Hot Summer Nights (2017)

geregisseerd door Elijah Bynum
met Timothee Chalamet, Maika Monroe en Emory Cohen

De zomer van 1991, Cape Cod. Een jongen, wiens vader is overleden, arriveert in het stille, rustige schiereiland aan de kust van Massachusetts. Al snel na zijn aankomst raakt hij bevriend met een beruchte, rebelse jongen, wordt hij verliefd op het meest gewilde meisje uit de buurt en raakt hij verstrikt in een schimmige criminele onderwereld.

avatar van TornadoEF5
Hier kijk ik ook echt wel naar uit.

TornadoEF5 schreef:
Hier kijk ik ook echt wel naar uit.

Dat heeft vast niets met Maika te maken.

avatar van TornadoEF5
Zwolle84 schreef:

Dat heeft vast niets met Maika te maken.

Een beetje, maar je hebt ook nog Maia Mitchell

En je hebt ook nog goede mannelijke acteurs. William Fichtner (wel een beetje een B-acteur, maar zie hem graag bezig), en talent Timothée Chalamet. Die gaat dit jaar hard doorbreken. (en hier wellicht de hoofdrolspeler). De inhoud, titel en ook poster beloven ook wel wat.

avatar van Zwolle84
Ken haar niet, maar ziet er veelbelovend uit.

avatar van Esteban
Timothée Chalamet is in ieder geval goed op weg om echt door te breken.

avatar van Zwolle84
Fijn trailertje hoor. En A24 kennende wordt dit nog wel meer dan gewoon fijn.

avatar van beyondo
Hoge verwachtingen, maar wat een tegenvaller helaas, cliché na cliché, een mix van oa. Blow, American Gangster, Goodfellas,A Bronx Tale en nog wat andere films, maar dus al veel beter gezien helaas.

avatar van parcivalis
Weinig realistisch, overgedramatiseerd teenage drama dat maar niet echt wil stromen (of stormen) biedt uiteindelijk toch nog wat aardige teenage romance.

avatar van Glacius
Lekker sfeertje en cinematografisch best aardig. Het verhaal mag dan niet al te origineel zijn, het pakt wel, vooral door de dromerige sfeer van een zwoele zomerse nacht. Bijna hoe je zou wensen dat je eigen jeugd was verlopen, zo rond het begin van de jaren 90', met typerende Amerikaanse kenmerken. Het acteerwerk is best sterk en dat geeft deze film meerwaarde.

Dit is wat de film 'Prins' had moeten zijn, maar niet wist te grijpen.

avatar van Thomas83
Een zomers Cape Cod als setting, prachtig stijlvolle cinematografie en muziek, Chalamet en Monroe in twee van de hoofdrollen, dat klinkt als een hoop moois. Maar helaas is Hot Summer Nights alleen echt geïnteresseerd in stijl en clichés, beiden vaak afgekeken van (of een ode aan) andere films. Ze worden altijd met een knipoog gebruikt volgens mij, maar in eigenlijk alles voelt het alsof de film teveel zijn best doet, en geen spoor van een goed verhaal of een goede opbouw. Heel de plot is niet meer dan een wat kinderlijke misdaadfantasie met een melancholisch coming of age-sausje. Je leert werkelijk geen enkel personage kennen. Enkel Monroe weet nog wel wat uit haar cliché van een rol te halen. 3.0*.

avatar van Psycho-M
Hot summer nights brengt niet echt iets nieuws.
Het meeste is gepikt van andere films die dat beter deden.
Thomas83 vraagt zich af of het misschien een ode is aan, maar dat idee heb ik niet.
Het is vooral de sfeer wat de film maakt.
Het verhaal is zeer cliché en de karakters niet echt pakkend.
Een magere 2,5 ster voor mij