It Comes at Night (2017)
Genre: Horror
Speelduur: 91 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Trey Edward Shults
Met onder meer: Joel Edgerton, Christopher Abbott en Carmen Ejogo
IMDb beoordeling: 6,2 (102.678)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 15 juni 2017
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot It Comes at Night
Wanneer een onnatuurlijke dreiging de wereld terroriseert heeft een man samen met zijn vrouw en zoon zijn toevlucht gezocht in een verlaten woning. Hun leven wordt echter verstoord door de komst van een wanhopige jonge familie die op de vlucht is. Ondanks de beste bedoelingen van beide families beginnen paranoia en wantrouwen de overhand te krijgen als de verschrikkingen buiten steeds dichterbij komen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,2 / 102678)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- iTunes: € 7,99 / huur € 4,99
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
Social Media
Reviews & comments
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ja, dit is helemaal mijn ding. Prachtfilm, met het mooiste (niet open, ook al dachten anderen daar anders over...) einde dat ik dit jaar heb gezien. Aan een review waag ik me echter niet, zoals hierboven ook gezegd moet je er zo blind mogelijk in gaan en is elk woord er eigenlijk een te veel.
mauricez
-
- 8 berichten
- 494 stemmen
Beklemmend en sfeervolle psychothriller. Ik moest de hele film denken aan de bekende quote van Hitchcock “There is nothing more scary than a closed door” . Naar mijn idee werd deze gedachte geniaal (en eigenlijk ook letterlijk) gebruikt in deze film. Door het onthouden van antwoorden leven we meer mee met karakters. Wij voelen dezelfde paranoia, angst en onzekerheid. Wij weten net zo weinig over gebeurtenissen in de wereld als de karakters in de film. Geen eindeloze expositie maar gewoon de situatie zoals die is.
Daarnaast sterke acteer prestaties van vooral Joel Edgerton en kelvin Harrison Jr. en uiteraard ook Stanley de hond (verwijzing naar Stanley Kubrick? Ik moest soms wel denken aan Kubrick, vooral in de scene’s met de rode deur). De combinatie van thema’s als familie, paranoia en een onzekere apocalyptische situatie maken voor een beklemmende en emotionele film. Wat alleen maar wordt versterkt door de sfeervolle maar ingetogen soundtrack.
Wat mij ook opviel is het afwisselen van de aspect ratio elke keer als er een droom scene begon. Tot op het einde waarbij de “droom” aspect ratio werd gebruikt in de laatste scenes die zich wel in de realiteit afspeelde. Ofwel: Travis grootste nachtmerrie werd werkelijkheid. Details als dit maken het voor mij een erg sterke film.
Wel is het belangrijk je verwachtingen aan te passen voordat je deze film ziet. Een van de meest misleidende trailers die ik ooit gezien heb. Heel zonde, deze film verdient zijn publiek.
4*
DutchTakeshiro
-
- 366 berichten
- 2235 stemmen
Laat je niet misleiden door de trailer. Dit is een psychologische thriller. Deze film is geen "simpele" horrorfilm en heeft niets met monsters te maken. Ik zeg dit ook om de verwachtingen van mensen bij te schaven en te zorgen dat ze niet teleurgesteld raken omdat een trailer misschien iets compleet anders suggereert.
Ik weet niet in hoeverre dit een spoiler is. Maar ik herinner me the Babadook. Die had hetzelfde probleem. De trailer suggereerde een monsterfilm, maar het bleek veel meer te zijn
Oh ik zei ook niet dat ik perse een horror verwacht. Als er monsters in een film voorkomen betekent dat niet automatisch voor mij dat het om een horror gaat. En als ik nieuwsgierig ben naar een film betekent het ook niet automatisch dat ik de lat hoog leg. Ik ben vaak genoeg teleurgesteld geweest door trailers om er realistisch naar te kijken. Maar het sfeertje en de beelden smaken wel naar meer. Ik ben sowieso een sucker voor horror en thrillers dus ik kijk automatisch alles dat me enigszins leuk lijkt.
realiteitspaard
-
- 158 berichten
- 204 stemmen
Zeer matige film. Het sneue aan de film is dat het einde vrij abrupt komt en dat je achtergelaten wordt met het idee: heb ik nu de intro van een film gezien? Het grappige is dat er eigenlijk niks clever is aan de film (verhaaltechnisch). Eigenlijk is de film gewoonweg saai te noemen. Wat mij overigens nog het meest irriteerde is dat die hond dood wordt gemaakt en vervolgens terug komt in die kamer met de rode deur alsmede het feit dat het kleine jochie op een gegeven moment geïnfecteerd schijnt te zijn. Echter, niks hieromheen wordt uitgelegd. . Wat ik bij bijvoorbeeld Shutter Island gaaf vond is het feit dat over alle mindfucks nagedacht is. Je kan er - als je de film goed volgt - gewoon uitkomen. In deze film heerst er luiheid ten top: je komt nergens uit, want de makers hebben er zelf ook niet over nagedacht. Geen hints, niks. Sommigen waarderen dat, ik vind het intellectuele luiheid.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Zeer matige film. Het sneue aan de film is dat het einde vrij abrupt komt en dat je achtergelaten wordt met het idee: heb ik nu de intro van een film gezien?
Heb je misschien haar subtiele hoofdknikje in de allerlaatste seconde gemist? Met lichaamstaal zeiden ze samen: "Ja, we stappen eruit." Zo vat ik hem tenminste op. Mooi ook dat een film je die vrijheid geeft en eens niet alles voorkauwt.
realiteitspaard
-
- 158 berichten
- 204 stemmen
Heb je misschien haar subtiele hoofdknikje in de allerlaatste seconde gemist? Met lichaamstaal zeiden ze samen: "Ja, we stappen eruit." Zo vat ik hem tenminste op. Mooi ook dat een film je die vrijheid geeft en eens niet alles voorkauwt. [/quote]
Mmm, dat heb ik dan inderdaad wellicht even gemist! Maakt het einde inderdaad al een stuk meer clever als dat zo was. Verdorie, nu moet ik de film nog een keer zien...:P
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Heb je misschien haar subtiele hoofdknikje in de allerlaatste seconde gemist? Met lichaamstaal zeiden ze samen: "Ja, we stappen eruit." Zo vat ik hem tenminste op. Mooi ook dat een film je die vrijheid geeft en eens niet alles voorkauwt.
Mmm, dat heb ik dan inderdaad wellicht even gemist! Maakt het einde inderdaad al een stuk meer clever als dat zo was. Verdorie, nu moet ik de film nog een keer zien...:P [/quote]
Haha, ik vond het echt een ontroerend moment en toen hoorde ik iedereen om me heen lachen en roepen wat een kuteinde het was. Dat zijn vaak de beste.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Er zijn trouwens ook andere opvattingen lees ik nu. Wanneer Sarah tegen de stervende Travis zegt dat hij los kan laten, heeft zij geen gasmasker op. Oftewel: ze is zelf al besmet. De laatste scène aan tafel zou dan betekenen dat ze beide al weten dat ze besmet zijn en hun dood afwachten. Ook 'mooi'.
Misschien heb ik me het hoofdknikje wel ingebeeld, misschien niet. Maar juist doordat ik de volgende keer weer op zoek moet naar dat soort subtiele details maakt het voor mij zo'n mooie film.
realiteitspaard
-
- 158 berichten
- 204 stemmen
Mmm, dat heb ik dan inderdaad wellicht even gemist! Maakt het einde inderdaad al een stuk meer clever als dat zo was. Verdorie, nu moet ik de film nog een keer zien...:P
Haha, ik vond het echt een ontroerend moment en toen hoorde ik iedereen om me heen lachen en roepen wat een kuteinde het was. Dat zijn vaak de beste. [/quote]
Daar ben ik het mee eens! Maar ik moet wel zeggen dat ik ook niet echt een band met de personages heb kunnen opbouwen. Hun zelfmoord kon me wat weinig bekoren vrees ik :O wat ik dan weer echt een zeer goede, onderhoudende drama film vond dat was Allied. Ge-wel-dig. OT: wel jammer dat ik dan dat subtiele hoogknikje heb gemist, wellicht had dat mijn score naar een 2.5 gebracht.
Nuijtmans
-
- 21 berichten
- 14 stemmen
Zoals hier al eerder is gemeld is de (trailer) marketing van de film behoorlijk misleidend. In de bioscoop zaal zat daardoor een doelgroep die met andere verwachtingen was gelokt, hetgeen leidt tot teleurstellingen.
Dit is een verfrissende en goed geslaagde loot in het survival / outbreak genre. In het begin denk je nog even dat het een afslag naar een zombie-survival maakt maar daar trapt deze film niet in.
Wat resteert is een sterke psycho-thriller waarbij je je als kijker goed kan verplaatsen in de situatie en angst van de hoofdpersonen.
Qua mysterieuze sfeer doet me deze denken aan de betere (oudere) films van M. Night Shyamalan.
Ook heeft het overeenkomsten met de recente survival film Here Alone (2016) - MovieMeter.nl waarin een vrouw probeert te overleven in de bossen. Echter die kan niet tippen aan de psychologische spanning in deze film.
Verder sluit ik me aan bij mauricez 8/10
mrklm
-
- 8200 berichten
- 8198 stemmen
Een gezin bestaande uit Paul [Joel Edgerton], Sarah [Carmen Ejojo] en hun tienerzoon Travis [Kelvin Harrison jr] houdt zich verscholen in een huisje diep in het bos. Sarahs vader [David Pendleton] is gestorven als gevolg van een dodelijk virus dat rondwaart. Hun veiligheid komt verder in het geding wanneer Will [Christopher Abbott] op een nacht binnenvalt op zoek naar hulp voor zijn vrouw en zijn jonge kind.
Dit is zo'n thriller met een scenario waarin een spannende scène iets te vaak blijkt een nachtmerrie te zijn. Hoewel er een reden is voor die nachtmerries, voel je je al snel bij de neus genomen. Bovendien is het verhaal - ondanks het goede acteerwerk - te mager voor een film van ruim anderhalf uur. Feitelijk gebeurt er erg weinig en het open einde is sowieso weinig bevredigend.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
mrklm
Dat einde is niet open. Ze zijn hoe dan ook besmet. Zie ook de berichten hierboven.
mauricez
-
- 8 berichten
- 494 stemmen
Een gezin bestaande uit Paul [Joel Edgerton], Sarah [Carmen Ejojo] en hun tienerzoon Travis [Kelvin Harrison jr] houdt zich verscholen in een huisje diep in het bos. Sarahs vader [David Pendleton] is gestorven als gevolg van een dodelijk virus dat rondwaart. Hun veiligheid komt verder in het geding wanneer Will [Christopher Abbott] op een nacht binnenvalt op zoek naar hulp voor zijn vrouw en zijn jonge kind.
Dit is zo'n thriller met een scenario waarin een spannende scène iets te vaak blijkt een nachtmerrie te zijn. Hoewel er een reden is voor die nachtmerries, voel je je al snel bij de neus genomen. Bovendien is het verhaal - ondanks het goede acteerwerk - te mager voor een film van ruim anderhalf uur. Feitelijk gebeurt er erg weinig en het open einde is sowieso weinig bevredigend.
Het einde had niet meer gesloten kunnen zijn. Ze gaan allemaal dood, gevolg van hun eigen menselijke paranoia en angst. Dat is juist het hele punt.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Er zijn trouwens ook andere opvattingen lees ik nu. Wanneer Sarah tegen de stervende Travis zegt dat hij los kan laten, heeft zij geen gasmasker op. Oftewel: ze is zelf al besmet. De laatste scène aan tafel zou dan betekenen dat ze beide al weten dat ze besmet zijn en hun dood afwachten. Ook 'mooi'.
Misschien heb ik me het hoofdknikje wel ingebeeld, misschien niet. Maar juist doordat ik de volgende keer weer op zoek moet naar dat soort subtiele details maakt het voor mij zo'n mooie film.
Is je opgevallen dat bij elke droomsequence van de zoon het beeldformaat wijzigde? Door middel van de zwarte balken onder en boven het scherm. Als de droom voorbij was veranderde het beeld weer naar het normale formaat. Aan het einde van de film bleven die zwarte balken ook continu. Wat zal hiermee worden geimpliceerd? Volgens mij beginnen de balken al bij het moment dat ze vermoeden dat het zoontje besmet is. Is alles vanaf dat moment een droom?
Flitskikker
-
- 448 berichten
- 541 stemmen
Er zijn trouwens ook andere opvattingen lees ik nu. Wanneer Sarah tegen de stervende Travis zegt dat hij los kan laten, heeft zij geen gasmasker op. Oftewel: ze is zelf al besmet. De laatste scène aan tafel zou dan betekenen dat ze beide al weten dat ze besmet zijn en hun dood afwachten. Ook 'mooi'.
Misschien heb ik me het hoofdknikje wel ingebeeld, misschien niet. Maar juist doordat ik de volgende keer weer op zoek moet naar dat soort subtiele details maakt het voor mij zo'n mooie film.
Dit lijkt me inderdaad het meest voor de hand liggend. Travis is dood en nu zijn ze alleen. Ze zagen er gehavend uit, dus hoogstwaarschijnlijk zijn ze zelf ook besmet, waardoor ze zelf ook spoedig dood zullen gaan.
Het knikje heb ik niet gezien; daar moet ik bij een herziening nog eens op letten. Wat ik wel jammer vond, was dat bij het zwarte beeld erna meteen de vertaalcredits in beeld kwamen, wat verklapte dat de film afgelopen was. Wacht daar dan even mee tot de credits komen.
Flitskikker
-
- 448 berichten
- 541 stemmen
Is je opgevallen dat bij elke droomsequence van de zoon het beeldformaat wijzigde? Door middel van de zwarte balken onder en boven het scherm. Als de droom voorbij was veranderde het beeld weer naar het normale formaat. Aan het einde van de film bleven die zwarte balken ook continu. Wat zal hiermee worden geimpliceerd? Volgens mij beginnen de balken al bij het moment dat ze vermoeden dat het zoontje besmet is. Is alles vanaf dat moment een droom?
Dit viel me later pas op, eigenlijk pas bij het einde. Ik kon er dus geen verband meer aan koppelen; ik deed het af als gewoon een breder beeld of shots met een andere camera. Ik denk dat het scherm gewoon te groot was om het eerder te zien.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik zag het uiteraard weer helemaal niet. Ben zo blind voor dat soort dingen. Geen idee dus wat het betekent. Zal erop letten wanneer de blu-ray binnen is.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wat ik wel jammer vond, was dat bij het zwarte beeld erna meteen de vertaalcredits in beeld kwamen, wat verklapte dat de film afgelopen was. Wacht daar dan even mee tot de credits komen.
Dat is wel suf inderdaad. Valt me wel vaker op dat dat soort randzaken de boel half verpesten. Bij The Neon Demon had je destijds van die heel sfeervolle, geluidloze, in TND-stijl gegoten introducties van de filmmaatschappijen vooraf gevolgd door een extreem stuiterende, schreeuwerige Cinéart-promo. Weg sfeer.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Beetje overbodig horrorwerkje. Vaker en beter gedaan. Ook niet slecht, maar doe mij maar The Divide.
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
De film begint meteen veelbelovend met een beklemmende sfeer en mysterieuze en/of spannende gebeurtenissen maar al snel wordt duidelijk dat het gewoon een zombiefilm is waardoor in één klap alle mysterie en daarmee spanning weg valt. Ik vind zombiefilms gewoon niet boeiend en ik snap niet waarom al flink wat jaren bijna de helft van alle uitgebrachte films zombiefilms moeten zijn (en waarom met name horror al veel te lang bijna automatisch een domme zombiefilm impliceert): ikzelf vind persoonlijk één zombiefilm wel genoeg want ze zijn allemaal hetzelfde. Als zombiefilm is deze film denk ik echter wel goed: de film is in ieder geval mooi geschoten (ik kon vaak wel van de beelden genieten) en dat kon het saaie verhaal vol alle bekende clichés enigszins compenseren.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
De film begint meteen veelbelovend met een beklemmende sfeer en mysterieuze en/of spannende gebeurtenissen maar al snel wordt duidelijk dat het gewoon een zombiefilm is waardoor in één klap alle mysterie en daarmee spanning weg valt. Ik vind zombiefilms gewoon niet boeiend en ik snap niet waarom al flink wat jaren bijna de helft van alle uitgebrachte films zombiefilms moeten zijn (en waarom met name horror al veel te lang bijna automatisch een domme zombiefilm impliceert): ikzelf vind persoonlijk één zombiefilm wel genoeg want ze zijn allemaal hetzelfde. Als zombiefilm is deze film denk ik echter wel goed: de film is in ieder geval mooi geschoten (ik kon vaak wel van de beelden genieten) en dat kon het saaie verhaal vol alle bekende clichés enigszins compenseren.
Een zombiefilm? Dan heb jij het niet begrepen of ik iets gemist....
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
Een zombiefilm? Dan heb jij het niet begrepen of ik iets gemist....
Geen zombiefilm in de strikte zin van het woord maar evengoed een soort van zombiefilm: een dodelijk virus heeft de beschaving verwoest zodat het een zaak van overleven is voor onze helden hetgeen twee zaken impliceren: proberen zelf niet besmet te raken (door besmette mensen of dieren bij je vandaan te houden) en een Hobbesiaans 'oorlog van allen tegen allen' om het schaarse voedsel en water. Dit is waar alle zombiefilms op neerkomen en zo ook deze film.
mjk87 (moderator films)
-
- 13291 berichten
- 3906 stemmen
Ik ben het wel eens met De filosoof, dit is een zombiefilm. Zombies zien we niet, en er is slechts één hint als we de begraafplek van die twee personen (die niet verbrand zijn) zien van achter die omgevallen boom. Wat is er anders ineens met die hond gebeurd?
Maar goed, dat speelt heel erg op de achtergrond. In de eerste plaats is dit meer thriller dan horror, hoewel er soms onnodige jump scares inziten, maar dit gaat eerst en vooral om sfeer en suspense. Om het feit dat mensen panisch worden. Dat is ook weleens beter uitgebeeld, strakker ook door zich te richten op één persoon (ik roep maar een Repulsion op) maar deze film doet het niet onaardig. Fijne muziek, soms erg fraaie beelden die vaak van visie en ideeën getuigen en sterk spel over de breedte. De angst wordt door allen goed weergegeven.
Dat geschuif met de aspect ratio viel me pas in de laatste scène op toen ik het beeld ineens wel erg smal vond. In de rest van de film niet, dus geen idee wat men daar mee wilde zeggen. Maar voor deze 3,5*.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Geen zombiefilm in de strikte zin van het woord maar evengoed een soort van zombiefilm: een dodelijk virus heeft de beschaving verwoest zodat het een zaak van overleven is voor onze helden hetgeen twee zaken impliceren: proberen zelf niet besmet te raken (door besmette mensen of dieren bij je vandaan te houden) en een Hobbesiaans 'oorlog van allen tegen allen' om het schaarse voedsel en water. Dit is waar alle zombiefilms op neerkomen en zo ook deze film.
Verhaal technisch zijn er wellicht wat overeenkomsten, maar de lol van zombiefilms is nu net het kanibalistische element. Plus dat ze dood zijn, wat ook weer voor de nodige extra gruwelijkheid zorgt. Hier betrof het gewoon een virus. Wil he ook niet hebben, maar toch echt een heel ander genre. Bovendien vind ik het heel kort door de bocht om alle zombiefilms over één kam te scheren.
Kwallentosti
-
- 1 berichten
- 2 stemmen
mrklm
Dat einde is niet open. Ze zijn hoe dan ook besmet. Zie ook de berichten hierboven.
Ze zijn idd besmet, en voor zover ik zag was dat ook te zien, Sarah had al een vlek op haar wang en op haar arm en ook Paul had al een vlek op zijn arm.
tbouwh
-
- 5650 berichten
- 4966 stemmen
volgens mij waren mogelijke zombies (en in ieder geval dat virus) deels een middel om verder te kunnen inspelen op een meer psychologisch thema: menselijk wantrouwen.
mrklm
-
- 8200 berichten
- 8198 stemmen
mrklm
Dat einde is niet open. Ze zijn hoe dan ook besmet. Zie ook de berichten hierboven.
Dat was mij wel duidelijk, maar dat vond ik dus een matig einde. Een gesloten einde kun je het niet noemen, vind ik.
MENEER L3GIOEN
-
- 182 berichten
- 0 stemmen
Ik vond 'em erg sterk. Een krachtig, secuur opgebouwd verhaal die bij momentjes surreëel en akelig uit de hoek weet te komen, maar mede door haar opbouw wordt het steeds beklemmender en bouwt het uiteindelijk op naar een intense climax die zowel eng als dramatisch hard binnenkomt.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Dat was mij wel duidelijk, maar dat vond ik dus een matig einde. Een gesloten einde kun je het niet noemen, vind ik.
Zal er inderdaad een beetje tussenin zitten: je krijgt handvatten mee maar kunt er wel je eigen betekenis aan geven.
Gerelateerd nieuws
Vijf films waarover critici en het grote publiek het maar niet eens kunnen worden
Bekijk ook
Wind River
Western / Misdaad, 2017
315 reacties
Cuatro Lunas
Drama / Romantiek, 2014
7 reacties
A Monster Calls
Fantasy / Drama, 2016
163 reacties
James White
Drama, 2015
29 reacties
Busanhaeng
Actie / Horror, 2016
191 reacties
I Am a Hero
Actie / Horror, 2015
6 reacties
Gerelateerde tags
brandnihilismhomicideparanoianachtmerriedoordarknesspost-apocalyptischwoudangstgeweldhondkrankzinnigheidpandemicinfectedcremation hopelessnessmalevolence a24
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.