Suburbicon (2017)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door George Clooney
met Matt Damon, Julianne Moore en Oscar Isaac

Suburbicon is de naam van een rustig, familievriendelijk stadje met betaalbare woningen inclusief gemanicuurd gazon, de ideale plaats om een gezin te stichten. Ondanks dat iedereen zo gelukkig is in Suburbicon, wordt het leven van de perfecte familie Lodge door een nare gebeurtenis volledig overhoop gehaald. Het gezin werkt zich in een diep web van chantage, wraak en verraad wanneer er vervolgens een reeks verdachte gebeurtenissen voorvallen in het huishouden.

Na een uur afgezet.. Deja vu."Wij blanken zijn slecht en de oorzaak van alles"-Gevaarlijk ironische politieke correctheid.".En wat iemand hierboven schreef; " Wat willen de makers nou eigenlijk? ". Het is niet het (deels smakeloos- komisch) racisme,of misdaad, in wat voor vorm dan ook , wat mij deed besluiten om met deze film te stoppen,maar het uitermate "onplezierig kijken", waarin "de reden, oorsprong " van de film volkomen onduidelijk is..Een "nare sfeer' in een film kan zijn oorzaak vinden in het verhaal, daar zijn vele voorbeelden van, wat een film soms tot een beklemmend meesterwerk maakt.. Deze film wil je snel uitzetten....
Compliment voor de uitstekende jaren 50-sfeer tot in elk detail. Wat hadden ze daarmee een echt goede film kunnen maken. O...Ik heb nooit iets gehad met Damon...ja vooroordeel...

avatar van jipt
Toffe Coen Brothers! Ik herken eigenlijk de hand van Clooney hier niet in. Leuke personages en een maf plot. In tegenstelling tot velen kon ik de maatschappelijke kritiek wel waarderen. 4*

avatar van Kondoro0614
“You think you can fuck us?”

Wat een ontzettend saaie en trage film was dit zeg waar ik vanaf moment één al niet lekker in kwam, de film heeft weinig te boeien en het is allemaal maar een warrig en vaag gebeuren. Damon speelt redelijk, Moore speelt oké maar het is nergens heel erg boeiend behalve dat jongetje die nog redelijk door de deur kon komen. Het is me allemaal wat onduidelijk, de toch wel wat racistische ‘witte’ buurt gemengd met een moordzaak en moorden op de familie, erg dubbel wat je soms moet snappen, alleen was het allemaal iets te serieus om het altijd even goed té kunnen snappen.

De film werd de laatste dertig minuten in mijn ogen pas echt boeiend, als er wat meer pit in de film zit en als er eindelijk wat bloederige moordscene- voorbij komen. Tot die tijd duurt de film heel lang, en dan zijn 105 minuten best veel. Het is niet mijn favoriet, sterker nog ik kon er persoonlijk maar weinig mee vond ik zelf. Niet mijn ding, niet mijn film, een ware tegenvaller.

avatar van Basto
Clooney op de Coen Brothers tour. Geinige zwarte komedie.