ad
  • 8.143.484 stemmen

Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)

Avontuur / Fantasy | 133 minuten
3,33 1.561 stemmen

Genre: Avontuur / Fantasy

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Eddie Redmayne, Katherine Waterston en Dan Fogler

Releasedatum: 16 november 2016

Over Fantastic Beasts and Where to Find Them

"From J.K. Rowling's wizarding world."

1926. Het verhaal volgt een zogeheten magie-zoöloog, Newt Scamander (Eddie Redmayne) genaamd. Newt heeft net zijn wereldwijde excursie voor het vinden en vastleggen van een bijzondere collectie fabeldieren afgerond. Tijdens een tussenstop in New York loopt alles uit de hand wanneer een paar fabeldieren uit zijn magische koffer weten te ontsnappen, die wel eens problemen zouden kunnen veroorzaken voor zowel de tovenaars- als de Dreuzelwereld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Leta Lestrange

Credence Barebone

Tarkus

Tarkus schreef:

Deze film is wel heel mooi gemaakt, met formidabele speciale effecten.

Een lust voor het oog is deze prent.

Ook van de vertolkingen ben ik best tevreden, Eddie Redmayne doet het hier alweer goed, al heb ik hem al betere dingen zien doen, in The Danish Girl bijvoorbeeld, maar dat is natuurlijk een heel ander genre.

Dit verhaal is van J.K. Rowling, en spijtig om het te moeten zeggen,, denk niet dat dit het succes zal halen van Harry Potter, daarvoor is het verhaal wel iets te zwak.

Maar misschien dat het tweede deel soelaas brengt, ook niet alle Harry Potter delen waren even goed !!

Naar aanleiding van het verschijnen van de tweede film deze eerst eens opnieuw bekeken.

Ik blijf bij mijn eerste mening, en benieuwd wat de tweede nu brengt.

avatar van Supernatural

Supernatural

Gisteren even weer herzien,omdat ik zo meteen deel 2 voor het eerst zie.heb weer genoten.zoals de meesten al zeggen,dat het niet zo,n succes is als harry potter dat vind ik ook,maar het is zeker een goeie film.een prima cast verders.ook een goed verhaal er in.op naar deel 2.

avatar van cornelis2

cornelis2

Een 5 voor de special effects en voor de acteurs en een 3 voor het verhaal dat niet zo veel voorstelde en daardoor ook wat te lang was.Kortom 4 sterren.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2077 stemmen

Heerlijke film. Daar waar potter teveel neuzelt naar mijn zin is deze wat prettiger. Nog steeds soms nutteloze wezens voor de gein in beeld maar ach. Jakob was t beste aan de film.

avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

Er wordt een mooi tijdsbeeld geschetst van het New York uit de jaren 20. Alleen is het verhaal stompzinnig en teveel Men In Black achtig. En er treedt wel een afstomping op t.a.v. de vele beesten die steeds weer oppoppen. Normaal zou ik hier een 2.5 voor geven, maar door het heerlijke personage wat de bakker is, geef ik een halfje extra.

avatar van RikkieD

RikkieD

Geen hoogvlieger, maar leuk om gezien te hebben. Zeker als je een beetje van Harry Potter houdt. Hier en daar wel spannend, lekker wat actie, redelijk voorspelbaar, leuk maar niets bijzonders. Special effects zijn uitgebreid en gedetailleerd, maar overduidelijk geanimeerd.

Persoonlijk hou ik sowieso minder van de Harry Potter tovenaar stijl. Niet perse mijn hoek van fantasy, dat maakt mijn mening natuurlijk ook wat gekleurd.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Leuke fantasie film , die naar mijn mening wat traag op gang kwam. Het zag er allemaal wel mooi uit en het Harry Potter gevoel kwam wel een beetje opborrelen. (Verder moet je Harry Potter gewoon een beetje loslaten en niet te veel vergelijken ,naar mijn mening)

Toch vond ik het verhaal in het begin gewoon wat mager en had ik het iets duisterder verwacht . Een fabel dier verzamelaar , waarbij dieren ontsnappen en dan gaan ze de dieren weer vangen.

Dit pakte mij gewoon niet heel erg en het voelde een beetje kinderlijk aan . Dit ,ondanks de top acteurs en alles er tip en top uit zag. Naarmate de film op gang kwam vond ik het ook echt spannend en interessanter worden en ben ik , als ik de hele film bekijk toch aangenaam verrast en vond ik het een leuke fantasie film .