Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018)

Alternatieve titel: Fantastic Beasts and Where to Find Them 2

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
134 minuten / 141 minuten (extended cut)

geregisseerd door David Yates
met Eddie Redmayne, Johnny Depp en Jude Law

In 1927, enkele maanden na de gebeurtenissen uit de eerste film, is Gellert Grindelwald ontsnapt en is hij medestanders naar zijn kant aan het overhalen. Dit met de belofte om tovenaars te verheffen boven alle niet-magische wezens. Alle hoop om hem tegen te houden rust op Albus Dumbledore en zijn goede vriend Newt Scamander, een voormalig leerling van Dumbledore.

avatar van Nick Theunis
In Film > Nieuws > Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018):

Titel bekend & First-Look Image.

avatar van Fueledable
Ik ben heel benieuwd! Ik vond het eerste deel een leuke aanvulling op de Harry Potter reeks.

Vanaf 15 november 2018 in de bioscoop (Warner Bros.)

avatar van Kondoro0614
Tof hier heb ik wel erg veel zin in hoor.

avatar van jerome998
Hogwarts

avatar van mcdaktari
De vorige was ook helemaal niet verkeerd. Hier heb ik best wel zin in.

avatar van Matt81
Fijne trailer hoor. Nogal nostalgisch, maar fijn

avatar van predator
Inderdaad fijne trailer. Zit er tof uit.

avatar van JohnWilliams
Ik heb zoveel zin in dit magische avontuur. Deel 1 vond ik al geweldig, deel 2 gaat nog leuker worden. Ben vooral benieuwd naar Perkamentus zijn verhaal. Die gaan ze sowieso meer uitdiepen. Zijn duistere tijd met Grindelwald, het gevecht in 1945 en het gevecht met zijn broer en Grindelwald waar zijn zus helaas bij om het leven kwam. Interessante verhaallijn. Jude Law lijkt mij een perfecte keuze!

avatar van Shadowed
Nu al een stem? Notabene van een account dat zijn eerste stem uitbrengt.

avatar van behangplakker
Vannacht gezien, net als het eerste deel was hij zeker vermakelijk. De film bevatte echter wel enorm veel uitleg, wat storend was voor het verloop van de film. Ironisch genoeg vroeg je je soms af op basis waarvan bepaalde informatie weer beschikbaar was, maar misschien was ik gezien het tijdstip van de film niet helemaal meer wakker.

Visueel was het een parel en Newt & zijn magische dieren stelen wat mij betreft de show.

Ik was bij de première in Utrecht. De film kijkt lekker weg en verveeld geen seconde. Dit komt mede door het geweldige decor (Parijs) en de special effects. De verhaallijn is echter erg rommelig en weet niet te beklijven. Het einde vond ik ronduit slecht, doe dan een vette cliffhanger.

avatar van Donucius
Ik vind het moeilijk deze. Deel 1 was fantastisch. Dit deel kon mij niet echt bekoren. Het verhaal is gewoon heel matig uitgebeeld, terwijl er boordevol potentie in zit. Het komt er echter nooit echt uit. Acteerwerk van Depp en Redmayne houden de film nog enigszins staande en op niveau. Het is een plezier om naar deze 2 acteerkanjers te kijken; gewoonweg prachtig! Echter de chaotische vertelling, de trage verhaallijn, de nadruk op details die niemand iets boeit, trekken de film de afgrond in die het nooit echt te boven komt.

3D begon goed, echter werd gaandeweg minder en op een gegeven moment zelfs een beetje overbodig. Wellicht was ik er gewend aan geraakt dus 3D krijgt hier het voordeel van de twijfel. De effecten en actiescènes waren goed, echter geen wow. Okay, zal wel aan mij liggen... Een goede climax is er nooit echt gekomen. Het voelt heel erg aan als een deeltje 1 van weer een trilogie die uitgemolken moet worden. Het heeft een Harry Potter sfeertje, maar haalt nergens ook maar enigszins het (hoge) niveau van de HP films. Zelfs het niveau van het Fantastic Beasts deel 1 is niet evenaard, terwijl er bij deel 1 op veel punten nog plaats was voor verbetering.

Voor mij was deze film een teleurstelling, een trage lange zit met op het eind helemaal geen gevoel van voldoening noch een amusant gevoel. Zeer jammer, want ik had voor een J.K. Rowling echt wel wat meer niveau en verhaal verwacht. Nogmaals, de film is niet slecht. Maar voor een Rowling voor mij dus ondermaats...

Het verhaal is rommelig en slecht gemonteerd. Verhaal springt van de hak op de tak en niets springt eruit. Depp speelt beroerd en de effecten zijn niet vernieuwend

vonden jullie de film ook niet te donker? alsof er een waas overheen zat

SunChaser schreef:
vonden jullie de film ook niet te donker? alsof er een waas overheen zat

Ja, viel mij ook op na een tijdje. Erg donker, weinig kleur. 3D er nog eens bij...

avatar van Graaf Machine
Vraagje aan hen die de film gezien hebben: Is deze film ook te volgen als je het eerste deel niet gezien hebt ?

avatar van venderkets
Graaf Machine schreef:

Nee, maar ook niet als je deze wel hebt gezien.

avatar van Graaf Machine
Bedankt voor dat antwoord, dan kan ik vanavond rustig gaan kijken.

avatar van Shinobi
"Are you going somewhere?"

Met het vorige deel luidde David Yates een aardige start in van een nieuwe franchise, maar met dit vervolg slaat hij de plank goed mis.

In dit deel ontsnapt Grindelwald uit de gevangenis en krijgt Newt Scamander de taak op zich - door niemand minder dan - Dumbledore om hem tegen te houden. Het leidt tot een nietszeggend kat-en-muisspel waar Scamander slechts een bijrol in mag spelen. Men lijkt hiermee alle goodwill uit de voorganger gelijk overboord te gooien.

'The Crimes of Grindelwald' is simpelweg overvol te noemen, gezien de vele personages die geïntroduceerd worden en daarbovenop nog eens voorzien worden van een eigen achtergrondverhaal. Om het maar niet te hebben over de vele subplots die werkelijk niets toevoegen. Uiteraard mogen de obligate Harry Potter referenties niet vergeten worden. Hoe wil je op deze wijze een lopend verhaal vertellen?!

Logischerwijs springt het geheel alsmaar van de hak op de tak, terwijl je als kijker afgeleid moet worden door de fabeldieren en het visueel geweld. Johnny Depp als bad guy krijgt vrijwel niets te doen, waardoor hij nauwelijks indruk weet te maken. Ondertussen word je overspoeld met een hoop uitleg die weinig verheldering geeft; na een dikke twee uur ben je geen steek opgeschoten. Om het vooral niet te hebben over de wannabe M. Night Shyamalan wending.

Al met al een rommelig en bovenal slaapverwekkend vervolg dat tot niets leidt.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van predator
Plus: mooie beesten weer, Depp zet een fijne rol neer en de tijd vliegt om. Min: het is rommelig, er zitten te veel wendingen in en het einde is dus geen einde. Leuk om gezien te hebben, maar had er meer van verwacht.

avatar van Oordeel
Pfoe.. toch wel een tegenvaller. Ik heb werkelijk geen idee waar ik net naar heb zitten kijken. De hele film lijkt te draaien om het krijgen van Credence aan je kant maar waarom iedereen dit nastreeft is me volstrekt onduidelijk.

Van het eerste deel genoot ik. Het verhaal was goed te volgen en de motieven van de karakters waren helder. Daar ontbreekt het in dit tweede deel compleet aan. Je verwacht in een film als deze dat je op z'n minst de keuzes van het hoofdpersonage kan volgen als kijker, maar voor mijn gevoel was alles wat Eddie Redmayne's karakter Newt Scamander doet in deze film compleet willekeurig. Dat geldt jammer genoeg voor vrijwel alle personages.

Er zijn zeker vijf liefdeslijntjes in deze film.. maar geen van allen wordt bevredigend uitgewerkt. Doordat de kijker overspoeld wordt met (nieuwe) personages in de toverwereld bouw je met geen van hen een band op. Sommigen van hen lijken bovendien compleet overbodig Nagini, Flamel.

Daarnaast kost het regisseur Yates veel tijd en moeite om het surplus aan verhaallijnen samen te brengen. De spectaculaire finale liet mij dan ook onberoerd.

Het hele verhaal lijkt een (slap) excuus om visueel alles uit de 'Wizarding World' kast te halen. Ironisch genoeg zijn juist de scenes in Zweinstein de beste van de hele film.

Special effects prachtig, verhaal snapte ik helaas niet zo veel van. En ja zoals hiervoor ook al beschreven was de film echt te donker en keek niet fijn weg.
[/quote]

[quote]

avatar van mrklm
Een bombastisch special effects-spektakel zonder hart, zonder diepgang en zonder spanning. De slechte belichting - vooral in de avondscènes in Parijs - wekt de indruk dat we in een computergame zijn beland: zelfs de acteurs zien er nep uit. J.K. Rowling levert deze keer een scenario af waarin ze teveel verhaallijnen heeft gestopt. Newt moet het opnemen tegen Grindelwald [Johnny Depp] die zijn zinnen heeft gezet op Credence [Ezra Miller] om redenen die waarschijnlijk duidelijker zijn voor degenen die de boeken hebben gelezen of deel 1 meerdere keren hebben gezien. De vele andere verhaallijnen lijken er vooral bij te zijn gesleept om ons voor te bereiden op deel 3, maar zorgen hier vooral voor verwarring. De acteurs verdrinken in een overdaad aan special effects en Sean Yates trekt veel teveel de aandacht naar de 'camera' met allerlei bewegingen die onderstrepen dat we naar een CGI-productie zitten te kijken. Helaas is dat erg duidelijk zichtbaar in deze enorme teleurstelling. Alleen de score van James Newton Howard is de moeite waard.

avatar van schoonetoonen
Toch een beetje teleurstellend. Het ziet er allemaal erg mooi uit, vind ik. En de eerste scenes komen in 3D erg mooi tot hun recht. Maar het verhaal is lastig te volgen, veel nieuwe personages die me niet echt konden meenemen. Er gebeurt eigenlijk maar heel weinig essentieels, maar wel een heleboel 'ruis' actie.
Deel 1 heb ik destijds ook gezien, maar er is blijkbaar erg weinig van blijven hangen.
Ik was blij dat de film na dik 2 uur afgelopen was.

avatar van nathaniel177
Slecht uitgewerkte personages, een warrig verhaal, saai en haalt het niveau van het eerste deel zeker niet! Een van de grootste teleurstellingen van het jaar.

avatar van LeondeBeij
Ik heb geen idee wat ik vanavond gezien heb... alles schoot in sneltreinvaart voorbij, veel te veel. Nieuwe en oude personages komen terug en spelen allemaal een redelijke rol. Als je weinig of niks van de vorige films gezien hebt snap je er echt geen ene zak van. Zelfs nu, met al "de voorkennis" die ik heb, was het puzzelen. En naar mijn idee is er weer teveel bij bedacht.
Daarnaast leuke effects, matige personages/acteurs en veel te gehaast. Vond de verhaallijn ook erg onduidelijk. Kijkt totaal niet lekker weg.
Hier had veel meer in gezeten...