• 10.922 nieuwsartikelen

Met onder meer: Mads Mikkelsen en Maria Thelma Smáradóttir

Gesproken taal: Engels en Deens

Releasedatum: 14 maart 2019

Plot Arctic

"Survival is the only option"

Een man strandt op de Noordpool en wacht totdat hij eindelijk gered wordt. Wanneer het ernaar uitziet dat hulp onderweg is, gebeurt er een ernstig ongeluk en is zijn kans op redding verkeken. Nu moet hij een belangrijke beslissing nemen: in het kamp blijven waar het relatief veilig is, of eropuit trekken en het onbekende tegemoet gaan, in de hoop redding te vinden.

Social Media

avatar van ILDIB

ILDIB

Meest storende is dat zijn survival skills soms heel goed zijn maar soms echt te dom voor woorden. Jammer dat daar geen consistentie in zat. Evenzo zijn wisselende taalgebruik. Verder vind ik t een matige poging om castaway na te spelen al is deze duisterder. Er zitten mooie scenes bij maar ook een paar te emotioneel geforceerde. De muziek is wel echt fantastisch.
stukje dat ie in spleet valt maar wonder boven wonder week terug bij slee komt is gewoon te slecht.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Brr, je krijgt het koud door er alleen maar naar te kijken. Prima film met prachtige shots van de noordpool. Op enig moment ga je echt meeleven met de twee hoofdpersonen. Opvallend dat hij zichzelf en haar steeds moed inspreekt, ze komen ons snel redden, het komt allemaal goed. Net op het moment dat hij de moed verliest (het laatste shot) lijkt er redding te komen.

Motto: geef nooit op!

Fantastisch en spannende film

avatar van Capablanca

Capablanca

Boeiend, erg realistisch en ontroerend.

Ik zie hierboven de vergelijking met Castaway , maar ik moest zelf aan All is lost met Robert Redford denken.

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

ijzingwekkend goed

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Ooit eens een trailertje van gezien en toen toch wel de interesse gewekt mede door Mikkelsen die ik toch altijd wel goed vind. Hoewel de cijfers en comments niet bepaald van een super film spraken toch de kans maar gegrepen toen hij onlangs op tv was.

Het verhaal mag bekend zijn van de eenzame overlever die gezelschap krijgt van een andere overlever waarna de essentie van het overleven en de keuzes daarbij veranderen. In eerste instantie draait het om eenzaamheid en structuur, maar ook angst, binnen het Antarctisch gebied waarin de overlever zijn dagen slijt. De eerste blijheid met uitzicht op redding of überhaupt een mens te zien wordt ruw verstoord in deze Cast Away die ook veel overeenkomsten heeft met The Revenant. Interessant is wel te zien hoe blij hij toch in eerste instantie een andere mens te zien, ook al is diegene in shock en niet aanspreekbaar. Net zo aardig is de waardering voor andere eten en de mogelijkheid om vuur te kunnen maken. Wat kan een mens afhankelijk van de situatie toch blij zijn met kleine dingen. De tocht die volgt is uiteraard één vol ontbering, ellende en gevaar, en natuurlijk met de vraag of het uiteraard veel uithaalt.

Toch echt vangen doet Artic mij nergens. De muziek is aardig, de landschappen fraai en Mikkelsen doet zijn best. Al met al is Arctic een aardige reminder hoe nietig de mens is maar verder zal het mij niet lang blijven.

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

De Noordpoolversie van "All is lost" met Robert Redfort toentertijd.

Verveling, afgevroren tenen en heel veel honger in een grote, witte wereld.

Vanavond dus RTL 7 2030 uur heerlijk met de verwarming aan....

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

Rotterdam@1 schreef:

De Noordpoolversie van "All is lost" met Robert Redford toentertijd.

Verveling, afgevroren tenen en heel veel honger in een grote, witte wereld.

Vanavond dus RTL 7 2030 uur heerlijk met de verwarming aan....

Een geweldige film als kijkavontuur en meeleven met de ontberingen: gevriesdroogde noedels die knisperend worden gegeten als een koningsmaal. Wat het ook is, als je verder niets hebt dan honger, kou, ijs en desolate sneeuwvlaktes.

avatar van grandpa

grandpa

Lekker samen op de bank en onder een warme deken met grandma gekeken. De warme chocomel en oliebollen smaakten, al kijkend naar die kou, nog lekkerder. Aanrader...brrrrr

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Hoewel mooi gefilmd en met geloofwaardigheid gebracht vond ik dit een erg droge film. Voelde meer aan als een "survival in the arctic for dummies".Gaat verder nergens over. Deze film liet me koud.

avatar van lang pee

lang pee

Mooie film, was niet altijd even realistisch maar dat nemen we er dan maar bij. Natuurlijk is het weer genieten van Mikkelsen. Was zijn moeilijkste rol ooit, begrijpelijk in deze barre omstandigheden in IJsland. Als we dan weten dat deze film op 19 dagen gemaakt is met een beperkt budget...