La Corazonada (2020)

Argentinië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Alejandro Montiel
met Luisana Lopilato, Joaquín Furriel en Rafael Ferro

Manuela 'Pipa' Pelari is een jonge politieagente die haar eerste stappen zet in het vak. Samen met Francisco Juanez, een controversiële inspecteur van de afdeling moordzaken, moet ze de gewelddadige moord op een 19-jarig meisje zien op te lossen, waarbij de hoofdverdachte de beste vriendin van het slachtoffer is. Tegelijkertijd zal Pipa de moeilijke taak hebben om in het geheim de misdaad van een jonge man te onderzoeken.

avatar van AniSter
Redelijk goede misdaadfilm. Pipa en Francisco werden goed vertolkt. Twee plotwendingen maakten het de moeite waard. Aangevuld met nog wat corruptie kwam het bij mij een beetje Italiaans over.

Ik ben na 25 minuten afgehaakt. Kon er geen touw aan vast knopen. En dan al die namen...en een politieman die uit het niets niet spoort..pfff weg er mee. Moet zeggen dat ik dit een oninteressant genre vind en mij nooit inspan het te volgen..

avatar van david bohm
Vlotte Argentijnse krimi met thriller elementen. Er zijn nog al wat verhaallijnen die met elkaar verknoopt raken. Het ziet er allemaal verzorgd uit en is goed in beeld gebracht. Acteerwerk is redelijk te noemen. Geen grote indruk gemaakt maar wel een onderhoudende film met wat twists.
Dit is de prequel van Perdida (2018) - MovieMeter.nl

avatar van nadrin
Heel goede thriller misdaadfilm

avatar van Noodless
Prequel van Perdida (2018) waarbij mijn voorkeur toch naar de prequel gaat. Iets minder geforceerde twisten hier aanwezig en het verhaal is ook duidelijker.
Het acteerwerk is oké. Gemiddeld. 6/10