• 8.520.668 stemmen

Geregisseerd door: Drake Doremus

Met onder meer: Léa Seydoux, Ewan McGregor en Rashida Jones

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Zoe

'Zoe' speelt zich af in een futuristische wereld en volgt twee collega's die in een baanbrekend onderzoekslaboratorium werken. Ze proberen een technologie te ontwikkelen die romantische relaties verbetert en perfectioneert. Naarmate het werk vordert, ontdekt het tweetal dat hun ontdekkingen belangrijker zijn dan ze dachten.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Scarto70

Scarto70

Wat een saaie zuigfilm. Met moeite afgekeken. Onbegrijpelijk deze hoge waardering. Nou van mij niet in ieder geval. Nee dan was ex machina vele malen beter. Deze film ga ik snel vergeten.

avatar van trebremmit

trebremmit

Las op bvdub zijn facebook dat een nummer van hem in deze film zit, dat maakt me wel benieuwd hier naar.

Tarkus

Mooie meid die Léa Seydoux, maar dat was dan ook het enige goede aan deze prent.

Saai van begin tot einde, er zijn veel betere films in dit genre.

Tijdverlies.

avatar van Mickey b

Mickey b

Wat is liefde? Kan je de perfecte match vinden via een computerprogramma? Kan je eerste liefde voelen via een pilletje? Kan je verliefd worden op een robot die zo geprogrammeerd is om perfect lief te hebben? Al deze thema's komen aanbod in deze zeer emotionele romantische film. En ondanks de zware dilemma's waarmee ik deze recensie ben gestart, wordt het nooit echt zwaarwichtig. Het is een aangename film met weliswaar enkele morele vragen, maar los van deze aangenaam om naar te kijken. Het is geen Sci-Fi die het moet hebben van futuristische grafische pracht, maar wel van een inhoudelijk verhaal. Genre 'Her', die mij destijds ook wel kon beroeren. Ook Ex Machina valt onder dit genre. Als deze twee je kon bekoren, zal Zoe je niet teleurstellen. Verwacht dus geen genre Star Wars. Ook nog duim voor Léa Seydoux. Kende haar niet, maar ben fan. Wat voor mooie verschijning...

avatar van frans123

frans123

Toen ik de film aanklikte en het verhaal las dacht ik ""Neeee niet mijn ding"' Zoetsappig, melig, robotten

Uit verveling toch aan begonnen...En...de eerste twintig minuten overtuigde mij niet. Maar er gebeurde wat op het doek (tv) Prachtige tinten, nooit hel of donker, zinnige dialogen..Mijn aandacht was gewekt.En het werd beter...Geweldige acteurs, die het zoetsappige verhaal (want dat is het) gestalte weten te geven. Op een bepaald moment ga je van Zoe houden...wie had dat nou gedacht? Een robot. Haar gevoelens voor Cole spatten van het doek. En Cole..die is verward...Een machine? Doremus maakt er een kunstwerk van, in beelden,pasteltinten, functionele muziek . Het lijden en pijn van Zoe komt in kwadraat de tv /doek uit, evenals de liefde van Cole voor Zoe op het einde..Nogmaals de verbluffend goede acteurs dragen de film, en maken het "'onzinverhaal" geloofwaardig. Een klein meesterwerk van Doremus met een o zo moeilijk thema...Dan ben je een grote...een hele grote. Een film voor allemaal maar zeker niet voor iedereen. Een film voor 'fijnproevers"....... .

avatar van Alathir

Alathir

Mwah. Voor een film die het voor een deel moet hebben van de romance vond ik dat net dat stuk oppervlakkig blijft. Ik denk niet dat het aan de chemie tussen Ewan McGreggor en Léa Seydoux ligt maar eerder aan het script. Verder is het concept vernieuwend. Een relatie met een synthetische vrouw die er compleet menselijk uitziet. Het is misschien raar maar Equals en Like Crazy vond ik beter. Qua entertainment is dit de minste film, maar er zit wel diepere vragen achter. Je kan langer bij deze film blijven stilstaan maar daar vind ik zelf het geheel te zwak voor. 2*.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Behoorlijk.

Sfeervol geschoten romantisch filmpje. De sci-fi is weliswaar van belang, maar niet echt dominant aanwezig aangezien de nadruk toch echt op de romance ligt. Ewan McGregor en Léa Seydoux zijn oké, maar kunnen geen potten breken. De film ziet er mooi uit, maar ik mis een punch. Het blijft mij allemaal iets te flauw om écht indruk te maken.