The Intruder (2019)

Thriller

geregisseerd door Deon Taylor
met Michael Ealy, Meagan Good en Dennis Quaid

Het jonge echtpaar Annie (Meagan Good) en Scott (Michael Ealy) koopt een prachtig landgoed in Napa Valley. Ze weten echter niet dat Charlie Peck, de vorige eigenaar, niet van plan is om zijn huis af te geven. Zo barst een strijd los waarbij Annie en Scott moeten vechten voor hun leven.

Quaid was prima.
3 *

avatar van Rodger
Prima thriller, al zijn er van dit soort meerdere gemaakt,..
Ook had ik een ander einde verwacht/gehoopt.. om het nog mysterieus te houden...
toch 3.5 ***

avatar van boemboem27
hele goede thriller met een zeer goed spelende als psychopaat zijnde Dennis Quaid.
mysterieus,heel spannend.
zijn 3.5 ster meer dan waard
aanrade r

avatar van Bartem
Voorspelbaar verhaal, en duurt erg lang voor er echt wat gebeurt.

avatar van Shinobi
"This is some Scooby-Doo shit right here."

Op basis van een aantal positieve berichten dacht ik een leuke thriller te zien, maar dat is mij nog vies tegengevallen zeg.

Dennis Quaid komt hier opdraven als een weduwnaar die zijn landgoed aan de rand van een bos verkoopt aan een jong stel. Zij zijn van plan om hier een gezin te stichten. Alles lijkt goed en wel te zijn, maar zodra de oude eigenaar te pas en te onpas langskomt, zouden de alarmbellen moeten gaan rinkelen. Het tegendeel is helaas waar.

'The Intruder' heeft een vrij lange aanloop voordat er daadwerkelijk iets gebeurt. In de tussentijd moet je het doen met het nietszeggende stelletje dat je nooit echt leert kennen; Scott heeft iets op zijn kerfstok en Annie is louter bezig met het huishouden. De intelligentie van deze personages laat veel te wensen over, met name Annie is zo goedgelovig dat het irritant wordt.

Quaid houdt het geheel nog enigszins interessant. Hij zet een prima psycho neer, maar krijgt dermate weinig te doen. Daarvoor is het hele gebeuren simpelweg te traag van opzet. Qua spanning bleef ik dan ook erg op mijn honger zitten. Alleen het laatste gedeelte brengt nog wat leven in de brouwerij, hoewel het eigenlijk niets voorstelt.

Al met al een matige thriller waar ik weinig mee kan. De films van Deon Taylor zal ik in het vervolg mijden.

2,0 Sterren.

avatar van bjerik76
Hoewel de poster / afbeelding er al gedateerd / niet uitnodigend uitziet het er toch op gewaagd.

Film is behoorlijk ( Amerikaans ) voorspelbaar, en zit vol met rooskleurige " toevalligheden"
Een wild hert in je tuin 2 meter bij je vandaan...
Een lange zit, waarvan je al weet wat er zo'n beetje met wie staat te gebeuren.

De camera staat 9 van de 10 x ook al klaar met een dreigend muziekje voordat er iets gaat gebeuren.
echt spannend word het hierdoor helemaal niet.

Een film voor op de achtergrond als je met een groot glas wijn aan het breien bent.

Ps: ook een leuke is om proberen te tellen hoe vaak het woord Charlie wel niet word gezegd tijdens de gehele film. om de 8 minuten zeker wel. ik schat zo'n 45 keer ?

avatar van hatebreeder
Erg goede thriller. Goed acteerwerk en een bijna constant onderhuidse spanning.

avatar van jippie2010
Allemaal niet bijster origineel en het is het allemaal net niet.
Te overdreven, te doorzichtig, mist finesse. Van cast tot soundtrack is het allemaal net te oppervlakkig. Quaid zet een overtuigende rol neer, maar niet voldoende om de film te redden. *2,5

avatar van IH88
“YOU DON'T DESERVE FOXGLOVE!”

Redelijk. Dit soort films over een stel dat wordt gestalkt door een psychopaat zijn er in overvloed, en je moet wel met iets heel speciaal komen om er nog bovenuit te kunnen steken. Dat is in The Intruder niet het geval, en vooral het duo waar je om moet gaan geven (Ealy en Good) zijn vrij suf en kleurloos. Dennis Quaid schmiert erop los, maar echt dreiging gaat er niet van hem uit. Het is eerder komisch, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

avatar van Elchapo
Aardige film die wel zeer voorspellend verloopt,alleen quaid acteerd goed dat echtpaar is echter zum janken.de soundtrack met die mierzoete R&B boutmuziek heeft natuurlijk totaal geen meerwaarde.........3 stars.

avatar van princesspeach
Al zoveel films zoals deze gezien. Door de wat hogere score verwachte ik wat meer.
Zelfde gedoe, man ziet dat er wat mis is. Vrouw is naïf etc etc etc

avatar van perceived
Ach, het keek wel aardig weg. Met die intenties is de film denkelijk ook gemaakt. Originaliteit valt er op geen enkel vlak te bespeuren en ik had -tig keer het gevoel dat ik het al eens eerder had gezien. Dat is ook zo, alleen dan beter (en soms ook slechter).

avatar van mikey
Een jong koppeltje koopt van een excentriek heerschap een groot huis, dat helaas bij het meubilair blijkt te horen. Variant op de Hider in the House-problematiek. Altijd leuk, ondanks het hoge woensdagavond RTL4 gehalte. Lang niet zo effectief als de chiller Open House van Nutflix, de meest gehate film van hun aanbod. Zo is dit huis niet zo eng. De bewoners bovengemiddeld dom. Maar ja, je houdt er gewoon van. En Dennis Quaid is erg fijn.

princesspeach schreef:
Zelfde gedoe, man ziet dat er wat mis is. Vrouw is naïf etc etc etc

Film aangeklikt..maar aarzel. De zoveelste film over dit thema...en ja ..er is altijd een vrouw of man die naief is en alles ontkent ""Schat je beeldt het je in".......".Je bent moe"...ik vind het ook een lange speelduur..

avatar van perceived
Ik stelde een vraag, n.a.v. de laatste reactie, waarvan ik het antwoord eigenlijk wel kan invullen. Mijn vraag bij deze dus weggehaald.

Dit soort films zap ik altijd door..Kijk naar het begin de intro, begrijp het verhaal,vervolgens gebeuren er allerlei cliche dingen,die je in tientallen films gezien hebt...zap, zap, zap.., en kijk naar het laatste kwartier,...wat natuurlijk voorspelbaar is. 40 minuten over gedaan..Wat gemist?? Tuurlijk niet.
O...onnodige vrij scenes en strontvervelende muziek die kant nog wal raken...Topper dus.

;);)
hatebreeder schreef:
Erg goede thriller. Goed acteerwerk en een bijna constant onderhuidse spanning.

Ja en helemaal geen cliche's, niks voorspelbaars, ontzettend spannend en boeiend...uniek in zijn genre.

Elchapo schreef:

Chapootje...jij als geoefend, oorspronkelijk en kritisch kijker hebt dit verhaal toch al tig keer gezien?
3 star??/ Kom op joh...je stelt mij teleur. Alleen die suffe r en b music al...Zo goedkoop.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Ongepaste opmerking verwijderd.

avatar van Egulio
Prima thriller, misschien net iets weer van hetzelfde... maar is wel een aanrader.

avatar van Elchapo
frans123 schreef:

franske je hebt gelijk,zo'n film is 13 in een dozijn... en die 3 sterren zijn gegeven omdat ik quaid toch wel een goede acteur vindt

Elchapo schreef:

Het is je vergeven...en idd Quaid maakt er nog wat van.

avatar van Flat Eric
Huis met originele details en de oorspronkelijke eigenaar krijg je erbij.

Met een dergelijke tekst op Funda zou ik het huis niet kopen. Redelijk voorspelbaar B-thrillertje maar je blijft toch wel kijken. Quaid deed het prima als oude eigenaar. Komt in het begin bijzonder aimabel, aardig en behulpzaam over maar dat slaat al lekker snel om. De twee nieuwe eigenaars en die vriend/collega waren tenenkrommend ergerlijk. Ik leefde totaal niet mee met ze. Het kon me halverwege de film werkelijk niet meer boeien dat ze zich zo bedreigd voelden door Quaid.

avatar van Ebenezer Scrooge
Nineties-achtige thriller die wemelt van de clichés: de partner die niet geloofd wordt ("Je hebt waarschijnlijk teveel gedronken."), de vriendelijke huiseigenaar die zich langzaam ontpopt tot een moordzuchtig monster.. In het begin dacht ik nog, jakkes, weer zo'n net niet film. Van die irritante materialistische figuren.. Een tuinbroek zag ik nog voorbijkomen! Dennis Quaid is eigenlijk al te oud voor zo'n rol, met zijn rimpelige hoofd, maar deed het uiteindelijk toch goed. De kleuren zijn wel heel overdreven intens. Je ziet dat ook - in ergere mate nog - bij Amerikaanse politieseries en dergelijke, op commerciële zenders vooral, dat de kleuren veel te hard staan, om het een zonnige Florida-look te geven of zoiets, met gezichten die niet wit zijn maar roze.
Een echtpaar dat vlak voor hun ogen een man een hert ziet doodschieten, maar meteen daarop elkaar vrolijk de hand schudden en vreemd genoeg het hele hert alweer zijn vergeten. De momenten dat Dennis Quaid steeds weer ergens opdoemt, op plekken waar hij niet hoort te zijn, zijn op zich wel schrikken.

Everything I do, I do it for you.. was ook een hit van Bryan Adams.

Prima Filmpje lekker spannend.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze redelijke thriller vanmiddag op Netflix gekeken. Niets bijzonders, gewoon aardig kijkvoer. Een 2.5

avatar van rebelkush
Dit film zat al een tijdje op mijn lijst en vandaag besloten om te kijken en ik heb genoten.
Heerlijke spannende thriller zoals een thriller moet zijn.
Goede spanningsopbouw met wat horrorelementen erbij, ik heb me eigenlijk geen seconde verveeld.
Cast is heel erg goed met Michael Ealy en Meagan Good maar het is toch echt Dennis Quaid die de show steelt. Ik heb tot dusver vier films van Quad gezien en hier vond ik hem heeeeel erg overtuigend, ik hoop hem vaker in een thriller of horror films te zien.
Dat muziek op het einde was afschuwelijk, gelukkig was het maar kort.

Dikke 4 sterren.

avatar van Pim1993
Waardeloze opbouw met in mijn ogen regie- op regiefout door rare ongeloofwaardige verlopen. Volledig misplaatste muziek ook. Clichématig brouwseltje waarbij de afloop je niet zal verrassen.

Verderop werd hij beter. Vlotter. De cast was fijn om naar te kijken, prima. Enkele spannende momenten maakten het een doorkijkbaar thrillertje. Nipte voldoende.

avatar van Collins
Een afgezaagd verhaal zonder veel spanning. The Intruder bemoeit zich met twee zelfgenoegzame omhooggevallen snobs die een prachtig huis met veel land kopen maar daar niet van kunnen genieten omdat de voormalige eigenaar stalkgedrag vertoont. Een verhaal dat op zich enige potentie heeft, mits goed uitgewerkt.
Het grote probleem met de film is helaas dat er amper aan spanningsopbouw wordt gedaan. Regisseur Deon Taylor vertelt het verhaal veel te ondubbelzinning. Er valt gewoonweg geen mysterieus plezier uit de film te halen. In plaats van te strooien met verrassende wendingen om de paranoia van de kijker aan te wakkeren, loopt de film op een slaapverwekkende manier over van spanningsloze clichés.
De stalker wordt gespeeld door good old Dennis Quaid die er in slaagt zijn personage enigszins aan de saaie malaise te onttrekken. Sommige scènes met Quaid zijn zelfs een beetje creepy. Natuurlijk wordt de film daardoor niet gered. Die blijft slecht. Toch leeft de film met behulp van die Quaid momentjes soms eventjes op. Eerlijkheidshalve moet ik daaraan toevoegen dat er ook Quaid momentjes zijn waarop de man zo aan het schmieren is dat de stalker eerder een belachelijke dan een bedreigende indruk maakt.
The Intruder is een angstaanjagende film. Angstaanjagend saai, bedoel ik dus.