zijn verleden is nog wel redelijk interessant,net als de uiteindelijke twist maar de uitwerking is zowel matig als rommelig.

Naast Reno acteren Sarah Lind en Joe Anderson ook nog best aardig maar de rest van de cast is nu niet bepaald indrukwekkend.Iets wat ook voor de regie van Frédéric Petitjean geldt.

Het enige wat de film,naast het optreden van Jean Reno nog een beetje redt zijn de af en toe best sfeervolle beelden en dan met name de desolate en besneeuwde bosrijke omgeving waar een groot gedeelte van Cold Blood Legacy zich afspeelt.Voor het overige heeft deze rolprent veel kenmerken om snel in de vergetelheid te raken.

Gemiddeld.