• 8.301.679 stemmen

Geregisseerd door: Joe Swanberg

Met onder meer: Jake Johnson, Aislinn Derbez en Keegan-Michael Key

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Win It All

Eddie Garrett is een sympathieke man uit Chicago met een gokprobleem. Een kennis die de gevangenis in moet vraagt hem een weekendtas te bewaren. Eddie komt erachter dat de tas maarliefst $ 50.000 aan contanten bevat. Hij kan de verleiding niet weerstaan en vergokt alles... Hij moet nu alles op alles zetten om het terug te winnen voordat de kennis vrijkomt. Het wordt allemaal nog spannender wanneer de gevangenisstraf wordt verkort...

imageimageimageimage

Geselecteerd voor SXSW

Vanaf 7 april te zien op Netflix

avatar van wwelover

wwelover

Redelijke Netflix Film. Jake Johnson is een sympathieke gast en erg geinig, maar speelt wel vaak dezelfde gast. Het concept is simpel en hartstikke voorspelbaar, maar gelukkig heeft de film nog wel wat leuke momenten. Maar echt bijzonder wordt het nooit. Had ook wel iets meer verwacht van Keegan-Michael Key, tenminste zijn rol was zo nietszeggend dat is toch zonde.

kappeuter (crew films)

Vermakelijke en luchtige film over de niet zo succesvolle Eddie Garrett, wat uiteraard alles te maken heeft met zijn gokverslaving.

Jake Johnson speelt het leuk (hij lijkt trouwens op een kruising tussen Kenneth Pérez en Kluun).

Ook leuke bijrollen en aanstekelijk geacteerd.

Eddie Garrett wordt gepresenteerd als een geboren loser. Gaandeweg en gedwongen door de omstandigheden blijkt dat hij toch iets meer in zijn mars heeft, al ligt terugval in oude gewoonten steeds op de loer.

Voor een Netflix Original viel het me op dat de soundtrack veel en veel goede nummers kent. Dat mogen ze vaker doen.

Gewoon een leuk tussendoortje, niets meer, maar ook zeker niets minder.

avatar van mikey

mikey

mumblecore?

mikey schreef:

mumblecore?

Vraag ik me af, maar ik denk wel wat raakvlakken. (voor zover ik weet wat dat genre inhoudt)

"Naturalism – both in performance and dialogue – is a key feature of almost all mumblecore films."

Mwoah. Het is een komedie he, in hoeverre gaat dat dan op.

"an emphasis on dialogue over plot"

Nog redelijk plotgedreven wel.

"Mumblecore films tend to revolve around characters in their twenties and early thirties who are usually single, and fairly aimless in both their professional and personal lives.

Plots are often concerned with difficulties in romantic relationships, exacerbated by the characters' inability to articulate their own desires."

Dit wel, maar hoofdpersonage is al eind dertig.

Nou ja, voor wat het waard is, ga 'm maar kijken.

Onderhond

Flauw.

Comedy als énige genre-aanduiding? Daar heb ik toch zo m'n vragen bij. Oké, het is ietwat luchtig en zeker naar het einde toe, met het happy end dat echt vanuit het niets komt, herken je wat vlagen van comedy, maar daarnaast toch ook veel dramatiek.

Johnson speelt een moeilijk personage en slaagt er nooit in Eddie volledig sympathiek te maken. Zijn continue verval is bij momenten vooral vervelend, anders is het gevoel dat je hoopt dat het uiteindelijk goedkomt met hem toch een teken dat er enige binding was.

Ook de bijrolletjes zijn best aardig, maar echt groots wordt het nergens. De film banjert een beetje voort, wringt zich in allerlei bochten maar blijft uiteindelijk toch braaf op het hoofddraadje wandelen en na 90 minuten is het gelukkig gedaan. Vond het allemaal niet zo boeiend. Noch grappig.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een aardig gokfilmpje dat valt in de categorie komisch drama. Het welbekende verhaal over een gokverslaafde met ups en downs is misschien niet zo origineel maar de cast speelt goed en dan vind ik het toch wel weer leuk om te zien welke kant het deze keer opgaat. Johnson vind ik een leuke acteur en hij zet zijn rol als geboren verliezer prima neer. Geen geweldige film maar ook zeker niet slecht, ik heb me er mee vermaakt!

avatar van schumacher

schumacher

Ik heb al veel gokfilms gezien en deze vond ik niet vet.

scorsese

Aardige film over een man met gokproblemen die een half jaar op wat geld moet passen. Het verloop van deze film kent weinig verrassingen en het einde valt een beetje tegen. Echter zijn de personages goed neergezet en kijkt de film gemakkelijk weg. Niet te zwaar, en niet te luchtig en ook zeker niet te lang. Met gemak 3.0 sterren.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Bagatele film. Er gebeurt eigenlijk precies wat je zou verwachten. Uitwerking is ook niet echt goed, maar ook weer niet slecht, maar blijft gedurende de hele speelduur daar tussenin bungelen. Echt grappig wordt het nergens en meeslepend wordt het ook niet, maar toch heb ik me niet verveeld. Groot pluspunt is Derbez; wat een ontzettend mooie vrouw is dat. Vind Johnson ook een erg goede acteur met een enorm rustgevend stemgeluid, prettig.

Einde vond ik erg gemakkelijk en ook ietwat teleurstellend.

avatar van timmienoelie

timmienoelie

Swanberg blijft koning.

avatar van Kahlo

Kahlo

Saaie film. Blij dat je op Netflix stukjes kunt overslaan.

avatar van frans123

frans123

Ben er mee bezig, kan me niet echt overtuigen. Je ziet alles mijlenver aankomen..Kijk ik hem uit???

Ja uitgekeken...wat een flapdrollem film zeg...zonde van je tijd...Overslaan

avatar van IH88

IH88

“There is a happy ending on this one. Absolutely.”

Aardig. Win It All heeft een leuk uitgangspunt en de acteurs doen het goed. Maar het script en de regie laten wat steken vallen. Is dit een komedie? Dan heb ik waarschijnlijk wat gemist. De film is te serieus voor een komedie en te flauw voor een dramedy. Johnson en de andere acteurs doen wel hun best, en de laatste paar scènes zorgen ervoor dat Win It All sterk eindigt.

avatar van Serpicos

Serpicos

Extreem standaard filmpje.

avatar van PKlijnstra

PKlijnstra

Win it all, 2*

Matige film, waarbij de hoofdrolspeler nog enige sympathie op kan bouwen vanwege het redelijk sterke acteer werk. Klungelig en nagenoeg altijd verliezend waand hij zich een weg door de gokverslaving.

Nergens echt sterk, en het script had wat spannender gemogen.