Destroyer (2018)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Karyn Kusama
met Nicole Kidman, Sebastian Stan en Bradley Whitford

'Destroyer' volgt een LAPD-detective, Erin Bell genaamd, die als jonge agente undercover moest gaan in een bende in de woestijn van Californië met tragische resultaten als gevolg. Wanneer de leider van deze bende opnieuw opduikt moet ze haar weg terug zien te vinden via voormalige leden. Ze beseft echter niet dat deze actie haar hele leven voor altijd zal veranderen.

• Vanaf 14 maart in de bioscoop

Vanaf 31 januari 2019 in de bioscoop (The Searchers)

Trailer geplaatst

avatar van Zwolle84
Oef, fijne trailer hoor.

avatar van Uier
Ja, ziet er zeer goed uit. Mooie atypische rol voor Kidman.

avatar van DreamTech
Wel een aardige film die weer goed door Nicole Kidman word neer gezet ( wat ziet ze er uit) geen overdreven actie film meer zeg maar misdaad !

avatar van Bikkels
In mijn optiek een redelijke film en onrealistische film. Nicole Kidman zie je nimmer eten, drinken en/of ècht slapen. Ik vind ook dat zij haar niet voor deze (hoofd-)rol) hadden moeten casten?. Voor het overige heeft zij nog altijd een té gepolijst uiterlijk met, dan nog op de kop toe, die pruik. Wat een verschrikkelijk slechte grimage!

avatar van Walter S.
Bikkels schreef:

Laat me raden, ze ging ook niet naar de wc...

avatar van m1chel
Destroyer toont je als kijker een vrij eenvoudig verhaal, maar door met de tijdlijn te spelen wil de film als een complex verhaal overkomen. Niet dat de film slecht wordt hoor, want de setting en sfeer is erg sterk in de film en Nicole Kidman steelt simpelweg de show. Het grootste probleem zit hem meer in de speelduur van de film, waarbij de makers er alles aan doen om minimaal de twee uur aan te gaan tikken. Het zorgt ervoor dat als je net denkt dat je lekker in de film zit, de film twee versnellingen terug schakelt en zo in langdradige een saaie taferelen beland. Het einde moet een wauw effect oproepen, maar uiteindelijk is Destroyer eigenlijk niet veel beter dan een gemiddelde populaire politieserie, maar dan in een duur jasje gestoken.

avatar van Walter S.
In grote lijnen eens met M1chel hierboven. Slecht is het niet, maar memorabel ook niet. daarvoor is de film wat te traag. Voelt soms wat leeg aan. Een 6,5 op de schaal van 1-10. En dat is mede te danken aan het stukje KYUSS wat in de film zat!

avatar van Zwolle84
Tegenvaller, helaas. Op basis van de trailer had ik een rauwe, Out of the Furnace-achtige film verwacht met een excellerende Nicole Kidman. Beide komen niet echt uit. De rauwe momenten zijn er, maar echt lekker wordt dat nooit doorgevoerd. Het constante geflikker met flashbacks zorgt ervoor dat je strot steeds weer losgelaten wordt.

En Kidman. Tja. Ze is een van m'n favoriete actrices, maar ik vind al die quotes in de trailer zwaar overdreven. Ze speelt best goed. Punt. Maar om nou te zeggen dat ik een emotionele band opbouwde met haar karakter: nee. En dat was gezien het zijplot toch wel degelijk de bedoeling.

Geen slechte film, maar deze kermis voelt vanwege de hoge verwachtingen toch wat koud aan.

avatar van mrklm
Nicole Kidman zonder make-up, met wallen onder de ogen en een belachelijke 80s-pruik? U bent hier aan het goede adres! Kidman speelt Erin Bell, een onverzorgde, alcoholistische detective bij de afdeling Moordzaken in Los Angeles. In haar openingsscène is ze dronken, dodelijk vermoeid en heeft ze ook nog een waggelloopje bedacht om het gebrek aan subtiliteit dat deze formulematige thriller teistert flink aan te scherpen. In flashbacks komen we er geleidelijk achter hoe zij zo verbitterd is geworden en na een aardige, maar zeker niet geweldige slottwist eindigt deze stuitende egotrip in onvervalst melodrama. "Nothing Nicole Kidman has done in her career can prepare you for 'Destroyer'". Nou, Grace of Monaco (2014) komt aardig in de buurt! Maar dat is helaas geen aanbeveling.

avatar van Graaf Machine
Niks mis met deze film. Beetje overdreven gespring in de tijdlijn, maar dat kan, dat soort dingen gebeuren.
Verhaaltje is verder ook niet heel bijzonder, maar de uitwerking is prima. Heb me geen seconde verveelt met deze dramathriller.
Kidman was goed op dreef, zag er ook overtuigend uit, en de overige personages, die er niet veel toe deden, werkten goed mee.

Prima vermaak. Mag van mij meer van dit komen.

avatar van WMiltenburg
Om te beginnen moet ik zeggen dat ik mij de eerste helft van de film mijn geduld op de proef moest stellen. Duurde lang voordat de actie kwam. Maar beetje bij beetje begon ik mij steeds meer te vermaken. Wat kan die Kidman goed acteren zeg! Daarmee de rest van de cast niet onder te waarderen.. Sommige scenes waren niet echt mijn smaak en wat mijn mening erg ‘Amerikaans’... maar toch, dat hoort er een beetje bij.
Waarschuwing: je gaat je gruwelijk ergeren aan een ietwat rebels pubermeisje.
Het verhaal was wel leuk, maar ook weer niet heel erg bijzonder ofzo.