Ready Player One (2018)

Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Steven Spielberg
met Tye Sheridan, Olivia Cooke en Ben Mendelsohn

In de nabije toekomst ontsnapt de geïsoleerde tiener Wade Watts van zijn saaie bestaan wanneer hij inlogt op OASIS, een wereldwijd gebruikte virtuele utopie waar gebruikers idyllische alternatieve levens kunnen leiden. Als de excentrieke miljardair die OASIS heeft verzonnen komt te overlijden, stelt hij zijn enorme fortuin beschikbaar aan de winnaar van een grote virtuele schattenjacht. Wade gaat als een van miljoenen gamers op jacht naar de schat en moet het al snel opnemen tegen grote bedrijven en andere tegenstanders die er alles aan doen om de schat het eerst te vinden.

kappeuter (moderator)
Verfilming van het gelijknamige boek van Ernest Cline.

Vanaf 29 maart 2018 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van JohnWilliams
Eindelijk weer hopelijk een ECHTE Spielberg film. Hij moet snel zijn, Williams wordt oud en ik wil de filmmuziek graag horen

avatar van horizons
Dat verhaal is toch bijna gelijk aan dat van: Avalon (2001)
Die film was eerder dan het boek.

Iemand zich hier al meer in verdiept?

avatar van Filmkriebel
Heb het boek hier in huis liggen. Goed boek en ik verwacht dan ook meer een jeugdfilm in de stijl van Maze Runner... 12+ dus. Kan wel wat worden. Mendelsohn speelt de bad guy zie ik. ... goede keuze !

avatar van Esteban
Meteen mijn top 5 met 'most anticipated' van 2018 binnen. Die verschijning van The Iron Giant deed mijn hartje sneller slaan.

JohnWilliams schreef:

Alan Silvestri (Back to the Future) doet de score. Williams heeft het te druk met SW en die andere Spielberg film.

En een glimp van Freddy Kreuger.

avatar van JohnWilliams
Esteban schreef:

The Papers?

avatar van Esteban
Klopt. Daarnaast kunnen we natuurlijk ook nog genieten van The Last Jedi. Hopelijk blijft Williams nog lang genoeg actief om die laatste Indiana Jones te doen.

avatar van Decec
Ben benieuwd! Hopende maar 3D komt?

avatar van danuz
Luister op dit moment het audiobook, heel toepasselijk voorgelezen door Wil Wheaton. Vrij geniaal boek, en wel écht een gevalletje 'hoe ga je dit ooit goed verfilmen?!'

avatar van Ajax&Litmanen1
Had er nog nooit van gehoord, maar ziet er tof uit. Zit ook vol met easter eggs en referenties.

avatar van tattoobob
Zin in als een malle.

Weet het niet. Ben in het boek begonnen. Nog niet echt dat ik erdoor gepakt ben. Vrij saai tot nu.

avatar van TronMan
In een flits te zien ( in de trailer dan; ) Interceptor (Mad Max) en de tijdmachine ; DeLorean

avatar van snivoos
Als gamegeek werd me het boek aangeraden. Las lekker weg, fijn verhaal.
Heel veel game en 80s folklore, al verwacht ik dat het een ondergeschikte rol gaat krijgen. De doelgroep zal wel 12+ worden en die zitten niet te wachten op anekdotes uit games uit de jaren 80. Dat was juist wat het voor mij leuk en herkenbaar maakte.
De trailer ziet er niet verkeerd uit en inderdaad leuke eastereggs. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet al te veel van.

horizons schreef:
Dat verhaal is toch bijna gelijk aan dat van: Avalon (2001)
Die film was eerder dan het boek.

Iemand zich hier al meer in verdiept?

Nu je het zegt... Ik heb Avalon ooit gezien op Lowlands maar die film is niet echt blijven hangen.
Het heeft idd veel overeenkomsten qua verhaal.
Avalon is Aziatisch, RPO is Amerikaans. Ik denk dat daar het grote verschil zit. Zie Battle Royale vs Hunger Games. Niche vs mass.
Het zou me niet verbazen als de schrijver zich heeft laat inspireren door Avalon.

avatar van Shadowed
140 minuten, laat het dan maar een lekker vlot spektakel worden. Ik ga hem zeker zien

avatar van Cikx
Nieuwe trailer:
READY PLAYER ONE Official Final Trailer (2018) Steven Spielberg Sci-Fi Movie HD - YouTube

Ziet er visueel wel fraai uit, maar het verhaal lijkt me dan weer zo ongeïnspireerd en sentimenteel. Maar goed, we zullen zien.

avatar van mjk87
Wordt half a trillion dollars nu vertaald als een half triljoen in de trailer?

avatar van Zwolle84
mjk87 schreef:
Wordt half a trillion dollars nu vertaald als een half triljoen in de trailer?

Oef, ja. Ik vraag me sowieso af wat je kwaliteiten moeten zijn als je vertaler wilt worden. Beheersing van de Nederlandse taal in ieder geval niet, lijkt het.

Spuuglelijke trailer trouwens ook. Opa Spielberg probeert nog een keer hip te zijn.

avatar van Alathir
Ik heb hier echt mijn twijfels bij of dit wel wat gaat worden. Helemaal niet onder de indruk van de trailer, buiten een paar fragmenten zien er mooi geschoten uit. Maar goed dat had The BFG ook, maakt het bijlange geen goede film.

avatar van alvinvdv
Net bekeken in avant première in de UGC te Antwerpen.

Heb genoten van deze dystopische film over VR met een knipoog naar pop/games/films uit de jaren 80.
Voor mensen die geboren zijn in de jaren 90 en later zal het waarschijnlijk allemaal minder duidelijk en nostalgisch zijn.

Ongetwijfeld de betere van Spielberg de laatste jaren.

Met de wind vanachter net 4*en.....

Kon eerder toevallig naar de avant-première in Brussel. Nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. De doorgewinterde gamer of een liefhebber van het boek kan teleurgesteld zijn, maar ik keek met een onbevangen blik (heb letterlijk niets met games) en daamn... dit was echt dolle pret.
Laatste keer 3D was Kuifje bij mij, denk ik, was toen ook as fine as it gets, al heb ik er absoluut geen zicht op wat de invloed van Spielberg daar op is.

Staat daar nou DE Delorean op de affiche?

avatar van Fisico
Rafke Pafke schreef:
Staat daar nou DE Delorean op de affiche?

De film staat blijkbaar bol van de verwijzingen naar andere films waaronder dus ook de Delorean. Van Spielberg mag je inhoudelijk op dat vlak toch meer verwachten. Ik twijfel omdat het een "Spielberg" is en het vermoedelijk tot in de perfectie beheerst zal zijn. Maar veel andere positieve dingen heb ik nog niet gelezen, de hoge (verbaasde) MM-score tot op heden ten spijt...

Dubbel gevoel bij. Ziet er goed uit en bespeelt dezelfde interessante thema's als het boek. Anderzijds iets teveel "kijk-eens-wat-we-allemaal-kunnen-met-CGI" en iets te weinig de slimme maatschappijkritiek uit het boek.

Probeert ook net iets teveel mee in te pikken op de jaren 80 nostalgie van Stranger Things, al is het daar oprechter. Goeie liedjes wel! Maar soms probeerde deze iets teveel Back to the Future te zijn (en niet alleen omdat de Delorean erin voorkomt).

Normaal gezien 3*, maar een halve erbij voor de fantastische The Shining-sequentie