Every Day (2018)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Michael Sucsy
met Angourie Rice, Justice Smith en Owen Teague

De zestienjarige Rhiannon wordt verliefd op een mysterieuze ziel genaamd A. Deze bewoont elke dag een ander lichaam. Rhiannon en A voelen een onvergelijkbare band en doen er dan ook alles aan om elkaar dagelijks terug te vinden. Telkens weer voelen ze meer voor elkaar en dat eist zo zijn tol voor de tortelduifjes. Uiteindelijk zullen ze een levensveranderende beslissing moeten nemen.

Vanaf 22 februari 2018 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer geplaatst

Op papier klonk het interessant, maar als film is het echt een rommeltje.

Het boek is veel beter. De film is idd een rommeltje. Ik mis een voice over. Wat A denkt. Het is ook braaf. Einde was wel beter dan het boek

avatar van mrklm
Het verhaal over een persoon genaamd A. die dagelijks wakker wordt in een ander lichaam van een persoon van ongeveer dezelfde leeftijd in dezelfde omgeving, leek mij ook onverfilmbaar. Maar dit is niet zo slecht als het had kunnen zijn. Angourie Rice is charmant als Rhiannon, het meisje wiens leven een romantische en gecompliceerde wending neemt wanneer A. gedurende een dag het lichaam van haar vriendje Justin [Justice Smith, overtuigend in een dubbelrol] overneemt. Natuurlijk is het een bizar verhaal, maar op een enkeling na (waaronder, helaas, Rice) zijn de vertolkingen van maar liefst 15 acteurs als A. uitstekend op elkaar afgestemd, zeker qua gezichtsmimiek en manier van praten. Daardoor accepteer je aanvankelijk het vreemde verhaal, maar halverwege neemt de film een geforceerde wending die het startschot blijkt voor een afbrokkeling van een tot dan toe zo zorgvuldig bewaakt illusie van realiteit, tot er bijna niets meer van over is.

Zwolle84
Tienerdrama-light met een dun sci-fi-laagje, zoals ze elk jaar wel worden gemaakt. Vaak zijn ze ook voor 34-jarige tieners wel genietbaar, maar deze blijft erg voorspelbaar en aan de oppervlakte. Ik neem aan dat het dagelijks in een totaal ander lichaam wakker worden centraal staat voor genderneutraliteit, maar dat wordt verder nergens uitgesproken noch wordt er iets verrassends mee gedaan.

Niet slecht, maar ik ben niet de doelgroep.

mrklm schreef:
Maar op een enkeling na (waaronder, helaas, Rice) zijn de vertolkingen van maar liefst 15 acteurs als A. uitstekend op elkaar afgestemd, zeker qua gezichtsmimiek en manier van praten..

Begrijp wat je bedoelt. Als Rhi vond ik haar goed maar ze had hier wat moeite mee.

avatar van schumacher
Oeioei, ik had er veel meer van verwacht, het pakte mij niet echt en diene ene arrogante kerel , den boyfriend die zo beu deed ik dacht dat dat een mongool ofzo was (niks fouts mee bedoeld hoor). Hoe die acteerde en reageerde soms was echt van wtf, heeft die nu een mentale beperking? Hetzelfde gebeurde nadien ook int begin met dieje da altijd veranderde in iemand anders.
Nee, ik werd er echt niet warm van, heb al veel veel beter dan dit gezien.
De meid die speelde wel goed.

Aardige film over een meisje die verliefd wordt op een persoon die iedere dag van lichaam verwisselt. Een leuke en ook wel originele opzet voor een romantische film als deze. Een prima eerste helft, maar tijdens de tweede helft zakt het soms wel wat in en wordt het zoetsappig. Toch vraag je je af hoe deze ongebruikelijke romance zal eindigen.

avatar van Antonev
Een film die op papier best wat potentieel heeft, maar waarbij de uitvoering toch wat ingebreken blijft.

Het is allemaal net wat te rommelig en te braaf. Mijns inziens had het een tikje minder kinderlijk mogen zijn met een ietwat zwart randje. Ik had daarnaast ook het gevoel dat de makers net iets teveel willen vertellen (waardoor het dus rommelig wordt).

Al met al geen onprettige zit. Wel jammer dat er meer ingezeten had.

avatar van Noodless
Leuk gegeven met Angourie Rice die een charmante rol weet neer te zetten. De verschillende acteurs die A spelen zijn goed op elkaar afgestemd, behalve de laatste rol en zijzelf vond ik wat minder overtuigend. Het grootste probleem van de film is dat je halverwege iets hebt van komt er nog iets of blijft het op deze lijn wat voortslepen. Helaas het tweede geval. 5/10

avatar van Lacuna1985
Ik vond het een leuke film met een mooi verhaal. Het einde had van mij iets langer vermogen door bijvoorbeeld een kijkje in de toekomst. Alsnog zou ik deze film wel aanraden bij andere.

Enigmatische fantasie die nalaat de romantische invalshoek uit te diepen. Nooit wordt duidelijk waarom het meisje verliefd is op een personage, dat telkens van uiterlijk verwisselt.
Angourie Rice is zonder meer leuke meid. Meer positiefs kan ik over deze film evenwel niet bedenken.
Het is blijkbaar een boekverfilming, maar het plot lijkt in zijn kern verdacht veel op de Japanse film The Beauty Inside uit 2015, wat trouwens een veel betere film is.

avatar van mikey
wordt die persoon ook wakker als meisje of alleen als jongen?

avatar van Gish
mikey schreef:
wordt die persoon ook wakker als meisje of alleen als jongen?

Zowel als een jongen als een meisje, dik, dun, arm, rijk, you name it.
Alleen de leeftijd is altijd hetzelfde.

avatar van mikey
Zoetsappige meiden-film zonder ook maar een greintje cynisme wanneer een geest dagelijks bezit neemt van een nieuw puberlichaam, maar toch elke keer weer bij dat ene meisje weet te komen om zo weer nieuwe instagram-achtige momenten te vieren. Van die reklamebeelden waaronder Celebrate Life zou kunnen staan. Zie ook poster.

Mijn hemel wat was dit tergend en vervelend.

avatar van K. V.
Ik vreesde weer dat het zo'n typisch romcom tienerfilmpje ging zijn, maar gelukkig was deze toch anders. Een origineel verhaal en de cast deed het ook prima.
Verder was de speelduur ook goed, niet te lang en niet te kort. Ik had geen verwachtingen bij deze film, maar viel beter mee dan gedacht.

Ik vind het spijtig dat deze film een lagere score heeft. Want ik vond het mooi, eerlijk en emotioneel. OK, je mag deze film totaal niet serieus nemen aangezien het gewoonweg niet mogelijk is. Maar het standpunt is interessant, en ik vond dat er een chemistry was tussen al die karakters die "A" speelden en haar (Rhiannon). En aangezien "A" allemaal door andere personen gespeeld werden vond ik dit wel opmerkelijk, aangezien je die chemistry pas hebt tussen een paar karakters, niet altijd tussen korte interpauses zoals hier. Oprecht aangenaam verrast.

avatar van AnyaH
Romantische psychologische dramafilm over de dolende ziel 'A' die iedere dag in een ander lichaam wakker wordt. De 15 jonge acteurs en actrices die de personen (zowel jongens als meisjes) spelen waarin 'A' wakker wordt, zijn goed op elkaar afgestemd qua gedrag, gebaren en gezichtsmimiek, waardoor het verhaal geloofwaardiger wordt. Rhiannon gelooft het eerst niet, maar de details van iedere vorige ontmoeting kloppen wel...... Het lijkt mij dodelijk vermoeiend en zeer eenzaam als zoiets echt zou kunnen. Ik ben niet zo van fantasy of sciencefiction, maar vond het plot toch heel bijzonder. Cinematografie voornamelijk op high school en muziek goed passend bij de scenes. Geen hoogvlieger, maar wel de moeite waard om te kijken!

avatar van mjk87
Charmant filmpje wel, vooral door een sprankelende Rice. Niet elke match is even sterk, maar de acteurs die A spelen doen het in de regel best oké. Het einde is prima en had eigenlijk ook niet anders gekund. Daarnaast wordt het dan wat diepgravender en beter dan dan daarvoor als de toon erg licht is. Daar is niks mis mee, maar misschien had hier nog wel veel meer in gezeten. Af en toe sleept de film ook een beetje maar als geheel prima om eens gezien te hebben. 3,0*.

K. V. schreef:

Haha nou ik weet niet, maar dit was een typisch romcom tienerfilmpje hoor Verhaallijn, wendingen, karakters, acteurs.. Alles.
Behalve dan dat ze uiteindelijk niet bij elkaar kwamen, want dat gebeurt wel altijd in die standaard tienerfilms.

Anyway, leuk als je jong bent, maar als je dit in je 20-er jaren gaat kijken, verveel je je dood. Tenminste ik vond het echt een nietszeggende film en vond het echt vreselijk om uit te zitten.

avatar van Shadowed
Leuk concept.

Eigenlijk bijna een ideaal concept, alleen wel jammer dat er dan een romantische film uit moet komen. Van alle dingen die je ermee kan doen.. Dan is romantiek toch echt wel een wat minder dingetje, alhoewel het resultaat zo slecht is daarmee.

Rice is in ieder geval erg geschikt voor haar rol. In de moderne Tom Holland Spider-Man films is ze onzichtbaar, maar hier weet ze haar stempel wel neer te zetten. Prima, onschuldige, wellicht wat karikaturale maar toch een humaan karakter. Rice doet dat allemaal naar behoren.

Ook een paar bekende koppen in bijrollen. Smith zien we tegenwoordig ook vaker, Douglas komt voorbij (heerlijk in Level 16), Ryan , Teague en Batalon komen ook even hallo zeggen, waardoor er nog wel een redelijk degelijke en opkomende jonge cast erbij is gehaald. Dat is nog wel leuk om zo even te zien.

Film kiest echter voor een subtiele manier van romantiek en die werkt met dit concept niet zo goed. Sowieso gaat het verhaal wel heel snel in het begin waardoor het wat random aan begint te voelen soms. Eenmaal verder kan je ook maar moeilijk meeleven maar qua vermaak boeit het wel wat beter.

Alleen raakt het geen snaar en blijft nog braaf, en doet ook net wat te weinig met dit concept om goed op te kunnen vallen helaas. Wel een leuke poging. Moet haast wel een boekverfilming zijn echter. Maar als film schiet het wat te kort, en ben ik toch van mening dat romantiek niet centraal had hoeven staan met dit concept.