Ofrenda a la Tormenta (2020)

Alternatieve titel: Offering to the Storm

Spanje / Duitsland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Fernando González Molina
met Marta Etura, Leonardo Sbaraglia en Carlos Librado

Inspecteur Amaia Salazar wordt naar Pamplona gestuurd om de dood van een baby te onderzoeken. Omdat er sprake kan zijn van offerandes wordt de vader van de baby gearresteerd en tevens zijn er aanwijzingen die in de richting wijzen van een moord. Zijn er bovennatuurlijke elementen in het spel? Het onderzoek leidt Amaia naar de ware gebeurtenissen die Baztan reeds jarenlang teisteren. Vervolg op El Guardián Invisible (2017).

Vanaf 24 juli op Netflix.

De eerste film, El Guardián Invisible (2017) vond ik heel aardig, en sfeervol.

De tweede film, Legado en los Huesos (2019) heb ik nog niet gezien.

avatar van tbouwh
Ik ga denk ik toch snel die eerste checken.

avatar van david bohm
Dit derde deel is geheel in lijn met de vorige films. Sfeervol, de inspecteur bezoekt nogal wat plekken, zo heb ik een scène gespot die misschien tien seconden duurde, het acteren is matig en de plaatselijke mythologie speelt een rol.
De film is daardoor nogal voorspelbaar.
Het tweede deel van de trilogie vind ik het beste. Het is wel handig als je de vorige films gezien hebt trouwens.

avatar van Luudje10
Het nadeel van een trilogie is, dat je denkt hoe ging het ook alweer. Met name als je een vrouw hebt die nogal vergeetachtig is. Op een gegeven moment zit je er wel weer in. Op mooie locaties gefilmd in Noord Spanje (Navarra) onder de rok van de Pyreneeën. Wel een beetje voorspelbaar en af en toe niet al te best geacteerd met een vrouwelijke inspecteur (hoofdrol) die de echtelijke trouw niet zo nauw neemt . Belangrijk is wel wat hierboven wordt aangegeven dat je de vorige delen hebt gezien.

avatar van AniSter
Afronding van de Baztán trilogie met een tijdig voorspelbaar einde. Ik heb, om in het verhaal te blijven, alle drie delen achter elkaar gekeken. Het plot, met het mysterieuze sektarische ondertoontje, vond ik best boeiend, net zoals de sfeer. Jammer dat ze van de 'hoofdcommissaris moordzaken' zo'n janktrut hebben gemaakt. Wat ik ook bij deel 3 weer een minpunt vond, was de regen en de duisternis. Ok, wel passend bij het verhaal (Offering to the Storm), maar een paar scenes overdag met wat droog weer had het geheel geen slecht gedaan. De muziek vond ik ook goed, alhoewel het stuk bij de aftiteling van 'The Mummy' had kunnen zijn. Oeps, misschien toch wel toepasselijk bij deze trilogie...

avatar van umbra
Redelijke Spaanse politiefilm met leuk sfeertje, maar niet echt heel spannend allemaal, leuk voor 1 keer. De vorige uit deze reeks niet gezien, ga me daar ook niet toe haasten.

Ik sla het over...heb het wel een beetje gehad met Spaanse producties..Allemaal net niet.

Eind goed, al goed. Nou, niet helemaal. Dit laatste deel van de Bazlán-trilogie is weliswaar het beste deel, want minder zweverig dan het voorafgaande, maar erg overtuigend vind ik het allemaal niet. Dat kan ook komen omdat ik niet zo gevoelig ben voor dit soort sekteverhalen.

avatar van Rodger
Het laatste deel van deze serie, en dan beoordeel ik het op alle 3.
Een prima serie, waarbij je wel alles goed moet volgen, en goed de namen moet onthouden.
Verder spanning en drama goed naar voren gebracht.
3.0 ***

avatar van Grindhouse62
Ik heb vanavond dit 3e deel uit Baztan trilogie met veel plezier gekeken. Uitstekende sfeer, goed verhaal en veel mysterie en wendingen. een 3.5

avatar van Filmkriebel
Helaas niet bijzonder en zelfs lichtjes ontgoochelend, en dat na twee prima voorgangers (3,5*); het is zonder meer veel te lang. De moorden stapelen zich verder op terwijl het onderzoek weinig vooruitgang boekt. Er worden slechts weinig nieuwe elementen toegevoegd en sommige van de wendingen voelden erg cliché en verplicht aan bvb de moord op de collega . Dat is zo'n beetje de teneur voor twee derde van een film, die in zijn eigen verhaal begint verloren te lopen. De spilfiguur die achter alle lugubere gebeurtenissen zit treedt stilaan uit de schaduw maar tot het einde hoefden ze niet te wachten. Zijn identiteit was eigenlijk nauwelijks een verrassing en lag er al van het begin dik op. . De enquête en het geheimzinnige rond die sekte werken nog wel, maar na de overgangsfilm "Legacy of the bones" verwachtte ik toch een vlotter tempo en een geniale spannende twist maar spanning is net wat hier ver zoek is. .. Kleine 3*