ad
  • 8.082.372 stemmen

Ofrenda a la Tormenta (2020)

Misdaad / Thriller | 139 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Alternatieve titel: Offering to the Storm

Oorsprong: Spanje / Duitsland

Geregisseerd door: Fernando González Molina

Met onder meer: Marta Etura en Leonardo Sbaraglia

Oorspronkelijke taal: Spaans

Oorspronkelijke titel: Ofrenda a la tormenta

Releasedatum: 24 juli 2020

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Ofrenda a la Tormenta

Inspecteur Amaia Salazar wordt naar Pamplona gestuurd om de dood van een baby te onderzoeken. Omdat er sprake kan zijn van offerandes wordt de vader van de baby gearresteerd en tevens zijn er aanwijzingen die in de richting wijzen van een moord. Zijn er bovennatuurlijke elementen in het spel? Het onderzoek leidt Amaia naar de ware gebeurtenissen die Baztan reeds jarenlang teisteren. Vervolg op El Guardián Invisible (2017).

imageimageimage

Vanaf 24 juli op Netflix.

De eerste film, El Guardián Invisible (2017) vond ik heel aardig, en sfeervol.

De tweede film, Legado en los Huesos (2019) heb ik nog niet gezien.

avatar van tbouwh

tbouwh

Ik ga denk ik toch snel die eerste checken.

avatar van david bohm

david bohm

Dit derde deel is geheel in lijn met de vorige films. Sfeervol, de inspecteur bezoekt nogal wat plekken, zo heb ik een scène gespot die misschien tien seconden duurde, het acteren is matig en de plaatselijke mythologie speelt een rol.

De film is daardoor nogal voorspelbaar.

Het tweede deel van de trilogie vind ik het beste. Het is wel handig als je de vorige films gezien hebt trouwens.

avatar van Luudje10

Luudje10

Het nadeel van een trilogie is, dat je denkt hoe ging het ook alweer. Met name als je een vrouw hebt die nogal vergeetachtig is. Op een gegeven moment zit je er wel weer in. Op mooie locaties gefilmd in Noord Spanje (Navarra) onder de rok van de Pyreneeën. Wel een beetje voorspelbaar en af en toe niet al te best geacteerd met een vrouwelijke inspecteur (hoofdrol) die de echtelijke trouw niet zo nauw neemt . Belangrijk is wel wat hierboven wordt aangegeven dat je de vorige delen hebt gezien.

avatar van AniSter

AniSter

Afronding van de Baztán trilogie met een tijdig voorspelbaar einde. Ik heb, om in het verhaal te blijven, alle drie delen achter elkaar gekeken. Het plot, met het mysterieuze sektarische ondertoontje, vond ik best boeiend, net zoals de sfeer. Jammer dat ze van de 'hoofdcommissaris moordzaken' zo'n janktrut hebben gemaakt. Wat ik ook bij deel 3 weer een minpunt vond, was de regen en de duisternis. Ok, wel passend bij het verhaal (Offering to the Storm), maar een paar scenes overdag met wat droog weer had het geheel geen slecht gedaan. De muziek vond ik ook goed, alhoewel het stuk bij de aftiteling van 'The Mummy' had kunnen zijn. Oeps, misschien toch wel toepasselijk bij deze trilogie...

avatar van umbra

umbra

• 2034 berichten

Redelijke Spaanse politiefilm met leuk sfeertje, maar niet echt heel spannend allemaal, leuk voor 1 keer. De vorige uit deze reeks niet gezien, ga me daar ook niet toe haasten.

avatar van frans123

frans123

• 2042 berichten

Ik sla het over...heb het wel een beetje gehad met Spaanse producties..Allemaal net niet.

BBarbie

Eind goed, al goed. Nou, niet helemaal. Dit laatste deel van de Bazlán-trilogie is weliswaar het beste deel, want minder zweverig dan het voorafgaande, maar erg overtuigend vind ik het allemaal niet. Dat kan ook komen omdat ik niet zo gevoelig ben voor dit soort sekteverhalen.

avatar van Rodger

Rodger

Het laatste deel van deze serie, en dan beoordeel ik het op alle 3.

Een prima serie, waarbij je wel alles goed moet volgen, en goed de namen moet onthouden.

Verder spanning en drama goed naar voren gebracht.

3.0 ***

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Ik heb vanavond dit 3e deel uit Baztan trilogie met veel plezier gekeken. Uitstekende sfeer, goed verhaal en veel mysterie en wendingen. een 3.5

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Helaas niet bijzonder en zelfs lichtjes ontgoochelend, en dat na twee prima voorgangers (3,5*); het is zonder meer veel te lang. De moorden stapelen zich verder op terwijl het onderzoek weinig vooruitgang boekt. Er worden slechts weinig nieuwe elementen toegevoegd en sommige van de wendingen voelden erg cliché en verplicht aan bvb de moord op de collega . Dat is zo'n beetje de teneur voor twee derde van een film, die in zijn eigen verhaal begint verloren te lopen. De spilfiguur die achter alle lugubere gebeurtenissen zit treedt stilaan uit de schaduw maar tot het einde hoefden ze niet te wachten. Zijn identiteit was eigenlijk nauwelijks een verrassing en lag er al van het begin dik op. . De enquête en het geheimzinnige rond die sekte werken nog wel, maar na de overgangsfilm "Legacy of the bones" verwachtte ik toch een vlotter tempo en een geniale spannende twist maar spanning is net wat hier ver zoek is. .. Kleine 3*

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Toch knap dat een film met twee middelmatige delen alsnog kan eindigen met een anticlimax. Het is een beetje als het grapje uit de televisieserie 'Promenade', waarin presentator Diederik Ebbinge per ongeluk de laatste en een-na-laatste aflevering met elkaar heeft verwisseld. De kijker krijgt dus eerst een grandioze seizoensfinale en daarna een aflevering waarin iedereen er klaar mee is. Het beste is al geweest, dus waarom nog erin investeren!? Zo voelt 'Ofrenda a la Tormenta' (2020) als mosterd na de maaltijd na een tussendeel waarin Amaia Salazar (Marta Etura) haar moeder's rol blootlegde in een diabolisch complot rond babymoordenaars. Ze keek haar bloedeigen mamma in de ogen toen deze op het punt stond haar pasgeboren zoontje te offeren. Hoe zou de confrontatie lopen? Zal ze haar eigen moeder moeten vermoorden om zichzelf en de gemeenschap te beschermen? Maar niks van dit alles. De nadruk komt om onbegrijpelijke redenen te liggen op een soaperige liaison en een speurtocht die blootlegt wat we al wisten.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Om eerlijk te zijn was dit een verplicht nummertje voor me als afsluiting van een drieluik. Niet dat de reeks slecht is, maar ik vond het al best na 1 film over de Besajaun (als ik me dat nog goed herinner). Nadien komt de focus meer te liggen op rituele kindermoorden en dit derde deel borduurt daarop verder. Het tweede deel is dan ook vrijwel onontbeerlijk om eerst gezien te hebben.

Ik kon in het begin niet zo goed volgen, maar het derde deel staat na verloop van tijd meer en meer op zichzelf al is de achtergrond van de eerdere film(s) wel handig. Veel spanning, prima sfeer ook en vrij duistere donkere setting met veel regen en nachtelijke interventies.

De vele namen van personages en plaatsen maken het soms verwarrend. Ook mist de film wat overzicht en rustmomenten zodat het onoverzichtelijk en rommelig overkomt. Maar als je meegaat met de flow zie je wel waar het eindigt. Bij het lek dat ontdekt werd - toen die dame die papieren verbrandde - had ik al door wie de spilfiguur ging zijn. Beetje voorspelbaar, maar wel OK.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

AniSter schreef:

Tja, wat wil je met een regio waar het meer regent dan in België of Nederland in een jaar?

avatar van princesspeach

princesspeach

Mwa.

Ik kwam hier maar moeilijk in, beslissingen waren erg lomp. & haar man ? Wat voor rol heeft hij in de film apart van 4/5 x bellen kom je , kom je , kom je gewoon.

Wel heerlijke horror maar verder niets bijzonders helaas.

avatar van knoflikari

knoflikari

Sfeervolle thriller die het derde deel vormt in de Baztantrilogie die gebaseerd is op de boeken van Dolores Rddondo. Spaans Baskenland met zijn folklore en bijgeloof vormt het decor van deze thrillers

Rechercheur Amaia Salazar komt terecht in een gruwelijke zaak. Bizarre zelfmoorden en moorden op baby's. Is hier sprake van satanisme? Razendspannende climax in de stromende regen met overstroomde straten. Het is verstandig de eerdere twee delen eerst te zien.