Roma (2018)

Mexico / Verenigde Staten

geregisseerd door Alfonso Cuarón
met Marina de Tavira, Yalitza Aparicio en Daniela Demesa

'Roma' speelt zich af in de jaren 70 in Mexico-Stad en schetst een portret van een gezin uit de middenklasse. Gedurende een jaar volgen we de hoogte- en dieptepunten die de familie meemaakt. Centraal staat het dienstmeisje Cleo.

kappeuter (moderator)
Spannende teaser...

Alfonso Cuarón's nieuwe film is aangekocht door Netflix - te zien vanaf 14 december!

Wereldpremière in Venetië.

avatar van mjk87
Een teaser met recht. Maar dit is natuurlijk iets waar we naar uitkijken.

avatar van TornadoEF5
Heel interessant project ook!

avatar van Arri
Nieuwe trailer: ROMA Official Trailer (2018) Alfonso Cuarón, Netflix Movie HD - YouTube

Wauw, wat een prachtige en krachtige beelden.

En **** wat ontzettend jammer dat ik deze niet in de bioscoop kan gaan zien.

avatar van horizons
Visueel in ieder geval erg mooi zo te zien.

Arri schreef:

En **** wat ontzettend jammer dat ik deze niet in de bioscoop kan gaan zien.

Enkele bioscopen wel.

avatar van Cikx
Weet niet of dit iets voor mij is, maar Cuarón levert altijd iets speciaals af.

horizons schreef:
Enkele bioscopen wel.
Wie? Wat? Waar? Trailer is overigens erg mooi. Kippenvel!

avatar van wolfmanrene
vanaf 14 december ook in Eye te zien.

avatar van Verhoeven
Het MAGNUM OPUS van Alfonso Cuarón!

wolfmanrene schreef:
vanaf 14 december ook in Eye te zien.

Godzijdank dat iets als dit niet enkel op dat Netnix-gebeuren verdwijnt, dank!!

avatar van horizons
Richardus schreef:

Godzijdank dat iets als dit niet enkel op dat Netnix-gebeuren verdwijnt, dank!!

Mwhoa, dikke 4k televisie, goede geluidinstallatie, geen chipskrakende mensen naast je, goedkoop drinken.

avatar van synec
Wauw, wat een trailer! Eindelijk de nieuwe Cuarón! En een 97 op metacritic.. de must see van het jaar voor mij.

En thuis op netflix? Met mijn tv setup no prob, laat maar komen!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Wint de Gouden Leeuw in Venetië. Fantastische trailer trouwens.

avatar van Verhoeven
Er is vanavond filmgeschiedenis geschreven!

avatar van John Milton
Ziet er echt geweldig uit. Daar stap ik absoluut voor in de trein naar Utrecht of Amsterdam.

Verhoeven schreef:
Er is vanavond filmgeschiedenis geschreven!

En die is?

avatar van John Milton

En die is?
Netflix film die Gouden Leeuw wint.

avatar van SergioMalick
Cuaron die zijn eigen cinematografie doet in plaats van Lubezki! Toch wel een opvallend gegeven. Iemand die hier meer over weet?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit een film is om naar uit te kijken. Die trailer ziet er zalig uit... Ik ben benieuwd of dit een succes wordt voor Netflix of dat ze zich hier in de toekomst niet meer aan gaan branden. Tot nu toe ben ik niet erg gelukkig met het netflixaccount van mijn huidgenoot, maar wanneer regisseurs als Cuaron de samenwerking met netflix aangaan, hoor je mij niet klagen.

SergioMalick schreef:

This Rising Cinematographer Shot Alfonso Cuarón’s New Movie | IndieWire

avatar van Psycho-M
Hier ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Cuaron is sowieso interessant, maar de reacties zijn ook allemaal zeer lovend.
Ik heb nog geen negatieve reactie gehoord of gezien.
Hopelijk wordt de film toch nog door meer bioscopen opgepakt hier in Nederland (of België).

avatar van wolfmanrene
Psycho-M schreef:

In België komt ie in Cinema Palace in Brussel vanaf 14 december

avatar van Arri
kappeuter heb jij er goed zicht op waar deze in Nederland op het grote scherm te zien zal zijn?

kappeuter (moderator)
Arri schreef:

Nee, helaas nog niet. Heb ik nog niks over vernomen.

Zodra ik daar iets over lees zal ik het hier melden.

avatar van stephan73
Gaat draaien in het Eye filmmuseum!

avatar van de grunt
Verhoeven schreef:
Het MAGNUM OPUS van Alfonso Cuarón!

Hoe moet het dan met Children of Men

avatar van Flitskikker
horizons schreef:

Wel extreem slechte ondertiteling. Maar oké, die kun je dan uitzetten of vervangen.

stephan73 schreef:
Gaat draaien in het Eye filmmuseum!

En in nog meer bioscopen begreep ik, in elk geval ook in Arnhem

avatar van Flitskikker
Jammer, al die opslokkingen door Netflix...