Bird Box (2018)
Genre: Drama / Sciencefiction
Speelduur: 123 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Susanne Bier
Met onder meer: Sandra Bullock, Trevante Rhodes en John Malkovich
IMDb beoordeling:
6,6 (417.939)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Bekijk via Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Bird Box
"Never lose sight of survival"
In de nasleep van een wereldwijde dreiging van onbekende oorsprong moet Malorie de kracht vinden om haar kinderen veilig te kunnen stellen. Ze vlucht met ze weg via een verraderlijke rivier, op zoek naar een veilig onderkomen. Vanwege dodelijke onzichtbare krachten moeten ze hun weg blind vervolgen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,6 / 417939)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Bird Box (BoekMeter)
- Bird Box (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
Social Media
Acteurs en actrices
Malorie Hayes
Tom
Douglas
Jessica
Cheryl
Lucy
Olympia
Charlie
Gary
Felix
Video's en trailers
Reviews & comments
madmadder
-
- 371 berichten
- 3058 stemmen
Ik wil alleen maar zeggen dat het een teken aan de wand is als je iemand als Machine Gun Kelly cast in je film.
Ik denk dat je m’n berichtje serieuzer neemt dan ik dat doe.
n00r
-
- 669 berichten
- 1069 stemmen
Ik wil alleen maar zeggen dat het een teken aan de wand is als je iemand als Machine Gun Kelly cast in je film.
Ik denk dat je m’n berichtje serieuzer neemt dan ik dat doe.
Nee hoor.
Ik snapte je punt gewoon niet 
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
Hoezo zonder reden? De reden hiervoor is toch duidelijk?
De vraag was: noem eens een compleet ongeloofwaardige handeling. De reden is mij -in termen van geloofwaardigheid- onduidelijk en vooral ondoordacht. Vandaar ook logisch dat beiden uiteindelijk alsnog een andere naam krijgen.
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
Verder zou het helpen als je er wat fantasievoller dan een accountant in zou zitten. Het hele monster is natuurlijk een verzinsel. Het is een film, het is niet echt. Dus of dat minster al dan niet ook via het beeldscherm zijn werk kan doen, wordt in de eerste 10 minuten duidelijk gemaakt: Ja, dat kan!
Als je door mijn stemgeschiedenis kijkt zul je er snel achter komen dat ik weinig moeite heb met fantasie volle films. Wel met pretentieuze films die zichzelf serieus nemen terwijl ze een belachelijk concept hebben en verwachten dat de kijker alles slikt wat henvoorgeschoteld wordt... misschien heb jij er wel weinig van begrepen?
Basto
-
- 11964 berichten
- 7414 stemmen
Als je door mijn stemgeschiedenis kijkt zul je er snel achter komen dat ik weinig moeite heb met fantasie volle films. Wel met pretentieuze films die zichzelf serieus nemen terwijl ze een belachelijk concept hebben en verwachten dat de kijker alles slikt wat henvoorgeschoteld wordt... misschien heb jij er wel weinig van begrepen?
Ik heb het prima begrepen, vond het niet zo lastig.
Maar als de toon van de film je niet aanstaat kan dat.
Maar waarom zou je niet mee willen gaan in het gegeven dat he ook via video ‘gepakt’ kan worden. Is essentieel voor de rest van de film/situatie?
En dat die man de tekeningen laat zien is niet om aan te tonen dat hij geestelijk gestoord is. Het geeft ons een blik op deceezens en onthuld dat hij ook ‘possessed is. Het zou wat saai/herhalend worden als het bij hem ook weer via een shot van veranderende ogen getoond werd.
De keuze voor boy and girl was ook wel duidelijk lijkt mij. Bullock leed duidelijk aan bindingangst. Een naam geven zou connectie betekenen. Vond dat verder ook niet zo interessant.
Anyway ik vind alle vraagtekens die jij oowerpt eenvoudig te verklaren. Vandaar mijn stelling.
Vraag me af waarom jij je het jezelf zo moeilijk maakt. Maar het kleurt dramatisch allemaal wel braaf binnen de lijntjes. Dus een verwijt van gebrek aan avontuurlijkheid kan ik wel in mee gaan.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
De vraag was: noem eens een compleet ongeloofwaardige handeling. De reden is mij -in termen van geloofwaardigheid- onduidelijk en vooral ondoordacht. Vandaar ook logisch dat beiden uiteindelijk alsnog een andere naam krijgen.
Dan begrijp ik niet waarom je zei "zonder reden". De reden ligt voor de hand maar kan uiteraard nog steeds voor iemand ongeloofwaardig zijn. Persoonlijk viel ik daar niet over. Het is geen geforceerde handeling of gebeurtenis dat het plot in een bepaalde (meestal spannende) richting moet duwen.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Daarnaast is er geen enkel draaiboek hoe iemand perfect gaat handelen in een apocalyptische omgeving.
HK Senator
-
- 666 berichten
- 1563 stemmen
Vroeger vond ik Sandra Bullock echt een heel erg mooie vrouw. Ik had ook een enorme poster van haar aan de muur hangen. Inmiddels is ze 54 en wil ze er nog steeds uitzien als 25. Maar dit mislukt aardig want in een close up zie je direct dat ze de omzet van de botox fabriek en die van de plastisch chirurg aardig ophoogt. Jammer hoor. Wat is er mis met rimpels? Voor je leeftijdsgenoten wordt je daar echt niet minder mooi van.
Maar dit terzijde. Sterk is deze film niet en hij doet inderdaad ergens denken aan A Quiet Place. Maar die film is veel beklemmender. Dit komt eenvoudig omdat je je makkelijker kan inleven in die personages. Je kunt datgene zien wat zij zien en horen wat zij horen. Die film is veel meer gemaakt vanuit POV standpunt. Bird Box niet en je kunt als kijker datgene zien wat zij niet zien (Helemaal niks, want de wezens zijn onzichtbaar) en daar wordt het niet spannender door. Ook heeft de film wel iets van The Mist. Toegegeven, ik heb me niet verveeld maar als de film afgelopen is zit je toch wel met een kater. Is dit het? Tja, dan blijkt hij toch wel heel voorspelbaar en met een speelduur van meer dan 2 uur gewoon te lang.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Sterk is deze film niet en hij doet inderdaad ergens denken aan A Quiet Place. Maar die film is veel beklemmender. Dit komt eenvoudig omdat je je makkelijker kan inleven in die personages. Je kunt datgene zien wat zij zien en horen wat zij horen. Die film is veel meer gemaakt vanuit POV standpunt. Bird Box niet en je kunt als kijker datgene zien wat zij niet zien (Helemaal niks, want de wezens zijn onzichtbaar) en daar wordt het niet spannender door.
Zowel Bird Box als A Quiet Place krijgen van mij een 6/10. Inderdaad, A Quiet Place is meer spannend en de karakters zijn sterker maar Bird Box vond ik daarentegen sfeervoller en meer intrigerend (maakte me meer nieuwsgierig).
Het is nu uitkijken naar A Smelly Place.
Basto
-
- 11964 berichten
- 7414 stemmen
Zowel Bird Box als A Quiet Place krijgen van mij een 6/10. Inderdaad, A Quiet Place is meer spannend en de karakters zijn sterker maar Bird Box vond ik daarentegen sfeervoller en meer intrigerend (maakte me meer nieuwsgierig).
Het is nu uitkijken naar A Smelly Place.
Kijk dan The Mist, dat is een echte drol. 
max cady
-
- 581 berichten
- 454 stemmen
Toch wel erg fijne film wat waarschijnlijk ook met mijn lage verwachtingen te maken heeft maar goed, ik heb toch aardig genoten! Het verhaal hadden ze wat mij betreft in chronologische volgorde mogen vertellen want nu viel er eigenlijk best veel te raden.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik heb het prima begrepen, vond het niet zo lastig.
Maar als de toon van de film je niet aanstaat kan dat.
Maar waarom zou je niet mee willen gaan in het gegeven dat he ook via video ‘gepakt’ kan worden. Is essentieel voor de rest van de film/situatie?
En dat die man de tekeningen laat zien is niet om aan te tonen dat hij geestelijk gestoord is. Het geeft ons een blik op deceezens en onthuld dat hij ook ‘possessed is. Het zou wat saai/herhalend worden als het bij hem ook weer via een shot van veranderende ogen getoond werd.
De keuze voor boy and girl was ook wel duidelijk lijkt mij. Bullock leed duidelijk aan bindingangst. Een naam geven zou connectie betekenen. Vond dat verder ook niet zo interessant.
Anyway ik vind alle vraagtekens die jij oowerpt eenvoudig te verklaren. Vandaar mijn stelling.
Vraag me af waarom jij je het jezelf zo moeilijk maakt. Maar het kleurt dramatisch allemaal wel braaf binnen de lijntjes. Dus een verwijt van gebrek aan avontuurlijkheid kan ik wel in mee gaan.
Hier wil ik in meegaan, aangezien ik VanRippestein de vraag stelde. Ik kom verder geen totaal ongeloofwaardige handelingen tegen die binnen het spectrum van deze film vallen. Ik vind het vreemd dat een film met fantasie elementen wordt aangevallen op fantasie elementen en daarmee ongeloofwaardig is. Verder, VanRippestein, moet je dan wel alleen handelingen noemen en geen gebeurtenissen. Een simultane bevalling is geen handeling.
Basto
-
- 11964 berichten
- 7414 stemmen
Om met vanRippenstein mee te gaan. dat de boot omslaat midden in de stroomversnelling en je dan toch al dan niet geblinddoekt beide kinderen nog terugvindt is wel een beetje te veel van het goede.
Maar heb me meer gestoord aan die blije blinde bende binnen. Dat had wat deprimerender gemogen. Het leek wel een groot hobbit feest.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Tja, maar daarvoor kijk je toch films? Niet om ze kapot te analyseren met wat wel of niet kan en welke keuzes logisch zijn of niet.
Je hebt wel gelijk hoor, maar ik kan me daar echt niet aan storen. Het is wel vreemd dat veel users hier ervoor kiezen om dat wel te doen. In het meest logische geval was de hoofdpersoon in de eerste vijf minuten ook doodgegaan (tenzij zwanger zijn je een soort immuniteit geeft, dat idee had ik wel namelijk). En dan? Dan is je film na vijf minuten afgelopen. Is dat wat de nay-sayers willen?
djginod
-
- 117 berichten
- 521 stemmen
Mooie, sfeervolle film, waarbij niet duidelijk wordt, hoe en wat de dreiging precies inhoudt. Maar zoals bij vele films in dit genre, komen er altijd discussies los, wat wel en niet logisch is, en etc.... Prima, maar soms lijkt het wel alsof je geen een film meer hoeft te zien, als je een aantal reacties leest, en dat is wel jammer. In ieder geval, wij hebben er gewoon een leuke avond gehad met deze film 
pierre18
-
- 761 berichten
- 636 stemmen
Tja, maar daarvoor kijk je toch films? Niet om ze kapot te analyseren met wat wel of niet kan en welke keuzes logisch zijn of niet.
Je hebt wel gelijk hoor, maar ik kan me daar echt niet aan storen. Het is wel vreemd dat veel users hier ervoor kiezen om dat wel te doen....
Je begint aan een film niet met het idee deze te analyseren lijkt me. Je wordt meegenomen in een verhaal en als ze onlogische, onrealistische scenes toch acceptabel en realistisch kunnen overbrengen is de film naar mijn smaak geslaagd. Het is vaak niets anders dan een bepaalde balans. Je kan op een bepaald moment elkaar echt aankijken met een idee van "pffff over de top dit". A Quiet Place en deze film hebben voor mij echt te veel dingen die vraagtekens oproepen en scenes niet meer als realistisch kunnen verkopen. De balans is dan naar het negatieve doorgeslagen.
Graaf Machine
-
- 9804 berichten
- 1419 stemmen
Vroeger vond ik Sandra Bullock echt een heel erg mooie vrouw. Ik had ook een enorme poster van haar aan de muur hangen. Inmiddels is ze 54 en wil ze er nog steeds uitzien als 25. Maar dit mislukt aardig want in een close up zie je direct dat ze de omzet van de botox fabriek en die van de plastisch chirurg aardig ophoogt. Jammer hoor. Wat is er mis met rimpels?
Niks mis met rimpels, maar je hebt altijd van die hypocrieten zoals HK Senator, die vinden dat vrouwen zich niet druk moeten maken om hun uiterlijk, om vervolgens wel te lopen zaniken over dat uiterlijk.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Haalt het niet bij het boek; dat verhaal was namelijk wel een klasse apart. Een paar jammerlijke (en ook wat laffe) keuzes zitten een hogere score dwars, maar er blijft nog genoeg over om van te genieten. En ik hou er altijd wel van als er wat aan de eigen fantasie wordt overgelaten.
jpbosch
-
- 228 berichten
- 589 stemmen
Om met vanRippenstein mee te gaan. dat de boot omslaat midden in de stroomversnelling en je dan toch al dan niet geblinddoekt beide kinderen nog terugvindt is wel een beetje te veel van het goede.
Maar heb me meer gestoord aan die blije blinde bende binnen. Dat had wat deprimerender gemogen. Het leek wel een groot hobbit feest.
Dit is de perfecte samenvatting van deze ongeloofwaardige mix tussen a quiet place en the road. Al mag deze film de veters nog niet strikken van the road
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Best goed.
Het is niet iets wat je nog niet eerder gezien hebt, toch zeker niet het geraamte van deze film. Zoveelste variant op het zombie-genre, maar dan met een The Happening (die van Shyamalan) twist. Ook de verhaallijn op twee tijdspunten is niet bepaald origineel meer en voelt wat hoekig aan.
Maar de combinatie van al deze elementen is toch best goed. De link met A Quiet Place is uiteraard ook snel gelegd, vond beide films redelijk op hetzelfde niveau, al hebben ze beiden wel hun sterke en zwakke punten. Echt origineel zou ik Bird Box niet willen noemen, maar het weet toch een nette, eigen identiteit op te bouwen binnen die twee uur film.
Bullock doet het aardig (wordt beter met de jaren blijkbaar - of ze maakt in ieder geval betere keuzes), Bier verrast ook (want is normaal niet uit te staan) en ondanks dat twee uur net wat te lang is, verveelt de film niet en blijft het boeien tot het eind.
Best goeie film, beter dan ik verwacht had.
3.5*
HK Senator
-
- 666 berichten
- 1563 stemmen
Niks mis met rimpels, maar je hebt altijd van die hypocrieten zoals HK Senator, die vinden dat vrouwen zich niet druk moeten maken om hun uiterlijk, om vervolgens wel te lopen zaniken over dat uiterlijk.
UmbraVitae
-
- 4334 berichten
- 4041 stemmen
Bluuuh niet m'n ding, kvond hem gewoon zo saai en oké ook al geen fan van Bullock, maar los daarvan, film kreeg me nooit echt mee en voelde aan als een non beleving, oké dat was het, vergeten en next please.
Bimmer123
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Wat een zeer matige acteerprestatie van sandra bullock. Op zich een interressante film maar na het einde weet je evenveel als in het begin. Voelde achteraf aan als complete tijdverspilling. Zeker geen aanrader
Jan_Hero
-
- 6 berichten
- 12 stemmen
Wat een verschrikkelijke nixfilm. Begint leuk maar na 10 min weet de filmmaker niet meer wat ze naar toe gaat. Geen verhaallijn. Verschrikkelijke teleurstelling.
Jesse xD
-
- 53 berichten
- 48 stemmen
Wat een verschrikkelijke nixfilm. Begint leuk maar na 10 min weet de filmmaker niet meer wat ze naar toe gaat. Geen verhaallijn. Verschrikkelijke teleurstelling.
Kan hier weinig aan toevoegen, wat een pulp. Na 10 minuten heb je alles al gezien, geen nieuwe info geen plottwisten en gewoon matig all-around.
Nick Hardcore
-
- 30 berichten
- 28 stemmen
Birdbotox...
Deze overhypte nageboorte met in de hoofdrol Michael Jakson, althans...
Ik kon er geen Bullock meer van maken is ‘t aangluren niet waard.
En wat nou als je als acteur geen enkele gelaats uitdrukking meer hebt!?
Koerok
-
- 1196 berichten
- 1422 stemmen
Er is een entiteit die mensen tot zelfmoord aanzet. Elk monster dat je kan bedenken zal het gros der mensen tot schreeuwen/gillen en wegrennen aanzetten. Niet tot zelfmoord. Dus het laten zien van een monster is zinloos.
Het gaat me er dus niet om dat ik persé een monster moet zien. Het gaat me erom dat ik een bevredigende verklaring wil hebben voor het 'grote raadsel' dat deze film opwerpt.
Koerok
-
- 1196 berichten
- 1422 stemmen
Monster in Alien (1979) wordt ook niet uitgelegd maar iets zegt me dat je dat ook jammer vond.
De vergelijking gaat mank omdat deze film geen grote vragen oproept. Er is geen groot mysterie.
Gerelateerd nieuws

Apocalyptische film 'Bird Box' is nog altijd één van de best bekeken films op Netflix

In de ban van 'Leave the World Behind' op Netflix? Hier vijf goede films over een apocalyptische wereld

Spin-off van populaire film 'Bird Box' krijgt releasedatum op Netflix

Netflix-horrorfilm 'Bird Box' krijgt een Spaanstalige spin-off
Bekijk ook

Yedinci Kogustaki Mucize
Drama, 2019
62 reacties

Contratiempo
Thriller / Misdaad, 2016
165 reacties

Foo Fighters: Back and Forth
Documentaire / Muziek, 2011
28 reacties

Beautiful Boy
Drama / Biografie, 2018
117 reacties

Bohemian Rhapsody
Biografie / Muziek, 2018
853 reacties

Den 12. Mann
Oorlog, 2017
45 reacties
Gerelateerde tags
gebaseerd op boekpost-apocalyptischblindfold doomsdaysurvival horrorvrouwelijke regisseurwhite water rafting
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








