Dirt Music (2019)

Australië / Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Gregor Jordan
met Kelly Macdonald, Garrett Hedlund en David Wenham

Georgie woont in een dorpje aan de kust waaruit ze niet lijkt te kunnen ontsnappen, evenmin aan haar partner Jim die ze destijds naar de plaats volgde en heden niet liefheeft. Wanneer de muzikant Lu Fox op deze plek strandt, beginnen ze een affaire. Lu sleurt persoonlijke demonen met zich mee, terwijl Georgie alles op het spel zet in een laatste poging op de liefde. Haar gevecht voor deze relatie, en voor haar leven, is begonnen.

De fraaie beelden van de spectaculaire westkust van Australië zijn één grote toeristische promotiefilm, die indruk maakt. Dat kan niet gezegd worden van het afstandelijke verhaal vol onwaarschijnlijk- en toevalligheden over een miskende vrouw, die op zoek gaat naar haar zwervende, nieuwste minnaar, die worstelt met traumatische herinneringen aan een jong nichtje (?!). Matig en dan ben ik nog mild in mijn oordeel.