Captain Marvel (2019)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Anna Boden en Ryan Fleck
met Brie Larson, Samuel L. Jackson en Ben Mendelsohn

Het jaar 1990. Er is een galactische oorlog gaande tussen twee buitenaardse rassen. Carol Danvers, beter bekend als Captain Marvel, is een vrouw met superkrachten die na lange tijd terugkeert naar de aarde. Daar herinnert ze zich zaken uit haar verleden die bij haar vragen oproepen. Intussen neemt ze het samen met haar bondgenoten op tegen de Skrulls, die de gave hebben om van gedaante te veranderen en die onder leiding staan van Talos. Weet één van de meest krachtige superhelden van het universum de vijand te stoppen?

• vanaf vrijdag 12 juli te koop op dvd en blu-ray

avatar van kleintje 2
In Film > Nieuws > Captain Marvel (2019):

Captain Marvel (2019) - IMDb

Eindelijk is het bekent gemaakt, voor sommige was het wat eerder, maar nu is het bevestigd.

avatar van Nick Theunis
Eerste setfoto

avatar van joeychim_
Vanaf 6 maart 2019 in de bioscoop (Walt Disney Studios Motion Pictures).

avatar van Nicholas
Top Gun meets Green Lantern.

avatar van Kondoro0614
Brie Larson .

avatar van IH88
Nicholas schreef:
Top Gun meets Green Lantern.

Ik mis dan wel beachvolleybal. Dat is toch het eerste wat je in de trailer laat zien .

avatar van Uier
Kondoro0614 schreef:
Brie Larson .

Alleen lekker op een toastje.

avatar van Zwolle84
In de jaren 90 raakt de aarde verstrengeld in een oorlog tussen twee buitenaardse rassen, met name de Kree-Skrull-oorlog.

Huh?

Confusie
Als ik dat zo lees, over de Kree-Skrull-oorlog.

Is het eerste wat in mij opkomt
de vraag of Baby Fark McGee-zax misschien ook in deze film voorkomt.

Zo ja, wil ik deze wel even gaan zien.

In elk ander geval gewoon weer eentje om over te slaan.

avatar van clubsport
"Let's show these boys how to do it"
Higher ,further ,faster baby !!

Na zoveel jaren vraag ik me wel eens af hoe het mogelijk is dat het me niet al veel eerder opviel

of het nu een amerikaanse talkshows is (the view ,the talk etc ) waar ze met grote regelmaat mannen de grond in boren , of een recente actiefilm waar de basis boodschap is ( vrouwen zijn even sterk als mannen ) , of een comedy waar de man regelmatig een stomme sukkel speelt die natuurlijk god op zijn blote knietjes mag danken dat een vrouw nog zo vergeefelijk is om hem te tolereren en natuurlijk zijn stommiteiten rechtzet , of een romantische film waarin de boodschap vaak is dat de man alles moet opofferen voor de vrouw , en natuurlijk vallen vrouwen ook massaal voor de sensitive nice guy .

Eigenlijk weten we al waar dit heengaat , deze vrouw moet zover boven de rest uitsteken , zij gaat eigenhandig het universum redden van Thanos , wat dat betreft hoef je Evengers endgame eigenlijk al niet meer te gaan kijken .

The woman saves the day .

clubsport schreef:
The woman saves the day .

Dus als er tientallen superheldenfilms worden gemaakt waarin een man de onverslaanbare vijand verslaat, neem je dat voor lief, maar als er een keer een vrouw de hoofdrol speelt is het een massale samenzwering tegen de man?

avatar van clubsport
deze reacties zijn altijd zo voorspelbaar , en ja het klopt er zij inderdaad 10 tallen superheldenfilms met mannen waarin overigens het verhaal tenminste zo geloofwaardig overkomt dat geen enkele held zo overdreven sterk is dat het verhaal geen spanning meer kent .

Lees mijn stukje eens goed terug en de vele voorbeelden die ik noem en geef daarna eens zinnig commentaar in plaats van deze onzinnige overdrijving .

avatar van Zwolle84
Ik zie alleen een onsamenhangende opsomming die lijkt te moeten concluderen tot wat ik al aanhaalde. Met zo'n rammelend geheel kun je elke conclusie wel 'onderbouwen'.

avatar van clubsport
En hoezo trouwens 1 keer een vrouw ? er zijn er heel wat haar voorgegaan oa in de terminator en alien franchises en daar werd het heel wat beter gedaan zonder dat female empowerment gezeik met als resultaat 100 x boeindere personages .

avatar van Zwolle84
Ik had het over superheldenfilms. Verder mee eens hoor, die empowerment-boodschap hoeft voor mij ook niet zo nodig. Maar ik heb nog geen aanwijzingen gezien dat dat hier het geval zou zijn.

avatar van Ajax&Litmanen1
Het is natuurlijk wel een feit dat ze de laatste jaren vrouwen aan het herpositioneren zijn in films. Zie de overload aan komedie's met vrouwen in de hoofdrol of superheldenfilms als Wonder Woman en Captain Marvel. We mogen ze niet langer als sexy of schattig zien, het moeten allemaal powervrouwen zijn die gelijk zijn in alles aan de man.

Ben er bij Captain Marvel ook een beetje bang voor dat ze uit het niets plots de laatste grote draai aan 10 jaar Marvel geeft. In dat kader is het jammer dat ze niet een paar jaar terug geïntroduceerd is, had ze met de groep mee kunnen groeien. Maar kijk er verder best naar uit, volgens mij gaat dit wel weer vermakelijk worden. Maar hopelijk verschuift de balans in Endgame niet helemaal richting haar. Daar hoort het in mijn ogen om de originele groep Avengers te draaien.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Klopt inderdaad wel dat je het meer ziet. Maar da's meer een correctie op iets wat decennialang uit balans was. In mijn ogen een positieve ontwikkeling. Dat het in superheldenfilms dan powervrouwen zijn, is logisch. In komedies ervaar ik dat (nog) niet zo.

Dat hoop ik met je mee. Het collectief maakt die films juist zo geweldig.

Over female superheldenfilms gesproken; ik zou nog steeds die origin film over Black Widow wel eens willen zien. Vrees alleen dat dat niet meer gaat komen, nu Marvel een nieuwe fase in lijkt te gaan.

EDIT: Ik zie nu opeens dat hij er toch gaat komen?!

avatar van Glacius
Ms. Marvel ziet er al een tijdje zo uit zoals in deze film. Mensen die niets van comics afweten moeten er ook gewoon niet teveel over zeggen. Stick to the movies.

avatar van Nicholas
Niet dat de film me überhaupt warm maakt, maar ik heb de laatste tijd behoorlijk wat gelezen over mevrouw Larson. Kort gezegd: alle interesse die ik nog had in deze film is daarbij ook weg.

avatar van horizons
Die internet haat campagnes zijn toch echt wel zielig tegenwoordig.

Gewoon omdat het niet je straatje past negatieve reviews op rottentomatoes plaatsen.

avatar van CorvisChristi

Dan had de film Ms. Marvel geheten en hadden ze gekozen voor haar zwarte outfit.

Ik vind die discussies op Filmtotaal overigens wel grappig. Alsof de feministen boos worden als ze voor een blotere outfit zouden kiezen. Iets wat Marvel niet zou willen...
Hoezo niet? Fox heeft voor Psylocke in X-Men Apocalypse ook voor haar kenmerkende outfit gekozen. En daar hoorde je niemand over...

avatar van Graaf Machine
horizons schreef:
Die internet haat campagnes zijn toch echt wel zielig tegenwoordig.

Hoor al jaren van Rotten Tomatoes, maar weet nog steeds niet wat dat is. Interesseert me niks.
Maar waarom zou een weldenkend mens zich iets aantrekken van wat op een site met zo'n afstotende, onwelriekende naam geplaatst wordt ?

Graaf Machine schreef:

Lol,
Rottentomatoes doet in de basis alle reviews van magazines, kranten, ed verzamelen en er een percentage aan toekennen. Stel van de vier reviews zijn er drie positief dan is het RT percentage 75%.
Maar op rt kunnen ook bezoekers reviews plaatsen en dat telt mee voor de audience rating op rt.
De eerste waarde heeft geen last van lastig publiek de tweede wel.

Ow...
Rottentomatoes heeft nu het 'want to see' percentage weggehaald. Schijnt in een paar dagen van 95% naar 27% te zijn gedaald.

Blijkbaar heeft Brie Larson een paar uitspraken gedaan over critici en huidskleur. En dat vind een (groot?) deel van het blanke raging internet fandom niet leuk.
Dus hou je maar vast voor veel negatieve scores in de VS niet gebaseerd op de film maar op basis van haar uitspraken.