Extinction (2018)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Ben Young
met Michael Peña, Lizzy Caplan en Emma Booth

Peter krijgt een terugkerende nachtmerrie waarin hij zijn gezin verliest. Uiteindelijk wordt dit werkelijkheid wanneer de aarde bezet raakt door een kracht die uit is op geweld en vernietiging. Samen met zijn vrouw Alice moeten ze vechten voor hun leven en Peter bemerkt een tot nog toe onbekende kracht in zich om zijn gezin koste wat het kost te beschermen.

Netflix heeft meer weinig dingen die nog boeiend zijn ,je moet heel veel (en ver)gaan zoeken en ik zeg eerlijk .ik heb genoten van deze film .

avatar van danny84
Vanwege de vele negatieve reacties hier had ik weinig verwachtingen. Wellicht dat de film mij daarom reuze mee is gevallen. Natuurlijk geen topper, maar ook zeker geen tijdsverspilling om deze te kijken.
Plottwist zag ik totaal niet aankomen.

Deze film vanavond gekeken, erg jammer dat ondanks het wel aardige concept voor het verhaal -wat mij deed besluiten om toch te gaan kijken- ze er toch weer zo’n voorspelbare slappe typische amerikaanse duizend in een dozijn film van hebben weten te maken. beetje doorgescrolled, omdat ik toch nog enigzins benieuwd was naar de ontknoping maar ook het einde bleek zeer onbevredigend. Bedankt dat ik ook nog even een er dik boven op liggende moralistisch band aid boodschap bij krijg. Laat ze alsjeblieft ophouden met die pro familie doemscerario type bangmakerij, naar mijn idee zijn dit soort films juist reclame om meer angst in te boezemen bij het amerkaanse publiek.

op zich een redelijke film, zeker geen top, alleen het acteren van die kinderen is ronduit vreselijk.

avatar van xPELdePINDAx
Op het begin lijkt deze film net zoals vele andere invasie films te gaan worden, maar ik was toch aangenaam verrast op het einde. Een echte top film was het niet, het acteren was redelijk, maar ik heb toch zeker van de film genoten. De film was toch nèt wat anders dan de meeste films in dit genre, en het einde was voor mij niet voorspelbaar.

avatar van nadrin
Kon er niet aan doen maar zat de gehele tijd aan Cloverfield te denken. Maar wel met een originelere switch.

Schijtirritante kinderen. Veel te donker gefilmd. Geen introductie van de karakters. Kortom zware onvoldoende

avatar van horizons
Scheurleer schreef:

Maar introductie had de 'verrassing' teniet gedaan. .

avatar van huiguh
13 in 1 dozijn, maar de plottwist maakt veel goed.
Jammer dat het eerste gedeelte van de film zo sfeer-loos was, want er had veel meer ingezeten

avatar van Noodless
De plot op zich is best interessant en heeft een originele invalshoek. Maar de uitwerking is helaas wat magertjes. Weinig of geen sfeerschepping en qua spanning valt het ook wat tegen. De actiescènes en effecten zijn eerder matig. 5/10