• 8.227.990 stemmen

Met onder meer: Liam Neeson, Vera Farmiga en Patrick Wilson

Releasedatum: 11 januari 2018

Over The Commuter

"Lives are on the line"

Michael (Liam Neeson) is een verzekeringsagent die zoals elke dag heen en weer reist tussen zijn woonplaats en de plaats waar hij werkt. Een mysterieuze vrouw (Vera Farmiga) dwingt hem echter de identiteit te onthullen van een verborgen passagier in zijn trein, vóór deze de laatste halte bereikt. Michael probeert het mysterie zo snel mogelijk op te lossen, maar beseft dat een dodelijk plan wordt gesmeed en raakt verwikkeld in een criminele samenzwering, die het leven op het spel zet van Michael en de andere passagiers.

imageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van MisterD 1985

MisterD 1985

Aangenaam! Exact wat je van Liam Neeson mag verwachten. Het einde is wat afgeraffeld, wat ik wel jammer vind. Toch zeker leuk voor een avondje spanning...

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Viel me al met al toch wat tegen - de interessante combinatie Liam Neeson, Jaume Collet-Serra en componist Roque Baños had ik toch wat steviger verwacht, ook na het erg leuke Non-Stop. Fijn zolang het zich in de trein afspeelt en de film nog een ouderwetse thriller is, zolang de actie-elementen het gingen overnemen verslapte mijn aandacht. Evengoed een keurige 3,0*.

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

Prima actiefilmpje met in de hoofdrol Liam Neeson! Wat een heerlijke acteur blijft dat toch, hij is en blijft bij elke film de kerst op de taart. De laatste jaren is hij niet meer weg te denken bij het genre "actiefilms" en komt hij altijd zeer geloofwaardig over.

De film keek fijn weg, had een prima Cast en een interessant verhaal. Was het soms een tikkeltje ongeloofwaardig? Ja! Echter, bij dit soort films moet je verstand op 0 en moet je als kijker helemaal niet letten op dit soort kleine dingen. De twist aan het einde vond ik goed en de film is eigenlijk vanaf het begin tot het einde spannend gebleven. Fijne muziek ook, zeker aan het begin van de film en het einde van de film. Complimenten ook voor de filmopening. Kortom, een prima actiefilm die sinds kort ook fijn op Netflix te bewonderen is. Op naar de volgende actiefilm met Liam Neeson. Ik ben erbij!

avatar van Jens van Eijk

Jens van Eijk

Nee The Commuter is het voor mij niet. Ik was hopeloos door Netflix aan het scrollen en kwam toen deze tegen. Het leek op een soort film die ik niet vaak kijk, dus heb hem maar eens opgezet maar heb hem niet eens kunnen af kijken zo bagger vond ik het. Het begint eigenlijk top met de dagelijkse sleur van Mike waar je je wel mee kunt relaten dat gedeelte is allemaal nog top, tot het moment dat Mike (Liam Neeson) werd ontslagen toen ging alles bergafwaarts, en toen de mysterieuze vrouw haar verhaal begon te doen daalde het geloofwaardigheidscomplex met 120 km p/u. Liam was wel gewoon uitstekend rest van de cast was toch ook wel bagger vandaar een 1,5 ster

avatar van Doom4

Doom4

Bleek uiteindelijk wel een leuke film! Begin dacht ik waar gaat dit heen.....Het deed mij alleen heel erg denken aan een andere film die zich afspeelt in een vliegtuig, ik bijna alle elementen waren hetzelfde. Maar goed ook die vond ik wel leuk.

avatar van deventerate

deventerate

Niet spectaculair goed maar zeker de moeite waard! Eens in de zoveel tijd heb je zo'n simpele actie/thrillerfilm nodig.

avatar van Banjo

Banjo

Een vreemde niet vermakelijke en een erg gestreste film.

Ik heb er geen moment van genoten...

avatar van stratmans

stratmans

Onrealistisch ongeloofwaardig maar aangename film, prima sound

avatar van princesspeach

princesspeach

Gewoon een tussendoortje

avatar van des1

des1

LOL, de commuter. What's next? The man who takes out the garbage?...

Net gezien, leuke en spannende "who's the target?" Eén van de betere paranoia films met Neeson in de hoofdrol. Hij doet meer van dit soort. Dikke 3,5 ster.

avatar van panax

panax

het begon hoopvol

mooie beelden van de forenzentrein

spannend genoeg het begin van het verhaal

ontspoorde letterlijk en figuurlijk aan het eind

viel mij tegen !!

avatar van cynthia86x

cynthia86x

Hahaha, grote fouten gemaakt in deze film. De Metro North trein stopt niet op dezelfde ondergrondse haltes als de metro. Klopt niks van, hoe moeilijk is dat nou om het realistisch te houden?! Keek verder wel lekker weg...

avatar van ElPablo

ElPablo

Wat een flutfilm.

2 woorden:

Yeah right.

avatar van japon

japon

We zijn zwaar verwend ( verpest) met uitingen in dit genre. Laat dit nu echter een voltreffer blijken te zijn, met een onverwoestbare Liam Neeson als geloofwaardige held, die het net iets kalmer aan moet doen en hups daar gaat ie weer. Nogmaals een juweeltje in dit reeds uitgepierde genre. Aan de gang blijven mr. Neeson alstublieft en ook een compliment voor de uitgekiende cast

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Heerlijke actiethriller met een prima Neeson in de hoofdrol. Hij blijft dit soort films toch bijna als geen ander maken. Overzichtelijke omgeving want 99 % in de trein gefilmd. En dat zegt iets over het camerawerk en de snelheid van de film. Mag wat mij betreft boven de 3 sterren worden gewaardeerd.

avatar van Anjin

Anjin

Vond het weer een topper van Liam Neeson

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een goed onderhouden actiefilm waar je toch een tijd mee gaat in de zoektocht naar de dader. Het is een rol op lijf van Liam Neeson die wel meer van dit soort actiefilms doet. Aangevuld met een leuke cast, ook al is het nergens echt speciaal qua acteerwerk. The Commuter is ook niet meer dan een actie blockbuster, en pretendeert ook nooit om meer te zijn. Veel van de dingen in de film hebben wel al wel eens gezien in andere actiefilms, maar het zit hier best goed. Wat spanning, de trein zorgt voor een vaart op de achtergrond, knokpartijen, typische oneliners, ... Soms moet het niet meer zijn.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Prima actiefilm......verstand op nul en je hebt 2 uur een prima film.......3,5

avatar van mrkos

mrkos

Liam Neeson en spannende thriller zijn al jaren een goede match, zo ook in deze film. Hoop dat we hem nog jaren in dit soort films mogen aanschouwen.

avatar van Patjée

Patjée

Zeker het middenstuk van deze film gaat in sneltreinvaart (letterlijk en figuurlijk ). Het einde... tsja, die hele gijzeling en hoe de dirty cop wordt doodgeschoten, had van mij niet gehoeven. Het ontspoort dan ook een beetje vanaf het moment dat de trein ontspoort. Ook wel bijzonder hoe de politiebaas hem het ene moment wil doodschieten via sluipschutters en hem vijf minuten later een baan aanbiedt waarbij alles weer koek en ei is. Enfin, maakt het geheel niet minder leuk om weg te kijken. Prima film voor een avondje!

Oh en ik had stiekem gehoopt dat één van de conducteurs Prynn was. Die gingen ook helemaal tot het eindstation, en dat had ik dus ook nog best een mooi einde gevonden.

avatar van bjerik76

bjerik76

het begin tot het midden is de film leuk / spannend en vooral mysterieus, maar hoe meer de ontknoping nadert, hoe slechter Amerikaans het word.

Typsiche Liam Neeson film.

De vechtscones worden steeds overdrevener, hoe die trein metershoog 6x over de kop rolt bij het ongeluk de toevalligheden / perfecte timing en locaties waar Liam stond en zag ..zowel in als buiten de trein..

Maar wat helemaal onzinnig was... is dat er blijkbaar iemand uit de Harry Potter films met die onzichtbaarheidsmantel bij die Michael loopt, want echt elk detail en timing en wat hij ziet/ doet is bekend bij diegeen in de telefoon ...??

en dan het eind hoe coulant alle passagiers zijn ... das ook heel erg realistisch..

Kortom wederom een zoveelste typische Liam film, maar die man is ook al( inmiddels) bijna 70 !

En dan ook hoe alle treinpassagiers reageren en meedoen... ook heel erg realistisch ...

avatar van des1

des1

JohnWilliams schreef:

Goede krans behoeft geen taart

avatar van FlorisV

FlorisV

Prima thriller waarbij je je continue afvraagt hoe diep het complot zit.

Tsja, niet geschikt natuurlijk voor mensen die denken dat complotten helemaal niet bestaan in de wereld en iets zijn waar alleen gekkies in geloven. Niet dat geloofwaardigheid de sterkste troef van de film is...Neeson is voor iemand met een kantoorbaan toch wel erg sterk en vaardig in hand-tot-hand gevechten. Maar ik vond het best goed in elkaar zitten. Zeker als je kijkt wat er tegenwoordig verder voor ongelooflijke onzin de wereld in wordt geslingerd.

Ander, kleiner probleem is misschien dat een heel groot gedeelte, bijna de hele film, zich in de trein afspeelt. Maar het is natuurlijk slim gekozen, Neeson lijkt nooit een kant op te kunnen. En er zit in het begin een scene met een wat bekendere acteur die je wel even goed op scherp zet! Ik heb me wel vermaakt.