• 8.518.229 stemmen

Geregisseerd door: Brian Smrz

Met onder meer: Ethan Hawke, Liam Cunningham en Rutger Hauer

Releasedatum: 18 januari 2018

Plot 24 Hours to Live

"Contracted to kill. Fighting to survive."

De huurmoordenaar Travis Conrad wordt via een experiment kortstondig opnieuw tot leven gewekt voor een tijdsspanne van 24 uur. De klok tikt genadeloos voort als Travis moet samenwerken met de superspionne die verantwoordelijk was voor zijn dood. Bovendien wil hij wraak nemen op het machtige syndicaat dat zijn vrouw en kind vermoordde. Ondertussen is hij op zoek naar verlossing voor alle zonden die hij heeft begaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Theunissen

Origineel is deze dertien in een dozijn Thriller film zeker niet, want hij deed me regelmatig denken aan beide "Crank (2006)" films alsook aan het vrij recente "Hardcore Henry (2015)".

In dit verhaal (dat zich hoofdzakelijk afspeelt in Zuid-Afrika) draait het om de eenzame huurmoordenaar Travis Conrad (Ethan Hawke), die in dienst is van een geheim agentschap, welke onder leiding staat van de zekere Wetzler (Liam Cunningham). Wanneer hij tijdens een gevaarlijke opdracht sterft, slagen de dokters van het agentschap erin om hem kortstondig terug tot leven te wekken om zo cruciale informatie uit Travis te krijgen. Travis beseft dat hij slechts 24 uur te leven heeft en besluit om in die tijd de dood van zijn vrouw en zoontje te wreken en daarbij moet hij ook samenwerken met de Chinese Interpol agente Lin Bisset (Qing Xu), die hem eerder doodde.

Ondanks dat dit niet meer is dan een dertien in een dozijn film met een clichématig verhaal, met daarbij ook nog eens een vrij voorspelbaar verloop, is deze film toch nog best vermakelijk en dat komt omdat het tempo best hoog is, er veel actie (soms best spectaculair) in te zien is en er ook best veel in gebeurt. Spannend wordt het nergens en iets vernieuwend hoef je van deze film niet te verwachten en ook zitten er geen verassingen in. Hier en daar zitten er wel wat wendingen in het verhaal, maar die zie je al van mijlenver aankomen en zijn dus totaal niet verrassend (hoogstens als je deze film gaat bekijken zonder enige voorkennis). Gezien het einde van het verhaal zal het me niet verbazen als er nog een vervolg zal komen.

Visueel gezien zag het er allemaal niet onaardig uit (o.a. de beelden van Zuid-Afrika) en ook was het best leuk om te zien, dat ze bij Travis Conrad een aflopende digitale klok in zijn arm hadden geplaatst. Verder vond ik het wel geinig dat in deze film de naam van Josef Mengele werd genoemd en dat had natuurlijk betrekking op de ontvoerde vluchtelingen die vermoord zijn geworden en dat vanwege medische experimenten van "Red Mountain" (geheim agentschap, welke de oorlogsvoering wil veranderen).

De cast deed het opzicht best verdienstelijk en vooral de twee hoofdrolspelers in het verhaal, te weten Ethan Hawke (wiens vrouw en zoontje gedood zijn door het geheim agentschap en dat volgens het clichématige motto "Een man zonder familie heeft niets te verliezen") en de best leuke Qing Xu (wiens zoontje Christopher wordt ontvoerd door het geheim agentschap), en van de laatste is ook wat bloot te zien in de vorm van haar billetjes (als ze onder de douche staat).

Onze eigen Rutger Hauer speelt ook mee in deze film, maar zijn rol als schoonvader van Travis Conrad stelt niet veel voor en hij is ook alleen maar even in het begin van het verhaal te zien en nog heel eventjes op het einde (waarbij hij dan wel op leuke wijze twee personen doodschiet). Ook de rol van Nathalie Boltt als Doctor Helen (die Travis Conrad weer tot leven wekt) stelt niet veel voor, maar haar vond ik wel een mooie verschijning.

Niet meer dan een vermakelijke dertien in een dozijn Thriller film, die leuk is om eens gezien te hebben als tussendoortje (duurt met circa 90 minuten ook niet al te lang), maar omdat het zeker geen originele film is met ook nog eens een clichématig en voorspelbaar verhaal, stelt het wel allemaal maar weinig voor.

avatar van bombario

bombario

"Gast, we kunnen super vette stunts maken!" "Maar er moet toch nog wel iets van een verhaal omheen?" "Ach joh, daar let toch niemand op."

Zo ongeveer moet het gegaan zijn in de aanloop naar deze film. Want de stunts, het camerawerk en ook de acteerprestaties zijn wel oké, maar het verhaal slaat helemaal nergens op. Cliché op cliché en de ene onwaarschijnlijke plotwending na de andere. Als je je verstand uitschakelt is het wel te pruimen, maar overtuigend is het allemaal allerminst.

avatar van 013brownie

013brownie

gewoon prima gemiddelde actie film om een keer te zien.

avatar van Rodger

Rodger

Slaap verwekkend, en slappe hap..

Ben toch wat beters gewend van Hawke.

1.0 *

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Slordig en erg ongeïnspireerd actie verhaaltje .

De achtie scenes an sich zijn wel redelijk .

Valt verder wat tegen .

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Prima aktiefilmpje met Ethan Hawke in vorm in de hoofdrol, een redelijk plot en een grote reeks opwindende, bijzonder kunstig in beeld gebrachte aktiescenes. Wat dat laatste betreft doet de film zelfs wel wat denken aan The Raid, al wordt dat niveau slechts sporadisch gehaald. Het ziet er allemaal evenwel erg fraai en vooral overtuigend uit. Een aangename verrassing, al met al. En een leuk bijrolletje van Rutger Hauer om het in stijl af te maken.

avatar van Daan258

Daan258

Prima actie/thriller die een klein beetje wat weg heeft van Crank.

Lekkere actie film waarbij je je verstand op nul zet en een aantal gave en harde actie scene's voorbij ziet komen.

Acteerwerk was ook zeker niet slecht en weet Ethan Hawke een prima rol neer te zetten.

Niet echt iets vernieuwends maar gewoon een aardig harde actie film.

Beter dan verwacht.

6,5/10

avatar van nathaniel177

nathaniel177

3 sterren voor de geweldige actie!

avatar van cor1946

cor1946

Een goede actie film, wel raar verhaal maar dat mag de actie scenes maakte het goed. Wel jammer voor Rutger Hauer korte rol.

avatar van cales77

cales77

Slotstuk was wel leuk. Verder zielloos filmpje.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1910 stemmen

Prima actiefilm.....3.5 stars.

avatar van veendiek

veendiek

Der liep ook een afrikaan in een ajax trui die met die bazoeka

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2048 berichten

Zojuist op Netflix gezien. Een verdienstelijke actiefilm met voldoende vaart. Heb mij er uitstekend mee vermaakt.

avatar van boemboem27

boemboem27

Gewoon lekker actiefilmpje.

13 in een dozijn maar prima vermaakt.

Heel klein rolletje voor onze eigen Rutger Hauer

(R.I.P)

avatar van umbra

umbra

Indd simpel vermakelijk actiefilmpje dat nergens uitspringt, leuk vr een keer. Maak er verder niet te veel woorden aan vuil

avatar van Jynxter

Jynxter

Standaard lomp en nietszeggende actiefilmpje. Maar met bovengemiddeld veel misplaatst sentiment en domheid. Een paar toffe scenes en het plezier om Hauer nog eens te zien, zijn de enige pluspunten.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De film beroept zich op acties en emoties, en dat is net het knelpunt... Geen overtuiging, alsook te weinig kracht om het verhaal op het juiste spoor te zetten

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Typische doorsnee. Bij dit soort filmpjes hangt het altijd net tegen een kleine voldoende aan of net niet. Zelf noem ik het de 2,5* films. Slecht is het niet, maar goed is het ook niet. Al met al vliegt de tijd zo voorbij en voor je het weet is de film alweer afgelopen. Ik heb Rutger Hauer een minuutje in beeld gezien, snap niet waarom hij nog genoemd wordt. Hawke doet zn ding maar het verhaal is rommelig en op het einde vraga je jezelf af waar je nu eigenlijk naar hebt zitten kijken.