Perdida (2018)

Argentinië
Drama / Mystery

geregisseerd door Alejandro Montiel
met Pedro Casablanc, Nicolas Furtado en Luisana Lopilato

Een lerares van een prestigieuze school in Buenos Aires maakt met 5 van haar studenten een studietrip in Patagonië maar komt terug met maar 4 studenten, omdat eentje mysterieus verdwijnt. Het is Cornelia Villalba, die er vandoor is gegaan tijdens het dansen in de bossen van Patagonië. Later gaat een van de meisjes die inmiddels bij de politie werkt, op zoek naar haar jeugd/schoolvriendin. Ze begint een nieuwe zoektocht om antwoorden te vinden, maar loopt al snel gevaar.

avatar van Baggerman
Matige thriller waar ik meer van had verwacht. De twist op het einde is nog wel aardig, maar veel plotontwikkelingen lijken overbodig of worden totaal niet uitgelegd. Wat is de rol nu precies van de baas van Pipa? En wat is de link tussen de kale crimineel en Cornelia? Waarom doet hij zoveel voor haar? Het hele verhaal loopt dan ook stroef en ik vond het ook niet helpen dat de dame die Pipa in het heden speelt (voor mij) het charisma van een natte dweil heeft.

Visueel ziet alles nogal grauw uit, dus ook daar geen plusjes. Uiteindelijk is het geen straf om dit te moeten bekijken, maar memorabel is het niet.

Matige thriller.

Begon nog wel enigszins hoopgevend maar wordt al snel een redelijk doorsnee onderzoeksthrillertje. Eentje waarbij je al snel aanvoelt dat er op het einde wat twistjes zitten die toch niet al te spannend zullen zijn. En zo geschiede het ook.

Zo'n film waar eigenlijk ook niet zo héél veel mis mee is, behalve dan dat de regisseur véél te veel aandacht besteedt aan het plot en vergeet dat presentatie ook belangrijk is. Wie genoegen neemt met een vlot uitgewerkt plot zal hier z'n gading wel vinden, maar voor mij was het wat minnetjes.

Gelukkig duurt het niet al lang en valt er verder ook niet zo heel veel slechts over te zeggen. Acteerwerk is wel oké, pacing is vlot en echt vervelen doet het ook niet, maar memorabel is het absoluut niet. Oké als snel tussendoortje, verder niet zo boeiend.

Het enige goede uit Argentinie was voor mij altijd de rode wijn, zuivere biefstuk en natuurlijk onze Koningin. Deze film brengt daar ook geen verandering in. Toen ik deze Argentijnse verdwijningsfilm tegenkwam op Netflix had ik daar wel een bepaald cynisch buikgevoel bij, maar de film valt niet tegen. Echter is daar ook alles mee gezegd.

De film begint best goed met de treffende niet overdadige muziek, treffende sfeer maar verzand al te snel in cliche's en standaard B-film plotjes, en dat is jammer want er had echt meer in gezeten. De actie scenes zijn gewoon lachwekkend van een gemiddeld tot matig soap niveau.

Was ook niet zo onder de indruk van het acteerwerk, misschien omdat Zuid-Amerikanen van nature al wat theatraal zijn, dan wordt echt acteren wat houterig. In Braziliaanse films zie ik dat ook. De hoofdrolspeelster vond ik dan nog een redelijke uitzondering, overigens ook leuk om te zien. Vind haar meer dan een modelletje die gaat acteren. Mag ook weleens in Engelstalige films opduiken wat mij betreft.

Sluit me aan bij het gemiddelde tot nu toe hier.

avatar van IH88
Perdida

Redelijke en mysterieuze politiethriller. Ik zeg mysterieus, maar eigenlijk zie je iedere twist van een kilometer afstand aankomen. Het probleem van Perdida is dat de film net doet alsof de kijker dom is, en de twists ook echt als iets briljants brengt. Sommige zijn zo belachelijk dat je er alleen maar om kan lachen. Wat de film nog een beetje bij elkaar houdt is het acteerwerk, het sterke eerste gedeelte en het wat naargeestige sfeertje. Jammer dat het tweede gedeelte zo belachelijk en lachwekkend is.

avatar van Noodless
De film valt eigenlijk wat tegen doordat de regisseur zijn mysterieus verhaal in het tweede gedeelte volledig te niet doet door de houdingen en reacties van bepaalde personages. Het mysterieuze rond de verdwijning zit wel goed, maar nadien volgt een rare uitwerking waarbij je bij bepaalde personages vraagtekens kunt stellen over de manier van handelen. Ik denk aan haar chef, haar collega en haar verloren vriendin. 5/10

avatar van david bohm
Van een vrij simpel verhaal wordt een tamelijk rommelig geheel gemaakt door lijntjes die veel suggeren en ook best interessant kunnen zijn mits wat beter uitgewerkt. Het ziet er allemaal verzorgd uit maar ik ben het met de heer Onderhond eens dat hier meer uitgehaald had kunnen worden.
Heb gisteren de prequel La Corazonada (2020) - MovieMeter.nl gezien maar die staat nauwelijks in verband tot deze film.
Matig tot redelijk.