Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door David Yates
met Eddie Redmayne, Katherine Waterston en Dan Fogler

1926. Het verhaal volgt een zogeheten magie-zoöloog, Newt Scamander (Eddie Redmayne) genaamd. Newt heeft net zijn wereldwijde excursie voor het vinden en vastleggen van een bijzondere collectie fabeldieren afgerond. Tijdens een tussenstop in New York loopt alles uit de hand wanneer een paar fabeldieren uit zijn magische koffer weten te ontsnappen, die wel eens problemen zouden kunnen veroorzaken voor zowel de tovenaars- als de Dreuzelwereld.

Tarkus schreef:
Deze film is wel heel mooi gemaakt, met formidabele speciale effecten.
Een lust voor het oog is deze prent.
Ook van de vertolkingen ben ik best tevreden, Eddie Redmayne doet het hier alweer goed, al heb ik hem al betere dingen zien doen, in The Danish Girl bijvoorbeeld, maar dat is natuurlijk een heel ander genre.
Dit verhaal is van J.K. Rowling, en spijtig om het te moeten zeggen,, denk niet dat dit het succes zal halen van Harry Potter, daarvoor is het verhaal wel iets te zwak.
Maar misschien dat het tweede deel soelaas brengt, ook niet alle Harry Potter delen waren even goed !!

Naar aanleiding van het verschijnen van de tweede film deze eerst eens opnieuw bekeken.
Ik blijf bij mijn eerste mening, en benieuwd wat de tweede nu brengt.

Gisteren even weer herzien,omdat ik zo meteen deel 2 voor het eerst zie.heb weer genoten.zoals de meesten al zeggen,dat het niet zo,n succes is als harry potter dat vind ik ook,maar het is zeker een goeie film.een prima cast verders.ook een goed verhaal er in.op naar deel 2.

Een 5 voor de special effects en voor de acteurs en een 3 voor het verhaal dat niet zo veel voorstelde en daardoor ook wat te lang was.Kortom 4 sterren.

avatar van ILDIB
Heerlijke film. Daar waar potter teveel neuzelt naar mijn zin is deze wat prettiger. Nog steeds soms nutteloze wezens voor de gein in beeld maar ach. Jakob was t beste aan de film.