The Commuter (2018)

Verenigde Staten / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Liam Neeson, Vera Farmiga en Patrick Wilson

Michael (Liam Neeson) is een verzekeringsagent die zoals elke dag heen en weer reist tussen zijn woonplaats en de plaats waar hij werkt. Een mysterieuze vrouw (Vera Farmiga) dwingt hem echter de identiteit te onthullen van een verborgen passagier in zijn trein, vóór deze de laatste halte bereikt. Michael probeert het mysterie zo snel mogelijk op te lossen, maar beseft dat een dodelijk plan wordt gesmeed en raakt verwikkeld in een criminele samenzwering, die het leven op het spel zet van Michael en de andere passagiers.

Aangenaam! Exact wat je van Liam Neeson mag verwachten. Het einde is wat afgeraffeld, wat ik wel jammer vind. Toch zeker leuk voor een avondje spanning...

avatar van BlueJudaskiss
Viel me al met al toch wat tegen - de interessante combinatie Liam Neeson, Jaume Collet-Serra en componist Roque Baños had ik toch wat steviger verwacht, ook na het erg leuke Non-Stop. Fijn zolang het zich in de trein afspeelt en de film nog een ouderwetse thriller is, zolang de actie-elementen het gingen overnemen verslapte mijn aandacht. Evengoed een keurige 3,0*.

avatar van JohnWilliams
Prima actiefilmpje met in de hoofdrol Liam Neeson! Wat een heerlijke acteur blijft dat toch, hij is en blijft bij elke film de kerst op de taart. De laatste jaren is hij niet meer weg te denken bij het genre "actiefilms" en komt hij altijd zeer geloofwaardig over.

De film keek fijn weg, had een prima Cast en een interessant verhaal. Was het soms een tikkeltje ongeloofwaardig? Ja! Echter, bij dit soort films moet je verstand op 0 en moet je als kijker helemaal niet letten op dit soort kleine dingen. De twist aan het einde vond ik goed en de film is eigenlijk vanaf het begin tot het einde spannend gebleven. Fijne muziek ook, zeker aan het begin van de film en het einde van de film. Complimenten ook voor de filmopening. Kortom, een prima actiefilm die sinds kort ook fijn op Netflix te bewonderen is. Op naar de volgende actiefilm met Liam Neeson. Ik ben erbij!

Jens van Eijk
Nee The Commuter is het voor mij niet. Ik was hopeloos door Netflix aan het scrollen en kwam toen deze tegen. Het leek op een soort film die ik niet vaak kijk, dus heb hem maar eens opgezet maar heb hem niet eens kunnen af kijken zo bagger vond ik het. Het begint eigenlijk top met de dagelijkse sleur van Mike waar je je wel mee kunt relaten dat gedeelte is allemaal nog top, tot het moment dat Mike (Liam Neeson) werd ontslagen toen ging alles bergafwaarts, en toen de mysterieuze vrouw haar verhaal begon te doen daalde het geloofwaardigheidscomplex met 120 km p/u. Liam was wel gewoon uitstekend rest van de cast was toch ook wel bagger vandaar een 1,5 ster

Bleek uiteindelijk wel een leuke film! Begin dacht ik waar gaat dit heen.....Het deed mij alleen heel erg denken aan een andere film die zich afspeelt in een vliegtuig, ik bijna alle elementen waren hetzelfde. Maar goed ook die vond ik wel leuk.

Niet spectaculair goed maar zeker de moeite waard! Eens in de zoveel tijd heb je zo'n simpele actie/thrillerfilm nodig.

avatar van Banjo
Een vreemde niet vermakelijke en een erg gestreste film.
Ik heb er geen moment van genoten...

Onrealistisch ongeloofwaardig maar aangename film, prima sound

avatar van princesspeach
Gewoon een tussendoortje

avatar van des1
LOL, de commuter. What's next? The man who takes out the garbage?...
Net gezien, leuke en spannende "who's the target?" Eén van de betere paranoia films met Neeson in de hoofdrol. Hij doet meer van dit soort. Dikke 3,5 ster.

avatar van panax
het begon hoopvol
mooie beelden van de forenzentrein
spannend genoeg het begin van het verhaal

ontspoorde letterlijk en figuurlijk aan het eind

viel mij tegen !!

Hahaha, grote fouten gemaakt in deze film. De Metro North trein stopt niet op dezelfde ondergrondse haltes als de metro. Klopt niks van, hoe moeilijk is dat nou om het realistisch te houden?! Keek verder wel lekker weg...

Wat een flutfilm.
2 woorden:
Yeah right.

We zijn zwaar verwend ( verpest) met uitingen in dit genre. Laat dit nu echter een voltreffer blijken te zijn, met een onverwoestbare Liam Neeson als geloofwaardige held, die het net iets kalmer aan moet doen en hups daar gaat ie weer. Nogmaals een juweeltje in dit reeds uitgepierde genre. Aan de gang blijven mr. Neeson alstublieft en ook een compliment voor de uitgekiende cast

avatar van snarfje5508
Heerlijke actiethriller met een prima Neeson in de hoofdrol. Hij blijft dit soort films toch bijna als geen ander maken. Overzichtelijke omgeving want 99 % in de trein gefilmd. En dat zegt iets over het camerawerk en de snelheid van de film. Mag wat mij betreft boven de 3 sterren worden gewaardeerd.