To All the Boys I've Loved Before (2018)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Susan Johnson
met Lana Condor, Noah Centineo en Janel Parrish

Lara Jean Covey schrijft brieven aan al haar voormalige geliefden. De brieven zijn alleen bedoeld voor haar en nooit bedoeld om gelezen te worden door iemand anders. Tot op een dag dat al haar liefdesbrieven verstuurd worden naar haar oude geliefden. Haar leven verandert al snel in een chaos als ze gedwongen is om te gaan met de sociale tegenslag en buiten dat ook de confrontatie moet aangaan met elk van hen.

kappeuter (moderator)
Naar het gelijknamige boek van Jenny Han.

Vanaf 17 augustus te zien op Netflix.

avatar van Gish
Eindelijk eens een Netflix Original die boven de middelmaat uitsteekt. Frisse, goed geregisseerde jonge cast doet het prima, het verhaal is leuk uitgewerkt. De film kijkt ook lekker weg en geeft een "feel-good" gevoel.
Sterk binnen het toch lastige genre. Ik dacht even dat die Centineo de zoon van Mark Ruffalo was, twee druppels water, maar nee.

avatar van mjk87
De cast is inderdaad sympathiek en speelt met plezier. Erg fijn sfeertje kent de film ook. Maar ondanks de wat boeiende premisse is dit wel heel standaard uitgewerkt. Uiteindelijk is dit gewoon een romance die het eerst niet is, toch wat wordt, dan uit elkaar valt en aan het eind weer helemaal goed is. Nee, dan had je vanuit die brieven naar de oude geliefden (erg mooie titel trouwens) veel meer kunnen halen. De film kijkt redelijk weg, is af en toe oprecht mooi maar door het voorspelbare verloop niet heel boeiend. 3,0*.

avatar van Miszmi
De trailer sprak mij niet echt aan, maar ik wist wel dat dit echt mijn soort film zou zijn. Toch een kans gegevens en geen seconde spijt gehad. Prima opbouwende film met inderdaad een sympathieke cast die veel plezier uitstraalt. Het wordt echter nergens écht geweldig en vernieuwend. Het verhaal is eens wat anders, maar het verloop ervan hebben we allemaal wel eens eerder gezien. Eigenlijk voorspelbaar tot op de minuut dus. Het is niet iets waar ik echt overheen val bij dit soort films, die verwachting heb ik ook altijd van te voren al wel, maar het is wel hetgeen wat een film uniek kan maken. Dat hebben ze hier laten liggen en dat is jammer, want potentie was er genoeg.

Uiteindelijk heb ik mij prima vermaakt met deze film en scoort het gewoon een ruime voldoende, maar ik heb wel het gevoel dat er meer uit te halen viel. Het is vooral zonde dat het nergens echt wist te verrassen.

avatar van D-ark
Gigantisch charmant young adult verfilming die met een simpel plot een geweldig vermakelijke film neerzet. De cast is misschien de beste die YA verfilming in eeuwen hebben gehad en het heeft een van de meest vlotte scripts die ik eeuwen heb gezien bij dit soort films. Aanrader.

avatar van mikey
Soms wordt een meisjesfilm uit het niets goed gewaardeerd ondanks het bedenkelijkste nivooo. Dat gebeurde bv. ook met de sisterhood of the tralalala, die alsnog terecht vergeten is. Type film over meisjes die enkel op Oprah Winfrey nivo en alleen maar over seks kletsen. Maar wel met kleren aan gaan baden alsof ze in Saoedie Arabie wonen. En nog meer seksfantasietjes zoals de troep uit de doktersromannetjes. Het is wel zo dat de film toegeeft dat de inspiratie daar vandaan kwam.

kijk dan liever naar Fast Times dan deze verschrikking. Die staat tegenwoordig ook op netflix. Nog even een sneer naar de afgrijslijke aankleding van rotkleurtjes, ornamentjes. Creepy patroontjes op rokjes, behangetjes en zusjes.

Lekker hip ook met insta en snapchat. Net als een film uit 2000 met sms en hotmail.

(geschreven door een chagrijnige ouwe zak)

avatar van David Aaronson
Beste chagrijnige ouwe zak, mikey, hier nog een 'ouwe chagrijnige zak' met twee dochters in deze tijd… Ik vind dit een Fast Times at Ridgemont High maar dan gemaakt in 2018. Zoals D-ark zegt, een 'gigantisch charmant young adult verfilming die met een simpel plot een geweldig vermakelijke film neerzet'.
'Oprecht, grappig, maar af en toe ook serieus. Ontzettend sympathieke personages, die ik, mede dankzij de uitstekende acteerprestaties, meteen ken en geloof.', schreef iemand daar. Dat geldt ook voor deze film; Lana Condor, opgeleid aan de New York Film Academy, weet de onzekerheden en twijfels van haar personage heel goed over te brengen. Een talent.

David Aaronson schreef:
Huh? deze persoon staat helaas niet op MM! Toekomst moet het leren, maar ik twijfel eraan dat ze een Sean Penn, Jennifer Jason Leigh of een Forest Whitaker zal worden?

avatar van David Aaronson
mikey dat wisten wij toen ook nog niet van Sean Penn, Jennifer Jason Leigh of een Forest Whitaker… In die tijd ook 'slechts' talenten…
Lana Condor - rainemagazine.com

toekomst zal het leren

(edit: leuk stuk zeg :-| yoga en inner glow, nivo zoals die van de film)

avatar van Woland
Ik moet de film nog kijken hoor, maar als ik dat interview lees krijg ik al jeuk. Tzt zal ik de film nog wel een kans geven na dit soort halleluja-beoordelingen, maar ik verwacht dat ik meer richting mikey ga qua beoordeling. Aldus een andere ouwe zak.

Ik vond het een rommelige film, omdat alles wat rondom het verhaallijn speelde geen toevoeging gaf. Het concept had verder nog weinig te doen met de film. Van de vijf liefdesbrieven kwamen er maar drie mannen in beeld, waarvan maar twee ook echt een rol speelde. Ik vind Lana Condor ook slecht acteren (en ik vind niet snel dat iemand slecht acteert). Vond het ook maar een raar gezicht dat de hoofdrolspeelster afsteekt als volbloed Aziaat tegenover haar halfbloed zussen.

avatar van Mevlut Karatas
Gekeken met mijn 14-jarige zoon, vond het best vermakelijk (om te zien dat mijn zoon zich amuseerde). Ja, als volwassene zou ik dit natuurlijk nooit bekijken. Ik snap dan ook niet waarom volwassenen deze film bekijken en beoordelen als een volwassenenfilm.

Mevlut Karatas schreef:
ik vond het een meer dan volwassen film. Met volwassen concepten en dialogen. Kinderen vinden alles mooi. Dat telt niet

Doorsnee tienerromcom, die op talrijke fronten tekortschiet. Een belabberd verhaal, volgepropt met clichés, en dito acteerprestaties, die het niveau van middelbare schooltoneel amper ontstijgen. Bijzonder matig.

avatar van Shadowed
Cliche.

Niet slecht voor een van de andere "netflixproducties". Deze is me in dat rijtje behoorlijk meegevallen na het zien van The Open House is het zelfs een behoorlijke meevaller, maar er is daarnaast toch echt meer nodig om me te overtuigen.

Ja, de acteurs doen het niet belabberd. Geen volle overtuiging, maar de film is soms toch echt te ongeloofwaardig voor een project dat menselijk over moet komen. De jaloerse types zijn weer terug en je kan ook bijna raden hoe dit zal gaan aflopen.

Visueel niet zo boeiend, cameragebruik ook niet boeiend, acteerwerk kan er wel mee door. Voor een gezellige romcom moet je deze film opzetten, ander kan je hem gewoon links laten liggen.

avatar van Esteban
Alsnog een 3 om het simpele feit dat de film geen enkel tenenkrommend moment kent, de hele speelduur blijft boeien en de personages zowaar geloofwaardig zijn tot op zekere hoogte. De cast doet het niet slecht.

Maar vooral in de US zijn hier heel lovende dingen over te lezen en dat begrijp ik dan weer niet. Een hedendaagse John Hughes film? Ver van. Inhoudelijk is dit écht niets meer dan een doorsnee genre-film.

avatar van HarmJanStegenga
Esteban schreef:
Ik snap dat wel. We moeten natuurlijk ook niet net doen of die Hughes' films allemaal zo onaantastbaar goed zijn. Erg fijn filmpje dit.

avatar van Esteban
Dat doet ook niemand, denk ik. Niettegenstaande komt dit nog niet eens in de buurt. Althans naar mijn gevoel.

avatar van IH88
“For someone who has such good grades, you can be so dense sometimes.”

Uitstekende coming of age film. Of To All the Boys I've Loved Before het in zich heeft om een tienerklassieker te worden weet ik niet, maar Netflix heeft zeker zijn niche heeft gevonden. Natuurlijk komt er straks een film als Roma, maar het romcom genre is waar Netflix op dit moment echt floreert.

To All the Boys heeft wat subplotjes en personages die niet goed uitgewerkt zijn, maar het hoofdplot rond Lara is sterk. Vooral de relatie met haar vader en twee zussen is erg sterk uitgewerkt, en het overschaduwd zelfs een beetje de strubbelingen die ze heeft met haar vijf "vriendjes". Lana Condor is geweldig en dit is een soort van break out rol die je maar zelden ziet. Ringwald, Silverstone, Lohan, McAdams en Stone zijn een paar actrices die door dit soort tienerrollen beroemd zijn geworden, en Condor heeft alles in zich om in hun voetsporen treden.