Pet Sematary (2019)

Horror

geregisseerd door Kevin Kölsch en Dennis Widmyer
met John Lithgow, Jason Clarke en Amy Seimetz

Louis Creed trekt met zijn vrouw Rachel en hun twee kinderen Gage en Ellie naar een landelijk huis. Daar worden ze vriendelijk verwelkomd en op de hoogte gebracht van het lokale griezelige 'Pet Sematary'. Nadat hun kat overreden wordt, besluit Louis deze te begraven op de mysterieuze begraafplaats voor huisdieren. Deze begraafplaats is echter niet wat het lijkt...

In Film > Nieuws > Pet Sematary (2019):

Regisseurs voor 'Pet Sematary': volgende Stephen King-hit? | Filmtotaal filmnieuws

Niet een, maar wel twee regisseurs en een scriptschrijver. Hij lijkt er gelukkig toch te gaan komen.

Pet Sematary -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl
Bij pathé wordt hij op 25-04-2019 gereleased. Hij lijkt er nu dus definitief te komen. Op Imdb nog niets gezien, maar komen gaat hij zeker dus.

Pet Sematary (2019) - IMDb
Staat op Imdb nog in Pre-Productie, maar wel staat er dat hij in de states gereleased gaat worden op 19-04-2019, dat is dicht bij de data van Pathé.

avatar van kleintje 2
Het ziet er wel naar uit dat hij geschikt is. Ik zat eerder zelf aan Chris Pratt te denken.

unholy zeg.

avatar van Valak
Entertainment Weekly brengt de eerste handvol stills uit de nieuwe film:

First Look at 'Pet Sematary' and Its Undead Cat, Church! - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Vanaf 25 april 2019 in de bioscoop (Paramount Pictures, via Universal)

avatar van Hollywood007
Ik heb toch mijn twijfels hierbij. Volgens mij wordt dit vooral een film vol met goedkope jumpscares.

avatar van kleintje 2
Wat een prachtige authentieke poster. Wat zijn die King films toch altijd een verassing. Ik kan niet wachten op de teaser.

Trailer geplaatst!

kleintje 2 schreef:

Super authentiek !!
Halloween (2007)

avatar van Basto
De filmography van de regisseur(s) voorspelt weinig goeds. Kijk als iemand als Cronenberg of Arronofski hiermee aan de gang zou gaan....

avatar van Bob Gray
Basto schreef:

Heb je Starry Eyes gezien?
Vond dat een erg toffe film waardoor mijn interesse in deze remake juist wel is gewekt.

avatar van goongumpa
Als hij de titelsong niet hergebruikt is ie gek.

avatar van Basto
Bob Gray schreef:

Heb je Starry Eyes gezien?

Nee, maar die scoort ook niet echt hoog (al zegt dat weinig bij horror).

avatar van Shadowed
Ik heb het origineel niet gezien, maar wel een paar scenes die me verassend genoeg de rillingen over mijn rug deden lopen. Ik ben hier best benieuwd naar.

Shadowed schreef:
Ik raad je aan die wel te gaan zien en deze links te laten liggen..

avatar van Ajax&Litmanen1
Aardige trailer, maar ook wel iets te gericht op schokeffecten. Ben benieuwd. Boek nooit gelezen en de originele film niet gezien.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zo bijzonder is 't origineel niet. Blij dat Widmyer er iets mee gaat doen, zeker een regisseur met potentie.

avatar van Malibu Stacy
Erg benieuwd. Ik vind Pet Sematary eigenlijk de beste Stephen King film. De film heeft ook de tand des tijds goed doorstaan dus waarom eigenlijk een re-make?

avatar van Bob Gray
Dit artikel stemt me best wel hoopvol

[Set Visit] Directors Say Their 'Pet Sematary' Will Surely Be Rated R; "It's a Dark F'ing Movie" - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Vond het debuut van de regisseurs ook erg tof, dus mijn interesse is wel gewekt.

Mooie nieuwe poster.

avatar van kleintje 2
Oeff. Net de tweede trailer gezien. Ik wist dat de regisseurs wel iets zouden veranderen, het niet bij het origineel zouden houden. Ditmaal wordt hun zoon niet overreden, zoals in het boek en de originele film, maar hun dochter. Dit zal misschien een reuze afknapper worden. Maar ik probeer positief te blijven, de rest van de film ziet er namelijk wel goed uit.

avatar van bjerik76
t ziet er spannend uit, maar toen ik de trailer zag, zag ik niet echt mooie/goeie effecten en zag het er hier en daar een beetje nep uit.

avatar van GrobbekuikenXL
Weer een onnodige remake. Film uit 1989 was ok niet fantastisch. Toch benieuwd wat ze er van brouwen.

Na 20 seconden trailer een jumpscare van een vrachtwagen opgemerkt … terug afgezet. En ja hoor ik weet dat de vrachtwagen een relevant voertuig is in het verhaal, maar als ze zo gaan beginnen... Het verhaal heeft zoveel potentie om er een sfeervolle en overtuigende prent van te maken maar volgens mij gaan ze de plank misslaan met deze remake. Soit , ik ga het vel van de beer niet verkopen vooraleer hij geschoten is, maar ik wou het even kwijt.

avatar van Shinobi
"Sometimes dead is better."

Met het origineel ben ik niet bekend, maar deze remake leek mij wel interessant.

Van wat ik heb begrepen zijn er bepaalde plotpunten gewijzigd, maar de basis van een gezin dat verhuist naar een landelijk huis, met op hun grond een dierenbegraafplaats is hetzelfde gebleven. De bedoeling van hen is om de rust op te zoeken, al wil dat niet lukken met al die voorbij razende vrachtwagens. Het duurt dan ook niet lang voordat het eerste ongeval plaatsvindt in de vorm van de kat die wordt aangereden. Op advies van de buurman wordt deze begraven op een mysterieus kerkhof en dan begint het onheil pas echt.

De film neemt rustig de tijd om alles op te bouwen en weet de personages goed neer te zetten. Dat is met name te danken aan het sterke spel van solide acteurs als: Jason Clarke, Amy Seimetz en oude rot in het vak John Lithgow. De traumatische jeugdervaring van de moeder des huizes neemt alleen wel iets te veel tijd in beslag, hoewel het niet storend is.

Er wordt een lekker onheilspellend sfeertje gecreëerd, gesteund door een aantal geslaagde jump scares. Het fijne is dat men er niet voor terugdeinst om enkele gestoorde momenten goed in beeld te brengen, waardoor de akeligheid eraf druipt. Helaas kan de spanning niet vastgehouden worden, omdat 'Pet Sematary' iets te lang van stof is. De laatste akte waar de ene rare wending na de andere volgt helpt niet mee.

Al met al een aardige remake, maar hier had voor mijn gevoel toch meer in gezeten.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van kleintje 2
De psychologische factor begon pas echt mooi in het begin naar voren te komen. Kort gezegd, ik vond de speelduur echt te kort. Hierdoor was het begin erg vluchtig en kon je niet echt een mooie connectie maken met de karakters. In het boek zaten ze op dat punt echt goed.

Dan, naar het acteerwerk, wat alleen bij Ellie een beetje tegenviel. Jud was in het boek een grote rol, maar hier kwam hij naar mijn mening niet helemaal tot zijn recht. Louis daarentegen bracht een geweldige performance naar voren en is met recht de ster van de film te noemen.

Dan, de special effects, die ook niet tegenvielen. Zelda zag er voor een keer ook echt realistisch uit en bezorgde de mensen in de zaal de grootste schrik. Ik vond haar een leuke toevoeging, maar telkens kwam ze op dezelfde manier naar voren, wat ze hadden moeten afwisselen. Verder zag de opmaak van Pascow er mooi uit, beter dan in het origineel.

Ik kan maar een ding zeggen. De film was te kort.