• 8.298.543 stemmen

Geregisseerd door: Ben Young

Met onder meer: Michael Peña, Lizzy Caplan en Emma Booth

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Extinction

"We were not here first"

Peter krijgt een terugkerende nachtmerrie waarin hij zijn gezin verliest. Uiteindelijk wordt dit werkelijkheid wanneer de aarde bezet raakt door een kracht die uit is op geweld en vernietiging. Samen met zijn vrouw Alice moeten ze vechten voor hun leven en Peter bemerkt een tot nog toe onbekende kracht in zich om zijn gezin koste wat het kost te beschermen.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Dj666

Dj666

Netflix heeft meer weinig dingen die nog boeiend zijn ,je moet heel veel (en ver)gaan zoeken en ik zeg eerlijk .ik heb genoten van deze film .

avatar van danny84

danny84

Vanwege de vele negatieve reacties hier had ik weinig verwachtingen. Wellicht dat de film mij daarom reuze mee is gevallen. Natuurlijk geen topper, maar ook zeker geen tijdsverspilling om deze te kijken.

Plottwist zag ik totaal niet aankomen.

avatar van bartlap

bartlap

Deze film vanavond gekeken, erg jammer dat ondanks het wel aardige concept voor het verhaal -wat mij deed besluiten om toch te gaan kijken- ze er toch weer zo’n voorspelbare slappe typische amerikaanse duizend in een dozijn film van hebben weten te maken. beetje doorgescrolled, omdat ik toch nog enigzins benieuwd was naar de ontknoping maar ook het einde bleek zeer onbevredigend. Bedankt dat ik ook nog even een er dik boven op liggende moralistisch band aid boodschap bij krijg?. Laat ze alsjeblieft ophouden met die pro familie doemscerario type bangmakerij, naar mijn idee zijn dit soort films juist reclame om meer angst in te boezemen bij het amerkaanse publiek.

avatar van imagic

imagic

op zich een redelijke film, zeker geen top, alleen het acteren van die kinderen is ronduit vreselijk.

Op het begin lijkt deze film net zoals vele andere invasie films te gaan worden, maar ik was toch aangenaam verrast op het einde. Een echte top film was het niet, het acteren was redelijk, maar ik heb toch zeker van de film genoten. De film was toch nèt wat anders dan de meeste films in dit genre, en het einde was voor mij niet voorspelbaar.

avatar van nadrin

nadrin

Kon er niet aan doen maar zat de gehele tijd aan Cloverfield te denken. Maar wel met een originelere switch.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Schijtirritante kinderen. Veel te donker gefilmd. Geen introductie van de karakters. Kortom zware onvoldoende

avatar van horizons

horizons

• 2038 stemmen

Scheurleer schreef:

Maar introductie had de 'verrassing' teniet gedaan. .

avatar van huiguh

huiguh

• 2034 stemmen

13 in 1 dozijn, maar de plottwist maakt veel goed.

Jammer dat het eerste gedeelte van de film zo sfeer-loos was, want er had veel meer ingezeten

avatar van Noodless

Noodless

De plot op zich is best interessant en heeft een originele invalshoek. Maar de uitwerking is helaas wat magertjes. Weinig of geen sfeerschepping en qua spanning valt het ook wat tegen. De actiescènes en effecten zijn eerder matig. 5/10

Theunissen

Dit soort Sciencefiction / Thriller films, waarbij onze planeet wordt aangevallen door een buitenaards leger, vind ik altijd wel leuk om te zien en deze film was zeker ook leuk om te zien. Want ondanks dat er al best veel van dit soort films zijn gemaakt, was deze best nog origineel en zeker wat betreft de verrassende wending in het verhaal.

De eerste 15 a 20 minuten zijn misschien wat vlak, maar zodra de aanval begint wordt het toch best vermakelijk en boeiend en vond ik het op bepaalde momenten zelfs wat spannend. Verder vond ik het er visueel gezien allemaal best aardig uitzien (inclusief de effecten), zit er voldoende actie in en doet de cast (de kinderen zijn hier en daar wel wat irritant, maar dat is meestal met kinderen in dit soort films, want de film "War of the Worlds (2005)" had dit ook) het ook best verdienstelijk, waarbij ik Lizzy Caplan ook nog eens een mooie vrouw vind om naar te kijken.

De film duurt met circa 90 ook niet lang (kijkt dus lekker weg) en gezien het einde kan er eventueel nog een vervolg op komen. Al met al gewoon een vermakelijke Sciencefiction / Thriller film om naar te kijken.

avatar van m1701

m1701

Verrassend goeie film....apart verhaal. Nog niet eerder gezien! Kom maar op met deel 2!

Tarkus

Goede film met een prima Michael Peña in de hoofdrol.

Je verwacht een zoveelste film waarbij de aarde wordt aangevallen door aliens, maar niets is minder waar.

Een verrassende wending in de film doet je verbazen, origineel idee is het wel....

Verklap niets, kijken is de boodschap !!!

avatar van Merasmus

Merasmus

mikey schreef:

Alweer alien invasion?????????

eigenlijk niet

avatar van Merasmus

Merasmus

Compleet anders dan verwacht, bij het beging leek het een ouderwetse alien invasion maar was veel beter dan dat

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

De verhaallijn op zich, inclusief twist, is prima, maar de uitwerking een stuk minder. De dialogen bijvoorbeeld, waarbij het achtergrondgeluid steevast geminimaliseerd wordt, erg clichématig. Ook het acteerwerk is slap en die kinderen waren tergend. Op deze manier gaat wat er zich op het scherm afspeelt natuurlijk niet leven bij de kijker.

En dan nog even over de logica:
Wie voert er nou een oorlog door z'n grondsoldaten in gebouwen te laten rondlopen om de bewoners neer te schieten?
En als de robots al van deze invasie op de hoogte zijn en zich voorbereiden, kan je dan echt niks beters verzinnen dan een supergeheime ontsnappingsroute waar het overgrote deel van je mensen niks van af weet, zodat die dus jammerlijk worden afgeslacht?

Jammer toch weer dat dit soort basale zaken veronachtzaamd worden in het vak van script schrijven.

avatar van Jynxter

Jynxter

Deze film stond niet bepaald bovenaan mijn "to watch list", maar ik was er ondanks de niet al te positieve kritieken toch altijd wel benieuwd naar. Dus toen ik eigenlijk te moe was maar toch nog een filmpje wilde kijken, deze maar eens opgezet.
Het basis idee van de film is helemaal niet onaardig bedacht en biedt zeker mogelijkheden. Deels worden deze mogelijkheden ook benut, maar lang niet volledig. Sowieso zitten er wat probleempjes in het basis idee (Hoe kan bijvoorbeeld een hele bevolking lange tijd niet ontdekken dat ze robots zijn? Nooit iemand gewond geraakt ofzo?).
Een aantal aardige vondsten worden afgewisseld met domme Hollywood clichés die ik echt niet trek (In levensgevaar zijn maar nog wel even rustig de tijd nemen om te knuffelen bijvoorbeeld). Visueel steekt de film prima in elkaar, hoewel het uiterlijk van de indringers een verrassende twist voor mij in de weg stond.
Met een Michael Peña die het niet slecht doet maar toch echt moeite heeft de film te dragen, blijft alles zo een beetje in het middelmatige hangen.
Ik vond Extinction best een kijkbeurt waard. Maar meer dan een krappe voldoende is het voor mij niet.

avatar van J19-RP

J19-RP

Deze film gekeken net iets voor middernacht, maar het hield me wel wakker vanwege het einde. Een vrij onverwachte plottwist maakte deze film toch nog goed.

Het acteerwerk van de kinderen bar en bar slecht. Gelukkig maakte acteur Michael Peña dit wel weer goed.

Ik houd van films waarin de aarde word bedreigd en overgenomen maar deze film komt niet in mijn top. Wel een prima film om te kijken.

avatar van tbouwh

tbouwh

Hounds of Love was best een fijne film. Dan doet dit gewoon pijn. Regisseur die te koop blijkt.

avatar van Mickey b

Mickey b

Vond het een goed verhaal, leuke sf met originele plot. Voor Netflix film goed te verteren. Geen Hollywoodblockbuster maar geen tijdsverlies. Heb er al slechtere gezien. Zoals anderen hier al schreven, moet ik ook erkennen dat de kinderrollen het minste waren. De rest doet het aardig en de film legt aan voor een vervolg. Vond zelfs de speciale effecten goed te verteren. Maak dezelfde film met bekendere acteurs en je hebt een aardige film...

avatar van Piem

Piem

Soms flauw en vervelend, maar toch uitgekeken.

avatar van Mescaline

Mescaline

Begint redelijk interessant en Michael Peña is op zich ook wel een acteur die ik graag zie maar zodra de echte actie begon verloor ik al redelijk snel mijn interesse. Het is allemaal nog wel vermakelijk en ook mooi gemaakt maar de plottwist die zogenaamd voor de ultieme verrassing moest zorgen ging er bij mij niet zo goed in en ook veel te overdreven uitgelegd, en de scenes die daarna volgen begonnen naar mijn idee ook meer te slepen.

En dan niet te vergeten die oerlelijke CGI van die brug die instort als ze in de trein zitten op het einde, het budget was duidelijk op.

Niet slecht, maar ook zeker geen hoogstaande film.

avatar van Shadowed

Shadowed

Best leuk eigenlijk.

Snap eigenlijk wel ergens waar de kritiek vandaan komt, maar ik heb er best van kunnen genieten voor zo;n maandagavond. Duidelijk niet de beste uit het genre, en er mankeren wel meerdere dingen aan, maar ter vermaak voldoet het goed aan de verwachtingen.

Schok vooral van Peña. Hij staat plots zeer ondermaats te acteren. Ik heb hem doorgaans wel hoger zitten en daarom viel dit me toch wel tegen. Erg chagrijnig en emotieloos allemaal, en ik kan me niet herinneren dat hij nou precies zo slecht was in dit genre.

Maar ook de bijrollen zijn weinig soepel. Caplan en Broussard doen het niet al te best. Acteurs zijn denk ik toch niet bepaald gestimuleerd om wat beter te spelen denk ik zo. Kinderen doen het dan wel weer beter. Altijd leuk om te zien wanneer de kinderen de volwassenen eruit spelen.

Visueel vond ik het top. Speelse CGI, misschien niet de meest realistische. Groots opgezet met duidelijk een beperkt budget. Maar alle actie is knap en verleidelijk gebracht. Genoeg detail bij elk schot en snel geschoten. Het zag er allemaal eigenlijk best redelijk uit. Misschien niet de meest adrenaline-volle actie of spannendste thriller, maar het voldoet.

Tempo ligt voor de rest ook hoog, de pakken van de indringers zien er leuk uit. Veel thriller, sciencefiction en wat actie waardoor de film eigenlijk nooit inkakt. Degelijk camerawerk tussendoor, degelijke editing. CGI ziet er best geinig uit. De looks van de verwoestte steden zijn ook best krachtig. Film kent ook genoeg creativiteit in ideetjes al had het ook net weer wat meer mogen zijn.

Twist zag ik voor de rest ook niet aankomen. Ik vond hem eigenlijk best leuk bedacht ook. Moest er zelf even op mijn hoofd voor krabben, maar ik denk dat ik ook gewoon even afgeleid was. Maar leuke draai aan het genre waar dit keer de robots als de goede mensjes afgebeeld staan. Achterliggende gedachte sprak me ook wel aan.

Visueel aantrekkelijke en snelle film voor de rest. Er gebeurd erg veel en het ziet er aardig uit. Wel slecht acteerwerk, dus je zal je soms door wat ongemakkelijke emotiescenes heen moeten worstelen. Qua logica ontbreekt er ook hier en daar wat. Maar voor de rest moet je gewoon kijken naar de looks van de film, want die komen het leukst van de grond.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke science fiction film. Het verhaal is leuk bedacht met een onverwachte twist. Helaas wordt het allemaal wel wat simpel weergegeven zonder al te veel diepgang. Maar dat mag de pret niet drukken. Zeker het eerste gedeelte tot de plottwist is ijzersterk met spannende scènes en genoeg actie. Daarna wordt het vrij standaard, maar nog steeds vermakelijk. Visueel ziet de film gezien het budget er goed uit. Ook het acteerwerk is van prima niveau. Best onverwacht een verrassende film. 3.5

avatar van Ste*

Ste*

Mwe. Wel redelijk inderdaad, maar vanaf de twist verloor ik persoonlijk een beetje de feeling met de film. Als het de bedoeling was dat we meeleefden met de arme synths en de mensen evil zouden vinden dan is dat voor mij persoonlijk eigenlijk niet zo gelukt. Ik bleef een beetje met een gevoel achter van 'voor wie moet ik nu eigenlijk zijn?'.
Het interesseerde me vanaf dat moment eigenlijk niet meer echt wat er nog met de hoofdpersonen zou gebeuren.

Ook de kinderen maken het wat irritant (mensen klagen vaak over Dakota Fanning in War of the Worlds, maar dit kind was eigenlijk nog erger met haar stomme knuffel).

De film heeft wel een moderne frisse look, met interieurs en gebouwen die zo uit een gelikte reclame konden komen, dus dat is wel aardig om te zien. Ook is het in het begin nog wel spannend als de aliens eraan komen. Verder niet iets wat me echt lang bij zal blijven.

avatar van N00dles

N00dles

Deed me niet veel. De film begint vrij rustig en redelijk sfeervol, de cinematografie lijkt best in orde, maar je hoopt als de ellende losbarst toch op iets meer dan alleen een flatgebouw en een monotone Zuidas-achtige omgeving. Het voelt steriel en kunstmatig (en hoewel het voor futuristisch moet doorgaan mist het gewoon creativiteit).
Het moment supreme van de invasie weet de film amper een gevoel van urgentie op te wekken. De paniek voelde niet echt (slecht geregisseerd denk ik), de pacing was traag waardoor de spanning regelmatig doodsloeg, de schaal van vernietiging en chaos bleef beperkt tot een paar cityscapes en explosies in de verte, met wat geschreeuw van mensen op straat.
Dat die twee met hun bloedirritante dochters opgescheept zitten maakt de boel er niet leuker op. Ze zijn non-stop aan het janken maar voegen bijna niks toe aan het verhaal.

De twist is 'oke', maar niet heel wereldschokkend. Ik dacht alleen maar 'oh, oke'. Maar de film geeft ons amper diepgang en persoonlijkheid, of iemand om voor te rooten dus uiteindelijk maakt het allemaal ook niet zoveel uit wie wat is en wie de 'oorlog' overleeft.
De cgi was overigens ook af en toe behoorlijk low-budget, zeker met die trein op het eind.

Tot slot, Michael Peña vind ik een prima acteur, maar hier was hij vrij kleurloos en saai.